Alıp sattığımız şey eşya değil düşünce; Her yeni gün başında duymadan azıcık ar Aldık, sattık ve kandık; ederimiz düşünce Dönüştük ani hızla olduk müflis bir tüccar Kalmadı şaşaamız, ne itibar ne de şan Kapandık iki büklüm yerlere per-perişan
Acıyla gözlemledik; yine terseydi gidiş Acıyla gözlemledik; donduk, çözdüler diş diş Acıyla gözlemledik; mana edilmiş iğdiş Acıyla gözlemledik; aldatmakmış büyük iş...
İşte geldik o güne; bayram tavında şölen İşte geldik düğüne; oynar oyunu bölen
Nedense bir şey bilmez çekilmeyen aradan Dağ bizim, otağ bizim; hem ölü hem sağ bizim Mayamızda saklıdır bir kırılmaz bağ bizim Milenyumla başlayan bu yepyeni çağ bizim Şükür ihsan eylemiş ta ezelden Yaradan
***
Biz dünü dünürlere boş yere hibe ettik Bugünse arar olduk; “pişmanız” diye diye Hürlüğün kıymetini bilmeden geçip gittik Her bir şeyi ellere sanki ettik hediye Geçmişten ders almadan bakmadan öksüzlere Maziyi hiçe saydık öykünüp köksüzlere
Sanki bizi sihirle sakladılar bir feste Sanki bizi sihirle taş ettiler Efes’te Sanki bizi sihirle toplayıp deste deste Sanki bizi sihirle hapsettiler kafeste
İşte şimdi salınmış dışarıya tırnaklı İşte şimdi bağlamış mahkûm etmişler aklı
Aklı başa alarak dönüp şöyle demedik; Dal bizim ağaçlarda; tarih kokan hol bizim Kol bizim akarsuda; dolambaçlı yol bizim Mazluma tokat atan eli kıran kol bizim Biz ki aç kaldık ama bir kez haram yemedik
Birliği bozmak için oyun üstüne oyun Kuranlara diyorum; “şapkayı öne koyun…” Yakan şimşek aniden başınıza çakanda Düşüp de boğulurken akıttığınız kanda İçip içip esritin …. Zevke, sefaya doyun Dediler ki; aksın hep sular içinde Melen; Dediler ki tez gelsin antik zamandan Helen…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DONDUK, ÇÖZDÜLER DİŞ DİŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DONDUK, ÇÖZDÜLER DİŞ DİŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Son dönemlerde dar bir dönemeçten geçiyoruzz.Usta kalem memleketten insan manzaralarını harika resmetmiş.Hele de finalı çok beğendim. Etkileyici bir eser olmuş.Seçkiyi haketmiş bir eser.Emek var ahenk tın geçişler mükemmel.Teknik olarak mükemmel.Birlik beraberliğin iletileri harika.Ben hem şair kardeşimi hem de seçki kurulunu tekrar tekrar kutluyorum.Sevgi saygı ve dua ile...
"Düşünce alıp düşünce satmak" elin ipiyle kuyuya inenin hep kuyuda kaldığına şahit olmuşumdur...
Yıllar evvel bir ev alalım dedik; uygun bir fiyata evi bulduk amma... Sorduk ayşe ablaya dedi ki; yahu ne yapacaksınız o evi o depremden zarar gördü duvarları çatlak.... Sorduk ahmet ağaya ; bu eve ne diyorsun? dedi ki; o evi iyi bilirim su sorunu var yukarıya su çıkmıyor banyo sorun tuvalet sorun....
Hasılı kelam ; Aldık Ayşe abla ile Ahmet ağanın düşüncesini, bizim ev halkına sattık...Onlarında beynini bulandırdık...Hemde onlara hiç birşey sormadık... Ağzımızda tek laf var, duvar çatlak ve su sorunu var....Sanki Ahmet ağalar Ayşe ablalar oturacaktı o evde....Onları dinledik.... Sonuç mu; yıllar oldu üstadım hâla bir evimiz yok....
Eee bu temsili olaydan yola çıkarsak; durum şudur ki, dış güçlerin sözüyle hareket edersek diş diş parçalanırız ....Kayıp mı ? onun adı memleket olur vesselam... Selamlar, saygılarımla üstadım....
