Ne mutlu! Sevgi ile, hoşgörüyle barışık Çehresinde tebessüm, insana hoş bakana. Bir yaram var derinde; sebebi çok karışık Devletim çare bulsun; sitemim Başbakana!
***
Dert bir benim olaydı ar ederdim demeye Kol kırılır, vallahi yen içinde kalırdı. Sizleri çağırmazdım bir bedel ödemeye Bu müzmin habis uru Lokman hekim alırdı.
Konu, herkesçe mâlum; hepimizin dilinde Âkillerle sarıldı dört yandan etrafımız. Son umudumuz Botan, Irak’ın Kandil’inde "Verelim gitsin!" dedik, dinlenmiyor lafımız.
Şu hâle bakar mısın; hâlâ gökte Bayrağım, Bırakmış kendisini rüzgarın kollarına. Ne bağım yağmalanmış, ne yıkılmış ocağım Ne de mayın gizlenmiş ŞIRNAK’ın yollarına!
Olacak iş mi canım, kaç aydır ülkem sakin Cami avlularında yumruklar sıkılmıyor! Hani, laf aramızda(ben de sevindim), lâkin Terörist el vermezse hökümet yıkılmıyor!
Bir zamanlar "imkansız", "bir serap" iken, o mut Şimdi az ötemizde; tehlike kapımızda!!! Ufuktan güneş doğmuş, çiçeğe durmuş umut Meğer, meymenet yokmuş beşerî yapımızda.
Ey kahpe, hain güruh! Ne bu telaş, acelen? Karpuz da kesecektik, kan görecektik daha Akıllanmış olsan da, hallolsa da meselen Kal, ne olursun gitme! Kan kustur her sabaha.
Gidilir mi öyle boş; almadan Van’ı, Muş’u Size el bağlayanı, kahrederek, üzerek? Bari öldürseydiniz, barış denen o kuşu Kırıp kanatlarını, bir güzel de ezerek.
Biz ki, bu saf milletin, öncüsü, rehberiyiz Eksik olmaz, ölsek de, elimizden hiç yafta. Bir Türk dünyaya bedel! Sözümüzün eriyiz Buluşturduk herkesi hainle aynı safta!
Gitmez de kalırsanız, sözümüz olsun size İzmir, Mersin, Adana, Maraş’ı vereceğiz. Hemen hayır demeyin iki göl bir, denize Siz olmadan ortamı biz nasıl gerecegiz?
Fazla söze ne hacet; millet artık takmıyor Biz "verelim" dedikçe gına geldi herkese. Horon da tepiliyor, gözden de yaş akmıyor Lanet olsun, ne deyim, ben böyle ateşkese!
Müneccim edasıyla çok niyetler okuduk Yanılan hep biz olduk; öngörümüz foss çıktı. Yumağımız kindendi, kirli kilim dokuduk Bu kasvetli havadan bu millet artık bıktı!
Zannetmeyin ki dostlar, ateşim çok yükseldi Unuttum başbakana arzını sitemimin Bu şiiri yazarken aklım başıma geldi. Köküne balta vurdum mesnetsiz matemimin.
Geç de olsa anladım; ters düşülmez milletle! Böyle geçmez bir ömür kaş çatıp, kalp kırarak. Özür dileyip halktan, tanıştım faziletle Yaşamaya söz verdim, doğruyu haykırarak.
*** Hatasız tek kul olmaz; böyle der, hadis, ayet Fikri farklı olana demeyelim "hainsin" Bizi kimse bölemez; birlik olursak şayet! Allah rızâsı için, n’olur öfkeler dinsin!!! Allah rızâsı için, n’olur öfkeler dinsin!!!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* ÖFKELER DiNSiN! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* ÖFKELER DiNSiN! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir arada birbirimize karsi saygili, hosgörülü, dostca yasamaktan baska bir alternatifimiz yok diye düsünüyorum.
Birbirimizi DISLAMANIN, SUCLAMANIN, iTHAM etmenin kime ne faydasi var?
Polemiklere sebep olma ihtimali büyük olsa da, bu kalem bukalemonluk yapmamaya, birlik ve kardeslik icin, evet BARIS icin yazmaya becerebildigi nisbette devam edecek iNSALLAH.
Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz icin cok tesekkür ederim.
yorum uzadı sildim...uzun uzadıya yorum yazmak vacip de farz olmasını bekliyorum... sadece selam ağabey diyorum.
sayın glnay'ın
"Vatan ve bayrak sevginizi test değil ispat edeceksiniz. Bu vatan bir kısım işbirlikçilerin vatan hainlerinin değil hepimizin."
"Başı örtüklere gelince.." ifadelerini ilmi, tarihi ve kültürel olarak açmasını talep ediyorum. çünkü bizler, yarı aydın, yarı sanatçı, yarı şairler! siyasi lafazanlıklarla vakit harcamayacak kadar düşünen insanlar değil miyiz?
"Biz biliriz kim gazi kim şehittir Türbana can al bayrağa şahittir Sözün özü Dünyevi’ye aittir Sürç-i lisan eden güzel anılmaz"
Hatasız tek kul olmaz; böyle der, hadis, ayet Fikri farklı olana demeyelim "hainsin" Bizi kimse bölemez; birlik olursak şayet! Allah rızâsı için, n’olur öfkeler dinsin!!! Allah rızâsı için, n’olur öfkeler dinsin!!!...
Düşünüyorum da bazen dünya içinde insanlar dışında binlerce canlı ,hayvan türü var onlar bile benlik ve liderlik vs peşindeler . derinliklere girsem çıkamaz boğulurum, tek duam insanların kan dökmemesi annelerin ağlamaması, tüm insanalrımızın sevgi kardeşlik içinde yaşaması inş.duyarlı sevgi dolu yüreğine usta kalemine sağlık değerli kardeşim selam dua ile.
hah...kaleminize, yüreginize saglik Zehra Kardesim. iste hepimizin arzuladigi bu. Bu olmali.
Kasvet soluyarak, birbirimizi üzerek, evhamlari besleyerek yasamanin kime ne faydasi var, degil mi.
Bir an icin farzedelim ki gizli kapilar ardinda ülkemin topraklari birilerine satilmis. Almak isteyen bir gece yarisi Van'i., Maras'i, Diyarbakir'i cantasina koyup götürecek degil herhalde. Kan durdu, silahlar sustu diye birlikte sevinelim, sayet, Vatan topragima halel gelme durumu sözkonusu olursa o zaman da birlikte mücadele edelim.
Önceleri bana "HAiN" dendi diye cok ciddiye almis, cok üzülmüstüm. Ne zaman ki bir Hülya Kocyigit, bir Kadir iNANIR, bir Orhan Gencebay benimle ayni damgayi yedi rahatladim. Böyle davrananlarin icinde bulunduklari ruh hali ACIKCA kendini belli etti.
Zor mu birbirimizi sevmek, sevemesek dâhi, hosgörülü, anlayisli davranmak?
Ne kadar daha bu kasvet kokan havayi solumamiz gerekiyor?
Ziyaretiniz ve güzel duygular iceren anlamli yorumunuz icin cok tesekkür ederim.
Dostum yüzde 18 in öfkesini yerim ben ben yüzde 70 im HADİ var mı itirazı olan tabii ki yok ne oldu millet pişman oldu eee oylar artık filancanın ufak atında civcivler yesin bari çünki bu şiirler ancak şakşakcılara meze civcivlere yem olur :))
hatta o bile tartışılır adamlar cahil cahil.... iki yazıyorum sağ sol işte iyi şair diyor diye hürmet ediliyor diye adamlar kendilerini bişey zannediyorlar savaştan kaostan eminiyorlar bir kaç kendini bilmez sırf hükümetin işlevleri başarılı diye araştırsan kökünü çogu türk bile değildir ya antalyadır ya izmirdir ya işte kıyılardır ne bilsin adam bakıyor siyasetcisi nasıl davranıyor o da öyle davranıyor bunların ruhunu bilirim ruhunu çünki en aqzılısı bir zamanlar bendim.... şehit cenazesini nasıl rahatsız ediyorlardıysa bu işe soyunan akilleri de rahatsız ediyorlar puah diyorum türk uyandı, hainlerin elinde paye kalmadı ve kalmıyacak ve yaşayamıyacaklar dertleri o
şiiriniz tam olması gerektiği gibi tebrik ediyor saygılar sunuyorum kör sultan bile anladıda bunlar ı-ıh anlamazlar :))
siyaseti hiç sevmem de bunlar aslında hep siyasi hareketler dostum...
