Okuduğunuz şiir 24.4.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
VURULUR BİR MUHAFAZAKÂR YILDIRIMIN ATEŞ TOPUYLA...
-Kırmızı çizgileri pembeleşir ufkun N/i(n)sanın gidişinden az önce Göz kırpmaları arasında kelebeğin Doğarken yeni gün Kaybolur insan-
... Aslanların yelesinde pire barınmazmış… Anladık, anladık peki öyleyse kediler ortalıkta gezer diye mi Pireler azmış ...
*** Renklerin bariyerlerini yıkarsan, örfe dair Dolaylı ve doğrudan Hep saldırgan Olursan anlatılarında kaygısız... “Klasik şablon” deyip küçümsediğin şey Gelenek, an’ane ve sair...
Üflenen duygularla hayır mı; şer mi çağrıştırır doğan bilinmez Öngördüğün kuralsızlıktır, nefs için… Yakar yüz derini olumsuzluk Vazgeç kendini tanımlama- anlam kaybı da yaşama Ne özgürlükçü yazar olduğunu desinler aldatarak Ne keramet söyleyen büyük şair…
* Yaşamaya can atarken Libidoyu sarhoş edip içmeden Bunaltılarında... Tecavüze uğrar ruhun Ki saplantılarında hiç biri senin olmayan Mülkler hayal edersin üryan tam da anadan Hoş taklalar atarken… Güvercinler kıskanır ki hepsi paçalı Değme gitsin… *
Takibat ve telkinat yetmez mi Nedir sövgülerinde amaç; ya eline geçen nedir Yak, yık bütün yapılarımı Yine de sürer yaşam harabe, izbe sokaklarıyla Varoş tümseklerinde bir kentin Kimseye kapatmam saf aklımı Açık tutarken kapılarımı...
*** Öz genlerinden uzaklaştıkça insan Aklı yok saymalarında tutkulara sınır koymaz Esir olur arzulara kendisini keşfederken esinlerle Kaybolur başka bedenlerde… Ve açı kaymalarında sınırı aştıkça aşan yine insan
Suç kimsede değil günah işlerken… bilmez Belki de suç genlerde… Alacakaranlıkta uçan kuşların gagasından düşen umudun Ve heba edilmiş hayatların arka sokaklarında İntihara koşanlar…
Pozisyon alır azgın Ahlaka dair çizemediği rotasızlık üstünde Karşı devrimcidir adeta kaleme sarılıp etik olmayan Kompozisyon geliştirir düşmandır geleneğe Mavi gök, kara yer kızıl ufku ulayıp Sonra kini dil ucuna teyeller çünkü hayata doğuştan dargın...
* Yazında egemen çoğulun ortam sertliği Ve baskısı Bastırılmış dişilik zorun üstüne atlarken, Erkeksiliğe yönelmiş bedenin Kalmayan narinliği gibi Zarafeti de kaybolur uyanamadan *
Seste dönüşüm kaçınılmazdır aslında Farkında olmasak da Pişmanlıklar mı; neye olduğu bilinmeyen Yoksa Sorgulanan benlik mi keşfettirir içselliği insana
Sonra insana ilham gelir kusurlu Bir yıkılmaz mahkeme kurar beyninde Dışına hükmeden İçindeyse rüyalarına dolan hükümler çoğalır sakat Emekli olmuş personeliyle Kuru binadan ibaret kalır yıllar geçerken Sıvaları dökük, bölümleri birbirine geçmiş Mefruşatı cezb’etmezken teşrifat tümden yetersiz kalır ister istemez İnsan yine de sürmek ister bitmeyen bir saltanat
“Neye yarar çırpınmalar? Boş ver, ne derse desin el âlem” Avuntusu ardından “Bunu sen istedin... Unuttun mu” derken pervasız... Ve insan Arzularıyla birlikte büyüyen korkularına veda eder “Sınırsız tutku”ya geçerken özgürlük çağırır topyekûn
Cesur olduğunu düşler Dayatmalara boyun eğmez kendince Bayatlamış savlarıyla “tabu” der kutsala İşte bu süreçte ut duygusu yok olur yüreğiyle birlikte Ruhu çoktan terk etmiş kendini, farkında değil Giysileri yırtılmış... Muhafazakâr bulutla kavga eder
Ve kader...ah! Vurulur bir muhafazakâr yıldırımın ateş topuyla Toprak olur ardından O da muhafazakâr çünkü...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VURULUR BİR MUHAFAZAKÂR YILDIRIMIN ATEŞ TOPUYLA... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VURULUR BİR MUHAFAZAKÂR YILDIRIMIN ATEŞ TOPUYLA... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sorgulayan, sorgulatan soru ve cevaplarinin gizemliligiyle kendini okutturan uuzn soluklu bir siirdi. Gonulden kutluyorum bu calismayi , siiri ve sizi. Selam saygi ile..
