Okuduğunuz şiir 19.5.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
YAKARIŞ -2
Kızıl akşam güneşi öperek ensesinden, Tenine dokunmadan uğurladı gündüzü. Bir şarkı mırıldandı yıldızlanan sesinden, Umutlandı parladı ayın karanlık yüzü. Güzellikler içinde ben neden divaneyim? Kör ışığa muhtacım, yaralı pervaneyim. Kartallara seslendim; “Uçup durma bana yan!” Dert, çivili yorgana, sarar beni Er Rahman!
Güle yanan bülbüle ne verir altın kafes? Kaldı ki etrafımda kalın demirden ağlar. Çınlarken kulağımda ölürüm binlerce ses. Yükümü kaldıramaz şehri kuşatan dağlar. Sizin hiç benim gibi içiniz kanadı mı? Güvercinden tüy alın onarın kanadımı. Tarumar etti yine hasret kaldığım sılam, Lav içinde kavruldum görüyorsun Es Selam!
Yastığım bir top diken, yatağım beton sanki. Gece yattığım ranzam kızgın çelikten tabut. Beynimde kaynar durur milyonlarca çelişki. Ateş koynunda ömre yakışır mı hiç sükût? Çıkarın caddelerde dolaşayım, koşayım; Özgürlük sen neymişsin deyip ben de coşayım. Delirmek işten değil koğuşum sanki kabir, Halim sana aşikâr imdat eyle El Habir!
Yeşilırmak akıyor gözlerimden bu gece, Yalı boyu evleri görürken tatlı düşler. Şehrimin her karışı, sular değil sadece, Dudağıma yapışır abartılı gülüşler. Kurtulmak istiyorum, bu duvarları yıkmak; Harşena’yı seyretmek ya da Kırklar’a çıkmak. Yaşamak tek arzumdu sükûnetten âcizim Sustur artık dilimi muktedirsin El Azim!
Kolay mı sanılıyor, çekilir mi bu belâ Parçalarım kendimi bir an hürriyet için. Kumlarda kuruyorum hapishane Kerbelâ. Hâlâ bilemiyorum bana bu ceza niçin? Sokağım canlanıyor gözümde inledikçe, Derdimi anlatamam versem yüz bin dilekçe. Duvarlar arasında kayboldum, oldum zelil. Güneşe erişeyim, kurtar beni El Celil!
Pirler’ de dua etsem, yalvararak Allah’ a Bağlarımı çözer mi bir gün Selamet hatun? Serçoban’ da inlesem erer miyim sabaha? Alnımdaki çamuru temizler mi hiç sabun? Sızlansam ağlayarak Mir Hamza Nigâri’ de Suçsuzum inan desem kalır mıyım geride? Acılar içindeyim, olur mu bir gün sabah? Bu darlıktan kurtarıp refah bahşet El Fettah!
Yalvarırım secdeye kapanarak El Cabbar! Ulaşayım evime gülücükler saçmaya. Elbet günahım da var, olsam affına mazhar, Haykırayım istersen kapıları açmaya. Ya İlahi, sabır ver bu dertten kurtulayım! Kaybettiğim huzuru yeni baştan bulayım. Ellerime yerleşsin kayıp giden her ümit, Ya azat et, ya öldür ne olursun El Mümit!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAKARIŞ -2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAKARIŞ -2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İçli, yanık bir yakarış, en güzel isimlerle edilmiş kutlu bir dua. Afet Hanım dünün anlı şanlı geçmiş güçlü şairlerinden hiç de geri kalmıyor. Ayrıca anlaşıldığı kadarıyla bir Amasya şehrengizi gibi. Amasyalılar! Kıymetini iyi bilin Şirin diyarı şairenin.. Seslendirme harka olduğu gibi müzik de çok güzel seçilmiş. Aslında bu yönüyle şiir, resim ve müzik üçlüsüyle eski şairlerden bir fazlası var. Ama bu üçlü, burda olduğu gibi, güzelliğe güzellik katttığı gibi, kimi kötü şairde ise iğreti ve kötü durabiliyor. Hürmetle selamlıyorum Afet ablayı..
Güzel Amasya'yı dualarınızla yeniden gezdim. Öyle içten yürekten yakarışki yüreğimi titretti. Yerine çok yakışan muhteşen şiiiri yürekten kutluyorum. saygılar sevgiler...
uzağım bu ara defterden işlerimin yoğunluğundan okudukça ne güzellikleri kaçırdığımıı farkediyorum.. yerini hakketmiş şiiri yürekten kutluyorum şairem.. her daim saygımla...
İsm-i Azam'ın bazılarını kullanmışsınız gerisi de gelir umarım, ancak asıl gözlemimim bu değil, şiire aldığınız ilahi sıfatların manasıyla, lafzıyla bu kadar güzel ve etkili kullanmanızdıri ki Allah'ın sıfatlarının kullanıldığı çok şiir okuyup, yüzeysellikleri görünce de üzüldüğümü söylemeliyim; Şiiriniz çok çok anlamlı ve yine benim örnek hece olarak kabul ettiklerimdendi... Rabbim çabalarınızın ecrini iki cihanda da versin inşaAllah... Saygı ve selam ile saygıdeğer ablam...
