Elim belim bağlı, sıkı zincirle Şerefi ünzile, şânına mahsus Süt panzehir mi duâsız incirle ? Ölümsüzlük bile şânına mahsus . Aşkın kitabıyım vüsûl hakkında Kavramazsan çıkmaz duran hak kında Sen çekmezsen çeker gider yâkında Gitmeyen kâfile şânına mahsus . Ecel idâmesi cân dayatmakta İnsan tarlasına buğday atmakta Kurbanlıktı zâten kuzu yatmakta Nesilden nesile şânına mahsus . Cevâhir; Sine-i Gömülerinde; Evren kayıt geçer formülerinde. Kazmayla kürek tekâmül erinde, Bulmaya vesile şânına mahsus. . Aşkın sarayına düştüm düşeli Gördüğüm aynada o yâr döşeli Her zerre tatminkâr kıyı köşeli Muhteşem cemile şânına mahsus . Taht-ı hümayun, işledi hakkak İnsan gönlünde Hakk, yatar muhakkak Yoksul’a da elbet çıkar istihkak O bile hal ile şânına mahsus .
Formüler :: Formüllerin bir araya toparlandığı kitap Hakkak :: Oymacı Taht-ı hümayun :: Padişahın tahtı
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mahsusiyet şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Mahsusiyet şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Cevâhir; Sine-i Gömülerinde; Evren kayıt geçer formülerinde. Kazmayla kürek tekâmül erinde, Bulmaya vesile şânına mahsus. . Aşkın sarayına düştüm düşeli Gördüğüm aynada o yâr döşeli Her zerre tatminkâr kıyı köşeli Muhteşem cemile şânına mahsus . Taht-ı hümayun, işledi hakkak İnsan gönlünde Hakk, yatar muhakkak Yoksul’a da elbet çıkar istihkak O bile hal ile şânına mahsus
Güzel dizeleriniz daima örnek oluyor kutlarım çok beğendim selamlar.............................
Sami Bey'in sayfasına yazdığınız yoruma cevabendir.
Sevgili yok,sul; öncelikle özür dilerim sizin yüksek seviyedeki cümlelerinizin derinliğinde yatan anlamı kavramakta zorluk çektiğimden ötürü.
esasında bence size cevap vermesi gereken kişi ben değilim. Sonuçta siz nasıl misafirseniz ben de o kadar misafirim.
Ayrıca;
ben ne kokutmak ne de cazibe merkezi oluşturmak niyetim var. Bir arkadaş yazı yazdı ve ben de o yazıya yorum yaptım. Olay bu kadar basitken sayfanın sahibi arkadaş(Sami Bey) yazanı eleştirmek için benim yorumuma cevap verdi. ben de uygun olmadığını söyledim.
Siz olaya hangi aşamada katıldığınızı anlamamakla beraber;
sizi tanımam, etmem. sanırım sizle hiç bir konuda tartışmışlığımız da yok. aynı şekilde sami beyle de. o halde;
alafarangalı cümleler yerinize derdinizi daha net anlatırsanız sevinirim.
Benim öyle kimseyi site yönetimine şikayet etme gibi huyum da yok. Olanlara da saygı duyarım. Gerekirse kısıtlar geçerim de gece gece siz nerden ve neden ortaya kendinizi attınız, cidden anlamadım.
elbette yazılarımı okuyup kalemim hakkında olumlu/olumsuz düşüncelere sahip olabilirsiniz.
Benim öyle bir şey okumaya zamanım yok. O bakımdan kusura bakmayın.
Size hayırlı ramazanlar deme zorunluluğum yok ama saygı duyma zorunluluğum var.
Saygılarımla şair/yazar
bu son yazışım. bir daha yazmayacağım.
nokta.
daha fazla ilgili arkadaşın sayfasını işgal etmek uygun düşmez.
ersinbaşeğmez tarafından 7/22/2013 1:32:27 AM zamanında düzenlenmiştir.
ersinbaşeğmez tarafından 7/22/2013 1:33:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
ve ayrıca samii beyin sahifesine ettiğiniz yorumun o yazıyla hiç bir alakası yoktu eee o sayfadan kopyalayıpta yapıştırdığınız bu yorumun benim şiirimle ne alakası var ?
ama efendim bu yorumu hem oraya hem buraya yaptınız öyle değil mi o zaman neden sadece buraya yapmadınız ki sami beyi rahatsız etmemekse amaç
şi daha başındayken sami beyin yazısıyla alakasız bir şey yazmazdınız sami beyin yazısına eee ne yapmanız gerekirdi özelden söylemeliydiniz zaaten o da makul karşılardı böylelikle bulvara taşımamış olurdunuz bende sözde aranıza girmezdim
öyle değilmi efendim sonra adeta sizden özür diledim işi hallettik zannettim ama siz sanki hiç dilememişim gibi beni suçlayacak cihette arkadaşa yorum yazmaya devam etmediniz mi sırf haklı çıkabilmek adına o zaman beni neden zikretmeye devam ettiniz ki amacım kırgınlığı önlemekti o kadar halada işi uzatan sizsiniz özür dileyerek efendim siz bu cihetten uzatırsanız işi zararını görürsünüz zannımca ki koca koca adamlarız ve hatta işte şiirle edebiyatla uğraşıyoruz çocuklar gibi hır gür ediyoruz :))
efendim herneyse kusura kalmayınız da tam burda gününüzün hayırlı olmasını da istemiyeceğim merak etmeyiniz :)) saygımla efendim şair/yazar
dün akşam tüm yorumlarımı, Sami Bey'in yorumlarını ve siz değerli şair/yazarın yorumlarını okuyunca nerde hata yaptığımı buldum.