şiiri yorumlayacak yetiyi kendimde bulamıyorum sizin gibi usta kalem karşısında tek aklıma gelen sizin o okumaktan keyif aldığımız kaleminizi tekrar okuyabildiğimize seviniyorum bizi kaleminizden mahrum bırakmadığınız için teşekkür ederim saygılarımla
Sürükleyen, ilgi ve merak uyandıran bir o kadar da düşündüren, öğreten etkili bir dille, zengin imgelerle dillenmiş, seçkiyi fazlasıyla hakeden eserinizi yürekten tebrik ederim Güneri Hocam.
Ustam benim... kutlamak bize düşmek, haya ederim.. Ancak ve ancak çok beğendiğimi söylemek isterim, çok sevindiğimi söylemek isterim bu , güne düşen ustaca yazılmış şiirinizi. Sizden öğreneceğimiz çok şeyler var,,, saygılar,, sevgiler o güzel yüreğinize...
Çok teşekkür ederim kıymetli kardeşim, her zamanki gibi onore ettiniz beni; biliyorsunuz ki ben sizi bir çok dosttan önce tanıdım ve o nefis şiirlerinizi her zaman hayranlıkla okudum, ki hep imrenip, takdir etmişimdir... Yüreğinizin coşkusunu bilirim çünkü... Saygı ve selamlarımı yolladım...
Güneri hocam güne gelmeyi hak etmiş bu eserini okurken şiirin düşünce denizinde sörf ederek hazla okudum yazan kaleminize yazdıran yüreğinize sağlık kutladım.
Dün okumuştum ve çok beğenmiştim şiiri ama yorum yazmaya fırsatım olmamıştı Günde görüp yeniden okumak fırsatını verdiği için şiire şaire ve değerli seçki kuruluna çok teşekkür ederim Tebrik ederim güne düşen şiiri ve değerli şairini Saygımla...
Sayğı değer Abim,Öncelikle hoşgeldiniz.beni dostlarınızı çok mutlu ettiniz şeref verdiniz. Elinizde mükemmel bir hediye getirdiniz.Allah razı olsun sizden, iyiki geldiniz.bu memleketin bu milletin sizin gibi sayğı değer kalemlere çok ihtiyacı var muhterem Hocam. Selam sayğı ve hürmetlerimi sunuyorum.A.E.O.
Uzun bir aradan sonra sizi sayfanızda okumak ne güzel. Özlemiştik şiirlerinizi. Yine harika bir gönül sesi şiiriniz. Beğieniyle okudum.Sağ olun var olun efendim. Kaleminiz var olsun.Saygılar.
Hoş geldiniz Güneri Bey...Dönüşünüz muhteşem olmuş...yine harika bir şiirle yürekleri fethettiniz...İyi ki döndünüz...İyi ki yazdınız...Ve iyi ki paylaştınız....Şiiriniz kişiyi çok yönlü düşünmeye sevkediyor...Sindirerek okunması gereken özel ve güzel bir şiir olmuş...Bize de usta kalemi kutlamak kalıyor...Sağolun...Selam ve saygılarımla...
..."Öz genlerinden uzaklaştıkça insan Aklı yok saymalarında tutkulara sınır koymaz Esir olur arzulara kendisini keşfederken esinlerle Kaybolur başka bedenlerde… Ve açı kaymalarında sınırı aştıkça aşan yine insan
Suç kimsede değil günah işlerken… bilmez..."
Muhteşem sözler, harikulade düşünüş biçimi...
Dönmüşsünüz Güneri Hocam, çok ama çok mutlu oldum inanın.
“Neye yarar çırpınmalar? Boş ver, ne derse desin el âlem” Avuntusu ardından “Bunu sen istedin... Unuttun mu” derken pervasız... Ve insan Arzularıyla birlikte büyüyen korkularına veda eder “Sınırsız tutku”ya geçerken özgürlük çağırır topyekûn ,,
...
Uzun soluklu olsun şiiriniz gibi şiir deryasında varlığınız Güneri hocam...
Hoş geldiniz...
Her dem sevgiler, hürmetler...
======================================================= e d i b / a h m e t
Büyük bir sevinçle hoşgeldiniz diyorum Güneri bey Şiiriniz her zamanki derin anlamıyla aldı götürdü dost kalem bizi engin yüreğinizdemn mahrum etmeyiniz Saygı ve Selamlarımla
Muhteşem!...Aslan pire barındırmaz yelelerinde...Ama bir sivrisineği de küçümsememek lazım Üstadım...Kedileri de kirlettiler bunlar hepsi pire torbası oldu sayelerinde...Oysa ne kadar temizdiler...Kirlenen dünyada helalin her türlü şüphelerden uzak saf ve temiz kısmı olan tayyib kelimesi içi boşaltılarak tam bir isyan neticesinde saflığını ve berraklığını kaybetmiş ...Ne güzel bir beyin fırtınası bu...Ustayı selamlıyorum efendim...Günün şiirini şimdiden alkışlıyorum...Saygılarım sonsuz...
