ah! karanfil içine nil kaçmış deniz gibiyim ince bir sızının rehaveti damarlarımda aygın baygın salınıyorum sert rüzgârların iniltisinde tüm martılarım çöplüğe atılmış sanki çığlıklar çığlığa karşı savaş içinde kulak çeperlerimde gelincik kızılı yanıyorum be karanfil...
şimdi “ annem gelse” diyor aklımda azalan melekelerden biri- de demekle istemekle olsa keşke nasıl takvimden tersine yaprak düşmezse gidenler de geri gelmez karanfil
anlayacağın “ annemden medet umma” ateş benim sen külsün ben için için tutuşup, alev alev yandıkça sen küllerini savuracaksın ki köz olayım, toz olayım nârım yakmasın çayır çimeni...
bulutsuz gökten taş yağar –mı yağar be!...yağar karanfil yemin billâh olsun ki yağar... kurak toprağın üstüne gülle gibi düşer düşer de bakırdan kevgire döner dünya
bak bana tepesine taş düşmüş dam gibiyim oluklarımdan kan içiyor sırça serçeler toprağa düşen her damla akrep çıyan yılan... nereye bassam neye dokunsam hainlik fışkırıyor ağulu fıçıda yıkanan güllere benziyor yapraklarım çürümüş, eprimiş...
böyle posası çıkmış hayatın içine tüküreyim- de neye yarar...işe yarar mı isyan
“topraktan öte yol yok” karanfil karnımızı geniş tutalım hem öyle geniş olsun ki tüm kötülükleri savaşları topları tüfekleri tankları hainlikleri... hinoğluhinleri yeryüzünden silelim... silelim mi?
varsın yok etsin bu eza- çok da tın-dı şöyle çocuklara anlı şanlı yollar açalım orman neşesinde,panayır çılgınlığında mavi bir dünya uçurtmalar olsun! sarılı- kırmızılı kuyrukları beyaz meydanlarda dönme dolaplar atlı karıncalar.... pembe pamuk şekerler, kediler de köpekler de olsun olsun be! karanfil
gökyüzüne ulaşan salıncaklar ay-da olsun yıldızlar da... kelebekler ve peri masalları... hem masalsız hem çocuksuz dünya hiç çekilir mi?
unutmayalım eninde sonunda kötülük iyiliğin önünde diz çöker
öyleyse umuda barışa bizlerden selam- selam olsun karanfil...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KARANFİL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KARANFİL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
topraktan öte yol yok” karanfil karnımızı geniş tutalım hem öyle geniş olsun ki tüm kötülükleri savaşları topları tüfekleri tankları hainlikleri... hinoğluhinleri yeryüzünden silelim... silelim mi?
bu güzel şiirin kokularında karanfil,,,,,,,,,,,,,,,sevgilerimle,,,,,,,,,,,,
anlayacağın “ annemden medet umma” ateş benim sen külsün ben için için tutuşup, alev alev yandıkça sen küllerini savuracaksın ki köz olayım, toz olayım nârım yakmasın çayır çimeni...
anlayacağın “ annemden medet umma” ateş benim sen külsün ben için için tutuşup, alev alev yandıkça sen küllerini savuracaksın ki köz olayım, toz olayım nârım yakmasın çayır çimeni...
MÜTHİŞTİ DİZELER: SÖYLEMEYE SÖZ BULAMADIM : İNSANIN KENDİSİYLE HASBİHALİ GİBİ ALGILADIM BEN. ÇOK GÜZELDİ:
kutluyorum saygılarımla