/Kaldırım taşlarına yontun düşlerimi Kıvransın ayaklar altında u f a l a n ı r k e n/
Ellerimin kelepçesini kırdım bugün Mührü vurdum gecenin alın yazısına Bir bebek ağladı, Bir kuş kanatlandı göçebe sancılarla Ana rahminden düştü hayaller Bir ben öldüm Bir ben...
Kör ayinlerimin sağır avuçlarına bıraktım Tütsülediğim çürüyen yüreğimi Havada nem mi var Nedir bu bulanık, Bir o kadar da yapışkan dokunuş? Sahi nerede kaldı güneş Ay neden tutuldu aniden? Ne zaman sabah olur ha? Tespihe dizdiğim gergef anıların kördüğümü Çözülür mü Çözülür mü Söyle...
Of dumanlı başımın yanık kokusu! Köz Kül Kor En çok da acı kaldı yüksek voltajlı düşlerimde Gerilim hattına takıldı çocukluğum Üzerinde ’dikkat’ yazan bir kuru kafa Ve tehlikeye göğüs geren cesur dokunuşlar...
Dün, kefensiz gülüşlerin gamzelerine asılı An, celladını bekleyen ürkek yürek kıpırtısı Gelecek, akıntılı denizde yüzmek gibi Çünkü alabora olur rotasız gemi Çünkü unutmak diye bir şey yok Çünkü anılar çivilenmiş gökyüzünün mabedine A s Beni Yıldızları ser ışımayan yüreğime...
Ey gecemi gündüzüme katan hayat! Ey yetim dimağıma kara çalan zaman! Ellerim ayna Gözlerim bıçak Yüreğim zehir Çözemedim üç bilinmeyenli denklemi Hiçbir formül geliştiremedim mutluluğa dair Ey beni bana bırakan sinsi gece! Düş yakamdan Ne olursun,
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SON ÇIĞLIK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SON ÇIĞLIK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Kaldırım taşlarına yontun düşlerimi Kıvransın ayaklar altında u f a l a n ı r k e n" .............. Böyle geniş çağrışımlı bir giriş okuyucuyu şiire öyle bir motive ediyor ki anlatması zor benim için... Ve ardından gelen dizeler, birbirinden etkili betimlemeler ve yer yer seslerin zihinde oluşturduğu görüntüler nefisti... Konu ses ve sözlerle öyle bir yoğrulmuş ki okurken anlatılmak isteneni yaşıyorsunuz adeta, bu hem betimlemeler ve hem de seslerin, sözlerin sanatsal biçimde yerleştirilmesinden kaynaklanıyor sanıyorum... Bu nefis şiir için ne kadar teşekkür etsem azdır... Selam ve saygı ile...
Kıvransın ayaklar altında
u f a l a n ı r k e n"
..............
Böyle geniş çağrışımlı bir giriş okuyucuyu şiire öyle bir motive ediyor ki anlatması zor benim için...
Ve ardından gelen dizeler, birbirinden etkili betimlemeler ve yer yer seslerin zihinde oluşturduğu görüntüler nefisti...
Konu ses ve sözlerle öyle bir yoğrulmuş ki okurken anlatılmak isteneni yaşıyorsunuz adeta, bu hem betimlemeler ve hem de seslerin, sözlerin sanatsal biçimde yerleştirilmesinden kaynaklanıyor sanıyorum...
Bu nefis şiir için ne kadar teşekkür etsem azdır...
Selam ve saygı ile...