nasıl mı olur Benjamin nasılları hep nasırlar gibi anlatmak gerekir yavaş yavaş usul usul sokulur ayaktan dile teşbihte hata ararken millet sen tesbihten sokulursun a t a sessizce atabilirsen başında bil ki oldu hem iyice yumuşatmalı eski kirleri eh bunca emek verdik değil mi!
hep uzaklarda dürülür F tipi senaryolar ve y a k ı n gelecek diye başlar masallar!
nasıl mı?
el arabî takvim alır meselâ, takdir-i ilâhi? başlar çok geçmeden geçikmiş ihâle el arabası dağıtılır önce halka karınca deliğine sığmayan filler kodese!
-orda bir halk var bak dili kesilmiş mesela anadan çıplak inançları bir mezarları nasıl etsek de bunları ayırsak-
bana ne bunların hepsi kardeşmiş Benjamin yol yapmadan yoldaki taşlar ayıklanır önce tabiatın kanunu bu -tam biatın- yoksa söner ampul bir gecede hem sen merak etme kimse bilmez senden ’hepimiz kardeşiz’ nedir bizim hapımız böyledir yıllardır yavaş yavaş yutturulur kalleşçe! hem saz kimin elinde olursa olsun hep biz vururuz o b a m (a) teline!
gökdelenler hep kazık temellerle kurulur altında çiğnediği y a z ı k tenlilerle! düşündün mü hiç Benjamin köpekleri neden Pavlov’dan ünlüdür tarihte! para semboldür bu filmde, kahkaha d o l a r hangi masalı-mezarı-kazsan altından sam aksanlı İbranî parmağı çıkar!
kurt türküleriyle büyür kuzular Benjamin öyle bir fitil sokmalı ki fak ısındıkça tepsinin altı daha bir üzerine köpürecek nifak unutma ufukta ufak görünür devler becereceksin işte daha kurdu görmeden kuzu dağa kaçacak
önce bir elebaşı bul sen göreve kendi kürtçe bilmese bile farketmez hatta ermeni de olur! bunlar ayrıntıdır benjamin doyduktan sonra karnı kursağı kurdun kuzuya yalan borcu mu olur o nasılsa nifak (new fuck) uşağı!
sahip?
en iyi istemler imkansızlıklarla başlar ve ona göre büyük oynamalı baştan -isyan, federasyon, ayrıl ülke, ayrı bayrak- unutma, en iyi anlaşmalar aslında kaydettikleri vahlar kadar kazanırlar ki, bu e r i dönüşümsüz masaldır Benjamin onu da en iyi Irak’lılar anlar!
nasıl
i ş i n i bitirince sahip artık kendine kalır köle çözer ipini tutuşturur eline karanfili! başka bir coğrafyaya götürene kadar kaderi ne kalmış diye baktığında avuçlarına rüyada yürüdüğün kadardır aşama! . . . hep başa döner masallar ve tek bir kelime kalır dilinde o obama aksanlı ibranî tebessümü ve otuz bin mezarlı kumbara dışında
yazık!
( ilk kez intihâl ediyorum. Şiiri hazırlarken benden önce davrandı israil! Ve hep İşi bitince özüre düşer işi büyüklerin canını acıttım, özür dilerim. ne zamanlama ne tesadüf değil mi! yoksa tesadüf değil mi)
şimdi hâlâ soruyor musun Benjamin nasıl yazılır öl seviş me li şiir!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Öl Sevişmeli Şiir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Öl Sevişmeli Şiir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirlerde hoşuma giden yerleri tekrar etmeyi ve yüksek sesle okumayı seviyorum. Bu anlamda yüksek volümlü bir şiirdi cidden. Kopmadan bir solukta.. Kutlarım Serhat.
o değil de demiştim ki … Dicle’ye bak Fırat’a bak dayan gördüğüne diren bana direndiğin gibi kendi karnından çıkardığını sokup zehirleyen anaya bak civan delikanlıyı kınalayıp dişsiz kelpe kurban edene bak hiç durmadan elimi ısıran tarih öncesi köpeklerin kuyruklarındaki kippa’ya bak kalk diyorum aç gözünü bu milsiz geçmişteki binlerce gölge sözden biri değil He ez ji hezkiriné xwe hez dikim. diyorum duy beni "sevdiklerimi hala seviyorum" anla bayramın mübarek olsun kardeşim kıyam et ve biad son sözüm ilk vasiyetim sevdiklerimi hala seviyorum / He ez ji hezkiriné xwe hez dikim(cümlenin kürtçe çevirisini meselci-arkadaş yaptı sağolsun)
SAYGIMLA...
Filiz Şahin. tarafından 3/25/2013 10:49:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
der güya bu işi bilenler
resmi gazetemi kardeşim derler
bazıları
ben de
haberleri seyretmiyorum
acılar üstüne diyeyim
şiir isyan mıdır
kavuşamayan aşıklarca
insan mıdır emperyalizmin ezişlerine
vatandaş mıdır devletçe
önsevişmeli diye girdik sahifeye
neler neler
benjamin bizden dedik hani kelime oyunundan aşinayız ya
sonra ohabama
nifuck ın etimolojisi
nelerrr neellleeerr
başıma belamısın kardeşim
şurada yaşayıp gidiyoruz ot misali
kafamıza olmadık şeyler
güvercinbeyni yemişiz gibi
şimdi o ne diyeceksin
taze yoğrda pekmez
bu da benden sana
tebrikler
tebrikler
tebrikleerr