yok,sul tarafından 5/17/2013 7:56:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
dostum sizi çok iyi anlıyorumda ayrım yaptıklarım müslüman türk değil ki yada kandırılmış tipler onu öyle demezsen ezilirsin ben bunu böyle bilirim şu ki partiyajn korkeren kürdiyan partisi eşkiya oldu eee siz zannediyormusunuz ki lütfedipte bu denilenleri kabul ediyorlar
hayıııır ya ne şu ki parasının yolu kesildi taraftarlarının yolu kesildi taraftarı kalmadı almaya nefesi bitti eeee tabiiki bu durumdalar :)) büyük devlet olmamız hasebiyle bizde affettik
olay bu dostum bu bunu herkes biliyorda susuyore aynı bebe muhalefetin artık yokolacağı gibi :))))
artık güçlüyüm silahım param askerim var VAR kimse türkün önünde duramaz gayri :))))) içerdeki ik tane zıpcık orayı burayı veriyor demokrasi olmayıp padişahlık olaydı onların kelleleri giderdi neden şakası bile edilmemeli benim memleketimin işte böyle:))))))))
Sagduyulu düsünmek mecburiyetinde olan bizler, yüzde 18, yüzde yetmis tabirlerle ya da "onlar - biz" ifadeleriyle birligimize zararli tutum icinde olmamaliyiz. (Herseye ragmen.)
Vatanini, bayragini seven, sevgisinden de emin olan insanlar olarak, "hain" yaftasi yemek yüregimizi yaksa da, "yaradilani sevdik, Yaradan'dan ötürü" düsturumuz geregi, dua edip, bu kin - nefret - ayrilik kokan söylemlerin son bulmasini bekleyecegiz, umut edecegiz.
Kim ne derse desin, daha düne kadar filimlerini izleyerek büyüdügümüz bir Kadir iNANIR'in, ya da muhtesem insan sevgisi ile yogrulmus sarkilariyla büyüdügümüz bir Orhan Gencebay'in, BARIS gayreti, özlemi ve sevgisi sebebiyle "hain" birdenbire "hain" diye yaftalanmasi, onlarin vatan - millet - bayrak sevgisinden süphe etmeme sebep teskil edemez. Bu durum, böyle eylem ve söylem icinde olanlarin icine düstükleri cikmazin ve hazin durumun acik ve somut bir göstergesidir.
verelim...verelim...
iyi de, bugüne kadar ne verildi de bizim haberimiz yok? Maaras da orada, Mus'da. izmir de orada, Kars da. Göllerin suyunda dahi eksiklik yok. Bayragimiz ayni endam ile yine nazli nazli dalgalanmakta. Biraz hüzünlü degil de degil hani. Daha düne dek sehitligin kendileri icin birsey ifade etmedigi bilinen, bayrak sevdasi zerrece olmayan bazi simalar, bugün ugruna can vermeye her daim hazir oldugumuzu belirttigimiz o bayragimizi bize kalkan, bazen de silah olarak kullanmak densizligini gösteriyorlar. Bizler, SIRF BASI ÖRTÜLÜ diye, miting alaninda arabasiyla giden bir HANIMA bayragin sopasiyla nasil vurduklarini da yasadik, gördük.
Kimseye VATAN ve BAYRAK sevgimizi isbat etmek zorunda degiliz. Bunu test etmek kimsenin HAKKI DA HADDiDE degildir.
Bölünmekten korktugunu iddia edenlerin, bir Orhan Gencebay'i Hülya Kocyigit'i dahi DISLAMALARI, kafalarinda bu milleti nasil böldüklerini, kendilerini milletten nasil soyutladiklarini göstermektedir.
Ümidim odur ki, üzüntülerimizi birlikte paylasarak azaltabilecegimiz, sevinclerimizi de paylasarak cogaltabilecegimiz günler bir an önce gelsin.
Bu vatan hepimizin.
Tesekkür eder, selam ve SAYGILARIMI SUNARIM, gönlü güzel "YOKSUL" dostum.
Kutlarım sağ duyulu çağrınızı.
Saygı ve selamlarımla...