Çok teşekkür ederim, şiire değer kattınız; doğru bir irdeleme yapmışsınız, "aslan ve kedi" imgeleri ile insan davranışlarına yaklaşmaya çalışmıştım esasen, siz de güzel ifade etmişsiniz ; sözlerinizden onur duydum... Saygı ve selam ile...
Dosttan gelen her satır sevincim neşem oldu Gidişi ızdıraptı dönüş muhteşem oldu
Dolu dolu bir şiirle sizi yeniden aramızda görmek ne güzel üstad. Gözlerim hep aradı cisminizi. Zira sizden duyduğum bir selam, bir nefes dahi içimi kıpır kıpır etmeye yetip artardı bile. Hem serbest şiirde hem hecede kendisini ispatlamış siz değerli kaleme "hoş sefa geldiniz yuvanıza" demek geldi içimden. Saygılarımla hocam...
Hoş buldum Kıymetli Dost, saygıdeğer üstadım... Sizlerle olmak, sizleri okumak benim için de her zaman en güzel mükafatlardandır, Allah razı olsun, bu hoş karşılamanıza kalbi teşekkürlerimi, selam ve saygılarımı yolluyorum...
Aslanların yelesinde pire barınmazmış… Anladık, anladık peki öyleyse kediler ortalıkta gezer diye mi Pireler azmış
okudum bir kez daha okudum... tekrar okudum... anlamlarını tek tek içimde sindirmek istiyordum şiiri... betimlemeleriyle vurgularıyla ve dokunuşlarıyla harika bir şiir okudum şair.. yürekten kutlarım her daim saygımla..
Öncelikle hoş geldiniz üstadım. Ne iyi ettiniz dönmekle...
İnsan suç işlediğini bilmez, bazen de uzuvlar genlerin kontrolundedir ama , insana verilen o en büyük nimet aklı nedense bir türlü devreye koyamayanlar da var...ALLAH taala insanoğlunu akıldan mahrum etmesin. Bilhassa elinde idareye dair selayet olanları...Selamlar, saygılarımla üstadım...Tekrar hoşgeldiniz...
Hoş buldum üstadım... Evet, önceden yazdıklarınızda da haklı olduğunuzu görmüştüm, lakin bir müddet dinlenmek de iyi geldi kıymetli stadım; sizlerle olmak benim için şereftir... Selam ve saygılarımla...
Hangi çılgınlık vurdu deli gönüle ne yaparsan yap kar ne kadar uzun toprağı örtsede Zamanı geldimi erir yerine güller ve kır çiçekleri açar O birikimde ne güzel umutlar doğar... Sevgili dostum hoş geldiniz,ne yaparsanız yapın zamanı geldi mi işte dolu dolu dönersin mekanına.Her telden çalmış mısralarınız. Yaşamın güzelliklerinden yeşersin tüm umutlar.Gök maviliğini sarmış bölük bölük kara bulutlar. Mahrumiyetlik içinde can çekişiyor tüm düşlerde.Özlemiştim sizi yürekten,kırmızı güler yeşerdi sayfanızda...Sevgi ve saygılarımla...
Dostlarımızın, arkadaşlarımızın gönlünde yer edinmek bizim için en büyük mükafattır ve karşılıklıdır elbette kıymetli ağabeyim, çok teşekkür ederim... Selam ve saygılarımla...
insan bir elin parmakları kadar belki say gitsin ama olanlarda ya uykuda ya telaşı ki başından aşmış koy gitsin kim ne derse desin bir gerçek var ki insan azacaktır demiş yaratan azmayı geçti azgın insan belasını aramaya koyuldu vur gitsin
çok güzel bir şiir içeriği anlattıkları tokat gibi iner gözleriyle okuyamayanın yüzüne gönül yanar ki yansa ne kâr düzletmek için neyleyim ki naçar....
Sayın Güneri uzun bir aradan sonra kaleminizi hem de böylesi bir şiirle okumak çok güzel ... selam ve saygımla...
Filiz Şahin. tarafından 4/24/2013 1:21:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
Tekrar teşekkürler; gönül saf olup her dem iyilik üzere kurgulanırsa öyle isabetli tespitlerde bulunur ya da arzusu gerçek olur...derin bir konu... Sağolunuz, her dem saygı ve selam ile...