Elbette bunu söyleyip size söz hakkı vermek ve böylece polemiği uzatmak değildir niyetim.
Tıpkı Sami Bey'in sayfasına yazdığım cevabı sizin sayfanıza kopyalarken ki amacımın işi bulvar ılığa dökmemek olduğu gibi. Anladığım kadarıyla bunun sebebini yazmama rağmen halen yanlış anlamakta ısrar ediyorsunuz.
Zaten, nokta dememe rağmen sizi tekrar bilgilendirmek amacıyla yazıyorum.
Yorumu sizin sayfanıza taşımamdaki amaç;
Sami Bey'in sayfasını daha fazla işgal etmemektir. Çünkü; yazdığım cevap sizin yorumunuza cevaptı.
Umarım;
bu sefer anlaşılır olmuştur.
Saygılarımla şair/yazar
mecburen ikinci defa nokta demek zorunda kaldım sayfanızda. Bu nedenle kusura bakmayın.
değerli arkadaşım ortada hala bir şey yok lakin iğneli ve imalı konuşmalara gelemem hepsi o çok masumhane bir soruydu benimki güya iki şairi küstürmemek sebep te
işte efendim varsa kokan birşey kokuyor
KOKUYOOOOOR
açıkca bu böyle kırmak istemem ama sizin imalı sözleriniz bayağı kırıcı dediğim gibi eğer bir hakkım varsa onu kullanırım yoksa zaaten yönetim gereğini yapar bu size düşmez ki sizinde diğer şahsa dediğiniz bu değilmiydi bende bişey demedim ki sizin dediğinizi dedim zaaten nerde bir siyaset var orda bu gibi şeylerin olması kaçınılmaz,
böyle tanışmak istemezdim doğrusu üskünüm o yüzden saygımla şair/yazar dostum...
Üstadım siz benim şiirlerimi onure ediyorsunuz lakin siz kendinizdeki cevherin farkındasınızdır inşallah. bu nasıl bir dil. bu nasıl bir üslup. hayran kaldım.. sizin tabirinizle işte şiir bu...saygılarımla
Bir hocam İbrahim Peygamber'in ölüm meleğini iki farklı şekilde, kurtuluş ve cehennem olarak gördüğünü, birincisinde müthiş bir güzellik ve ikincisinde aynı derece korku olduğunu anlatmıştı. Sözünün sonunu "can vermek kolay değil vesselam" diye bağladığını hatırlıyorum. Bana bu anlamlı şiirinizle büyük gerçeğin akıldan çıkmaması gerektiğini ve Şibli meselini hatırlattınız.Saygımla...
caliskansumeyye tarafından 7/20/2013 2:48:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Taht-ı hümayun, işledi hakkak İnsan gönlünde Hakk, yatar muhakkak Yoksul’a da elbet çıkar istihkak O bile hal ile şânına mahsus
Siirin hissiyati anlatmak istedigi konular mevzular o kadar derin ki sahi ustunde kac kez gezindim geldim, mahalleleri dolastim olmadi tekrar geldim dizelerde iz surmeye.. Siz hakikaten saniniza mahsussunuz , birakalim diger nefes alan nesli dedim cani gonulden, Tebriklerimle.. Selam saygimla..
Hakkı bilip birleyen güzel söz ve derin manalarla ördüğü şiirlerini bizlere ulaştıran, bu sayede düşünmemizi sağlayan, ihmallerimizi hatırlatan değerli dost, bu müthiş güzelbir şiirdi...mana öyle, lafız öyle, mesaj öyle... Allah o güzel ve ihlaslı gönlünüze, kaleminize zeval vermesin... Selam ve saygılarımla...
Yasaklardan sakındım ve şânına mahsus yaşadım diye başlamış dostum. Hakka tutunmazsan her şeyini kaybedersin, bâtıl olursun, her şey giderde şanı yüce yinede terketmez demiş. En ilgimi çeken ifade "ecel idamesi" hani ölümü bir anlık bir şey diye biliriz ya, vardın yoksun... Ama dost şairim hayır demiş, dehşete düştüm, ecel idamesi.... Yani ölüm anından itibaren, kıyamete kadar eceli yaşamak, doğrusu tüylerim diken diken oldu. İnsan tarlasına buğday atmak, ya çıldırdın mı sen dostum. Kurbanlıksın işte kuzu olsan da nesillerdir bu böyle.
Şiirin sonuna doğru dost şairim gördüğüm her zerrede onu görüyorum demiş, aşığım ve o güzellik ancak sende var demiş. Ve yoksul da ecelden istikakını bekliyor diye şiiri muhteşem bir şekilde bitirmiş.
Yoksulum, dostum, belki yanlış anlıyorum ama, ben böyle anlıyorum. Muhteşem olmuş.
Puanlar arasında başka alternatif olaydı da bildiğim son rakamı verebileydim iyiydi :) Çoook beğendim şairim yüreciğine sağlık ,, Sana mahsus olmuş çok da güzel olmuş ,, Muhabbetle vesselam ,,
Ya duygu :)
O da öyledir diyeceğim,
sarsılacak şimdi doğruluğu, doğruların.
Sussam da...
öyle işte.
Şiirdi, fikrimce.
Beğenim, tebriklerim ve saygım ile.