Yüreğinize sağlık değerli şiiriniziz ve sizi kutluyorum,Lazanda başlandı tavizler verilmeye hala devam etmekte 2023 de 100.yılında ancak kırılır bu derin döngü ve tam bağımsızlığa kavuşuruz.inşa ALLAH sabretmek gerek..selam ve dua ile..
bu şiiri şunun için çok takdir ediyorum şair veciz bir üslup be beliğ bir anlatım takip etmeli bunu şiir sanatına dönüştürmeli yani aynı konuyu kahvede konuşan gibi irdememeli gerçeten sizin yazdığınız konuyu bu gün kaç tane şiirde okudum lakin bu kadar mükemmel sanatlı şiire yakışan şekilde yazan olmamış onlara teker teker bu şiirinizi göndermek isterdim haddim olmayarak tebrikler teşekkürler selamlr
Şiiri şiir yapan özelliklerden bir finalinin güzel olmasıdır. Burada hem konu çok iyi bağlanmış hem de konu zenginliği çok iyi durumda. Kutluyorum değerli kardeşim .
usta kalemden manası derin, okudukça etkisinde kalınan bir eser. düşünmek gerek verilen mesajları. nereden geldik neler oldu ve gelecekte olacak? kaleminiz daim olsun.
Köksüzlerin kök söktürdükleri,bunun karşısında toplumun şimdilik suskun kaldığı ama dikkatlice izlediği bir devirde yaşıyoruz. Allah Hayır getire ... Yüreğine sağlık Güneri Hocam...
Bir gençlik gül dalıyken ezdi silindir panzer Dokuz ışıkçı diyen gözlere tutuldu lazer Bin sekiz yüz evler,potin sırtları yüzer Hücrede çözülmedi,açılımcı çözüldü Doktrin ışığı varken;ayrımcılar üzüldü
Üstadım bir neslin meşalesi olmuş maşallah Yarınların aydın kalemine selamlar. saygımla.
ms-solmaz tarafından 11/18/2013 6:04:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok güzel bir şiirdi Güneri Bey...Düşündürücü ve acıklı...nerelerden nereye geldik ve daha gideceğimiz göreceğimiz neler var acaba...Allah beterinden korusun...Basiretli ve sağduyulu insanlarımızla hakkımız olan güzel günlere erişmenin umuduyla...Sağlıkla kalınız...Saygılarımla...
Dal bizim ağaçlar bizim.Bu vatan bizim.Bu üke hepimizin. Ağaçları kesen, milli ,değerlerimizi yok eden içimizden birileri olunca isyan edesi geliyor insanın.Dur demeli birileri çok geç olmadan. Günümüzün gerçeğini manidar sözlerle dile getiren, yetkin kaleminizi kutluyorum . Ömrünüze bereket. Sevgiyle kalın.
Birliği bozmak için oyun üstüne oyun Kuranlara diyorum; “şapkayı öne koyun…” Yakan şimşek aniden başınıza çakanda Düşüp de boğulurken akıttığınız kanda İçip içip esritin …. Zevke, sefaya doyun Dediler ki; aksın hep sular içinde Melen; Dediler ki tez gelsin antik zamandan Helen…
Baştan sona manidardı dizeler...Birlik beraberlik adına son bölümü aldım kendi adıma..Yüreğinize sağlık efendim Seçkiye değerdi şiir...Çok saygı ve selamlarımla...
Aklı başa alarak dönüp şöyle demedik; Dal bizim ağaçlarda; tarih kokan hol bizim Kol bizim akarsuda; dolambaçlı yol bizim Mazluma tokat atan eli kıran kol bizim Biz ki aç kaldık ama bir kez haram yemedik
Acıyla gözlemledik; yine terseydi gidiş Acıyla gözlemledik; donduk, çözdüler diş diş Acıyla gözlemledik; mana edilmiş iğdiş Acıyla gözlemledik; aldatmakmış büyük iş...
ANLAM VE ANLATIMIYLA HARİKA BİR ŞİİR YÜREKTEN KUTLUYORUM SEVGİLİ GÖNÜL DOSTU ŞİİR FIRTINASINDAN BENDE AYRILDIM VE SİZİN AYRILIŞ NEDENİNİZİ DAHA İYİ ANLADIM SELAM VE SEVGİLERİMLE
Padişah vezire sormuş; Vezir demiş; Eğitim mi önemli? Soy sop mu (Cibilliyet)?
Vezir cevap vermiş; Cibilliyet padişahım,
Padişah memleketin her yerinde tellallar çağırtmış, Duyduk duymadık demeyin, Memleketin en iyi hayvan eğiticisine yüz kese altın var.
En iyi hayvan eğiticisi padişahın huzuruna çıkarılmış,
Padişah hayvan eğiticisine sormuş; Bir kediye tepsiyle servis yapmayı ne kadar zamanda öğretirsin?
Eğitici cevap vermiş; Altı ayda öğretirim padişahım,
Altı ay olmuş eğitici padişahın huzuruna çıkarılmış.
Padişah; Öğrettin mi oğlum demiş,
Eğitici Öğrettim efendim demiş.
Saray erkanı toplanmış, kedi eliyle servis yapmaya başlamış, tam vezirin önüne gelmiş,
Padişah yine vezire sormuş; Eğitim mi önemli , soy sop mu(Cibilliyet mi) diye?
