Sevgiyle çarpan kalbi çekemezler şeytanlar Yusufcuk kanadında ulvîyete rastladım Zamandan münezzehmiş, aşkına şâhit anlar Leylâk kokan bahçede, ünsiyete rastladım . Dünya yüzen bir gemi, mechul hitam rotası Yokluğun girdabında varlığın tam ortası Cennet’in anahtarı tamunun işportası Sevginin kaderinde kutsiyete rastladım . Sol elim kalbe tutkun sağım dönük kutsala Bindirilmiş hedefler bir yeri meskut sala Bilgedir mechul sorsan, konuşmaz sükût asla Cebren ve hile ile riâyete rastladım . Boyun büküp kitaba, kader mi demek lâzım O yâr için ter döküp ümide emek lâzım Kapıdan kovulmadan hakkı ödemek lâzım Kabz hâlimi bast eden mahiyete rastladım . Helâlliğim adetâ kilim ister dokumak Sıkan ilmeklerimin kastı murad okumak Arzulardan yüzüme, desenime dök umak Yediemin tezgâhta âriyete rastladım . Koşuyor muştularım habersiz kaderinden Sır için doldur nefes çek derinden derinden Yoksul’um sen hakkını al velâyet erinden Fermân ile mühürlü vasiyete rastladım
Hitam :: Ahir Son , bitim Meskut :: Söylenmemiş Tamu :: cehennem Umak :: umuşun somut hali Kabz :: daralma kısıtlanma sıkılma hali Bast :: genişlik hoşluk ferahlık Ariyyet :: Üstünkörü sözleşme ayaküstü akitleşme, iğreti anlaşma
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yusufcuk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yusufcuk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yetkin kaleminizden yine manidar manevi hazzı doyumsuz harika dizeler tebrik ediyorum başarılarınız daim Ramazan-ı şerifiniz mübarek olsun değerli dost yürek selam dularımla. .
Yoksul’um sen hakkını al velâyet erinden demişsin ama üstadım, Fermân ile mühürlü vasiyete rasyladım diyerek hakkın olan sırra eremediğini söylemişsin. Çünki aradığını bir fermanla mühürlü bulmuşsun öyle değil mi? Eğer öyle değilse anlamam gereken ne? Eğer öyleyse bunun acısını son bir dörtlükte daha görmemiz lazımdı. Bu şiiri bitmemiş kabul ediyorum.
velayet eri kim bağlı olunan artık herkim ise hocası ya da şeyhi yada peygamberi artık kadiri midir nakşimidir ya da rufai midir, yada mevlevi midir
hak velayeti teslim etmekle vazifeli kişiden vasiyetini alınınca o hakkın sadece kendisinin bilebileceği çok özel vasiyet olduğunu anlıyor biliyor...
mesela mevlana hz. rinin velayet eri şemsdi verdikten sonra (onu yetiştirdikten izah ettikten sonra ) anlıyana o önceden kalma vasiyeti oluyor yazması gereken vasiyetyi değil mesela babasından kendine yazılmış vasiyeti biraz çepreşilli fakat :)))
bu düzlemde yazılmıştı emmeee istersen devamda ederiz yaniii...
Bakmak ve görmenin farklılığı şiirde tezahür etmiş. Gören gözlerin hisseden yüreğin ifadesi olmuş şiir. Manidar ve güzeldi. Anlayana. Ben payıma düşeni aldım. Tebrik ederim. Sağlıcakla.
Yusufçuk özlem, sabır, dirayet ve her konuda , olayda dik duruşu simgeler aslında zerafetle birlikte.At 'tan sonra en sevdiğim canlı olduğu için de muhakkak üzerimde bulundururum simgesini bu sebeple şiirinizi o kadar sevdim ki hangi ifadeyi kullansam yetersiz kalır.
Entellektüel birikim konuşmuş yaşam hakkında, yakalayarak evrenseli bir yusufçuğun yüreğinde.Önce küçültmüş düşünce çemberini sonra büyüterek tamamlamış en üstün seviyle.
Sol elim kalbe tutkun sağım dönük kutsala Bindirilmiş hedefler bir yeri meskut sala Bilgedir mechul sorsan, konuşmaz sükût asla Cebren ve hile ile riâyete rastladım
Yazdığınız şiirlere hayranım hocam, Rabbim nazarlardan korusun sizi ve kaleminizi, yine mükemmel bir kutsallıkla mavevi hazla yazmışsınız, kutlarım efendim, hayırlı cumalar dilerim saygımla...
"Yokluğun girdabında varlığın tam ortası".... Mevlaya giden yollar gökteki yıldızlar kadardır velakin, bu yolların içinde öyle bir yol var ki ismi yokluktur...
"Bir saat tefekkür , bir sene ibadetten hayırlıdır" hadis-i şerifin manası nefsi yitirmek, unutmaktır.yani yok bilmektir... Şüphesiz en doğrusunu ALLAH c.c bilir....Selamlar, saygılar yoksul usta....
Helâlliğim adetâ kilim ister dokumak
Sıkan ilmeklerimin kastı murad okumak
Arzulardan yüzüme, desenime dök umak
Yediemin tezgâhta âriyete rastladım
yetkin kaleminizden yine manidar manevi hazzı doyumsuz harika dizeler tebrik ediyorum başarılarınız daim Ramazan-ı şerifiniz mübarek olsun değerli dost yürek selam dularımla.
.