(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ölemem Gayrı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ölemem Gayrı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güneri Bey'in yorumunu okuyunca kendi yazacağım yorumu unuttum ama Güneri Bey'in yorumu tam benim anlatmak istediğimi anlatmak istiyor ki daha önce sözcüklerle ilgili(sizin yazdığınız) ilgili düşüncemi biliyorsunuz
Teması hoş elbette; temaya yakışan ölçüde içtenlik de var; Ancak ben bu şiirde temadan çok, mısralardaki söz dizilişine bakmak istiyorum; öteden beri hece şiiri yazıladuruyor birçok şair ve ozan tarafından, söz dağarcığımız belli, o yüzden aynı sözleri kullanmaktan kaçınamıyoruz, ancak bu sözleri kendimize has biçim ve biçemlerde kullanmamız gerek ki okuyan bıkmasın, bildik sözler olsa da bildik kalıplar görmesin, yani herkesin farklı yoğurt yiyişini göstermesi gerek... İşte bu şiirde böyle bir özellik var...
Farklı, güzel, ilgi uyandırıyor ve ifade ediş biçimi ile insana değişik söyleyiş biçimlerini işaret ediyor; bu dilin estetiğini, inceliğini ve naifliğini de ortaya koyuyor...
Teşekkürler kaleminize... Selam ve saygı ile...
Güneri Yıldız tarafından 9/20/2013 7:54:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
" Yaşanmamış öyküler akıyorken, derelerinde bir hoyrat çıkılsın istiyor insan, bazen, türküsünün en yorgun yerinde " Bir gün paylaşırız Bünyamin Abi dediğimi de.
Gayrı... Bence bu kelime ilk çoban ateşinin yakılması isyanın simgesi durumunda ve bu isyan bugüne taşınıp, süreklilik kazanıyor dizelerde .
aşk ve ölüm... aşk mı ölümdü/yoksa ölüm mü aşktı? sanırım ikisi de sonsuzluk hecesi ama şiirde ikisine de bir rest çekiş var dizelerde
Şiir çok güzel dizeler bilgece yazılmış
Ve şiirin en güzel yanı Kendine bir güven var dizelerde ki; dik duruyor şiir..
Bence yaşam içinde kendi başımıza getirdiğimiz belaları düşündürüp adeta okurun kendisiyle yüzleşmesini sağlayan geçmişte ve bugün yaptığımız yanlışları, yanılsamaları her okurun yüzüne çarpan bir çalışma...
Tebrik ederim şairim Emeğine Yüreğine sağlık Dostlukla....
yaz geldi mi tembelliğim tavan yapıyor, karpuzları koltuğuma değil anca mideme sığdırıyorum..:) buralardayım bol bol görüşürüz inşaallah... her dem naifsin değerli şairem...
eylülü de yola vuruyoruz Aynur can, bakalım ekimi nasıl karşılayacağız:)
şairin hüznü bitmiyor heybesinde değil mi?
kalemine beğenim, yüreğine sevgimle...
dost selamlarımla...