üstteki linkte ilk yazdığım yakarış var, isimlerinin hepsini birden kullanmak istemedim devam edeceğim inşallah, beğeniniz gurur vericidir benim için, teşekkürler.
küçüktüm ve nerden edindiğmi hatırlamıyorum ama Allahın isimleriyle dua edersen kabul olur ama uygun isimleriyle çünkü 99 ismi var anlamlarını öğrenip ona göre dua etmeliydim okudum minik bir kağıda 10-12 tanesi not aldım ve boş kaldıkça içimden tekraar ederdim , yüzlerce kez aynı adları tekrar ettiğimi bilirim şimdi Allahın adlarıyla yazdığınızı görünce yeniden baktım anlamlarına ben en çok ya Kâdir adını tekrar ederdim Bu durumda bizze duanıza amin inşallah Allahım duanızı kabul etsin, o güzle adlarının yüzü suyu hürmetine Amin demek düşer ve evet bağlantıyı kurdum sanırım ve yüce mevlâm alemlere rahmet olarak gönderdiği habibim diye adlandırdığı peygamber efendimiz Muhammet SAV. efendimizin yüzü suyu hürmetine dualarınızı kabul etsin amin inşallah yanlış anlamış olabilirim, hata etmiş olabilirm olduysa affedin EL-MÜMİT; Yarattığı canlılar için ölümü yaratan, öldüren EL-CEBBAR: Emrine karşı konulmayan, mahlûkatı mecbur eden, ne isterse istediğini... Ve kuvveti sınır tanımayan, hiç mağlup olmayan EL-FETTAH: Her türlü zorluk ve müşkülleri çözen, maddi-manevi EL-CELİL; Büyüklük, yücelik ve ululuk sahibi olan EL-AZİM; Büyüklüğünün sınırı, emsali, ölçüsü olmayan EL-HABİR; Olmuş olan, olmakta ve olacak olan her şeyi bilen, her şeyden haberdar olan. Es Selam 1. Selamete çıkaran. 2. Selamette olan, yani zatının tüm hata ve kusurlardan münezzeh olması, 3. Kullarına cennette selam veren demektir. ER-RAHMÂN / ER-RAHÎM: “Dünya hayatında, mümin-kâfir gözetmeksizin, mahlûkatın saadetini kazandıran ve onlara ebedî Cennetler hazırlayan” demektir.
hani ayeti kerime de diyor ya üzülme Allah bizimledir...
selam ve saygı sunuyorum
Filiz Şahin. tarafından 5/20/2013 7:16:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
açıklamalar için teşekkür ederim Filiz hanım, zaten o mukaddes isimlerin anlamlarına göre dileklerimi örmeye çalışmıştım bu şiirde, becerebildiğimce tabi ki. Ziyaretinize teşekkürler sevgiler.
Yalvarırım secdeye kapanarak El Cabbar! Ulaşayım evime gülücükler saçmaya. Elbet günahım da var, olsam affına mazhar, Haykırayım istersen kapıları açmaya. Ya İlahi, sabır ver bu dertten kurtulayım! Kaybettiğim huzuru yeni baştan bulayım. Ellerime yerleşsin kayıp giden her ümit, Ya azat et, ya öldür ne olursun El Mümit!
Güne düşen günün şiirini kutluyorum.Canım tebrikler.Sevgimlesin...
Yalvarırım secdeye kapanarak El Cabbar! Ulaşayım evime gülücükler saçmaya. Elbet günahım da var, olsam affına mazhar, Haykırayım istersen kapıları açmaya. Ya İlahi, sabır ver bu dertten kurtulayım! Kaybettiğim huzuru yeni baştan bulayım. Ellerime yerleşsin kayıp giden her ümit, Ya azat et, ya öldür ne olursun El Mümit!
çok söz söylenmez bu şiire sadece kutlama düşer tebrıkler ablama
Yalvarırım secdeye kapanarak El Cabbar! Ulaşayım evime gülücükler saçmaya. Elbet günahım da var, olsam affına mazhar, Haykırayım istersen kapıları açmaya. Ya İlahi, sabır ver bu dertten kurtulayım! Kaybettiğim huzuru yeni baştan bulayım. Ellerime yerleşsin kayıp giden her ümit, Ya azat et, ya öldür ne olursun El Mümit! ***************************************************** Derin içeriği ile mest oldum şairem... Harikasınız!
özenle kaleme alınmış bir manzum eser. Yaratıcıya isimleri ile gönülden bir sesleniş. sıkıntılar içinde kalan huzura muhtaç yüreklerin sesi olmuş bir eser. kutlarım kalemi.
Böyle güzel bir çalışmanın 99'a atfen daha devam edeceğini ümit ediyor, inşaallah hayırlısıyla tamamlamanız niyazıyla saygılar sunuyorum Afet Hanım Kardeşim. Selâmet diliyorum.
Sanırım Allah'ın isim ve sıfatlarının 99'unu da tamamlarsınız bu seride ablam ve süper bir arşiv olur. Çok güzeldi, emeği ve yüreği kutlarım. Selam ve saygımla.