Vezir padişahın sorusuna cevap vermeden önce cebinde hazır tuttuğu fareyi yere bırakmış.
Kedi elindeki tepsiyi attığı gibi farenin arkasından koşmaya başlamış. Tabi altı aylık eğitim de boşa gitmiş.
Vezir cevap vermiş; Cibilliyet padişahım,
Önüne bir fare düştüğünde, eline bir fırsat geçtiğinde, çıkarları için vatanını satmaktan milletini harcamaktan tereddüt etmeyecek yüksek eğitimli büyük kedilerden, Allah bu memleketi bu milleti muhafaza kılsın.
Muhterem Abim. bu gün okuduğum en güzel en mükemmel bir destandı bu. Güne en uyğun yeni bir bakış açısı. Allah sizlerden razı olsun. kaleminiz kelamınız daim olsun.
Türk'ün tarihini bilmeyenlere Kür-Şad İsyanını hatırlatmak lazım İnşallah bir gün kırk yiğidin Çin Sarayını nasıl bastığını şiirleştirip unutanlara hatırlatacağım. Kalemin dert görmesin Güneri Hocam. Selam ve saygılarımla.
Aklı başa alarak dönüp şöyle demedik; Dal bizim ağaçlarda; tarih kokan hol bizim Kol bizim akarsuda; dolambaçlı yol bizim Mazluma tokat atan eli kıran kol bizim Biz ki aç kaldık ama bir kez haram yemedik
Şiirlerin usta kaleminden anlam dolu dizeler okumak keyifti beğeni ile okudum, Yüreğine kalemine sağlık Yürek sesin susmasın __________________________________________ Usta kalemi Saygı ile selamlıyorum
Kuzu postuna bürünmüş Kurt sürüsü çakallar Menfaati icin hiçbir insani değeri gözetmeyen canavarlar Bir gün kendi kanlarınızda boğulacaksınız ne diyeyim hocam
Sanki bizi sihirle sakladılar bir feste Sanki bizi sihirle taş ettiler Efes’te Sanki bizi sihirle toplayıp deste deste Sanki bizi sihirle hapsettiler kafeste
İşte şimdi salınmış dışarıya tırnaklı İşte şimdi bağlamış mahkûm etmişler aklı
Siir o kadar guzel ki... Her bir kitasi dolu dolu anlatimla, sorunlar, sorular ve cozumlerin siralanisiyla ya da takilan noktada ki tikanikliklariyla farkli bir boyuttan ayna tutmaktaydi siir... Siiri yazan yureginize tesekkurlerimle, siiri gonulden kutluyorum Guneri Bey. Selam saygimla..
Güneri hocam kudretli kalem diye size derim ben enfesti kesinlikle güne düşecek bir şiir olmuş anlamca kuvvetli zekice ve çook düşündüren bir şiir. tebrikler saygım ve sevgimle kutluyorum
dost lozandan beri satılığız zaten kanunide başladı filim fırıldak Hürremler kapitülasyonlar verildi anası Türk olanın alındı kellesi Rus'a teslim edildi bu günleri te o zamandan beri sahte devlet altında uyuttular bizleri gönlüne selam olsun can dost toprağım böyle yiğitler doğurur çünkü kutlar sevgiler sunarım....
Bir hazan mevsimiydi arar durulur,her geçen gün bir başak hüzün olur.Gelen giden aratır,söyleyene kanar inanırız,felaket olur olmaz hemencik evet deriz.Bu sular hep böyle akacak zannetmem,zaman tekamül eder kanımca bir gün...Anlamlı bir şiirdir.Kutlarım güçlü kalemi...Sevgi ve saygılarımla can dostum...
Birlik olmak ,aynı değerleri yaşamak yaşatmak, acıyı paylaşmak,mutluluğu çoğaltmak ne güzel! Ne güzel insan olmak! Söylenen türküyü dilden dile,kuşaktan kuşağa geçirmek.. Arınmak bütün maddi manevi kirlerden ne güzel ! Ne güzel bir şairin dilinden aynı duyguyu paylaşmak! Teşekkür ederim saygılar.
bu gün okuduğum en güzel şiirdi, hem güzel hem farklı, her zaman yenilikleri severim zaten. yeni günde olmasaydınız güne bile gelebilirdi, tebrikler saygılar.
Son dönemlerde dar bir dönemeçten geçiyoruzz.Usta kalem memleketten insan manzaralarını harika resmetmiş.Hele de finalı çok beğendim.
Etkileyici bir eser olmuş.Seçkiyi haketmiş bir eser.Emek var ahenk tın geçişler mükemmel.Teknik olarak mükemmel.Birlik beraberliğin iletileri harika.Ben hem şair kardeşimi hem de seçki kurulunu tekrar tekrar kutluyorum.Sevgi saygı ve dua ile...