(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
iknâ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
iknâ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir, istikrarlı bir telkin sanatıdır ama tekin değildir her zaman söyledikleri… ‘Yüreğin’ üstüne düşen bu dizelerle ikna olur mu bilmiyorum. Bildiğim, yalnız başına kalma hali bu şiir, birazda tutunacak bir dal saklamak müstakbel kalabalıklar için…
Yusuf şiirlerine alışık olduğumuz şairenin Ninoval'lı Yunus vurgusunu işlemek gerek zannımca.. Yusuf'la Yunus arasında teslimiyet, tevekkül ve sabır bağlamında ciddi dersler çıkarılacak hikmetler mevcuttur elbette. Yusuf'u mütemadiyen işleyemekten se "Yunus b. Metta gibi olma" bahsine değinmek gerek elbette. Terki diyar edişinden ta vücudunun balığın karnında belteleşmesi sonucu yine Rabbisi tarafından onun vücudunu tamir amaçlı bittirilen bitki.. ve o bitkiyle iyileşen yaralar.. Yaralar iyileşmiştir iyileşmesine de.. Rabbini gücendiren Yunus'un kalp yaraları öyle kolay iyileşeceğe benzemez. ve duası akıllara ziyan bir pişmanlığı resmeder Yunus'un..
Sevgili şaire.. elbette Yunus'un bahsiyle ders vermek gayesi güdülmemiştir bu yorumda..
‘Yüreğin’ üstüne düşen bu dizelerle ikna olur mu bilmiyorum. Bildiğim,
yalnız başına kalma hali bu şiir, birazda tutunacak bir dal saklamak müstakbel kalabalıklar için…
Kutlu olsun
Eyvallah