Bozkır ayazında yüzü yanmış esmer bir çocuk; Dağdan dönen dağ babasının heybesinden çiğdem çıkacak , Çünkü gözleri boncuk boncuk. Üstü başı yokluk , Ha döküldü ha dökülecek. Seğirtip koşan karakaçan Bilir ki heybesini önüne getirecek
Acır yüreğim konuşan dile, Dil değer küçüğün yüzünde açan buz pembesi güle
--Baba... --Baba ne getirdin bana...!!
Nasırlı elleriyle bir avuntu gider yavrunun başına, İnsan yaşlanır, Girer o anda bilmem kaç yaşına. Yıkılır ağıl; Koşar kuzular sütten yırtılan memeye, Başlarım, İçimdeki bahardan ağıtı ıslak ıslak dinlemeye.
Çocuğun yoksul , gök mavi gözleri yıldızyıldız çakmaktadır; Baba yorgun yorgun ,ayaklarında eriyen karlara bakmaktadır.
Bilir ki baba , Bahar güzelliği kadar acıdır, Çünkü küçük Ahmet karısından O’na Hem yadigar hem de baş tacıdır. Kış kapatır yolları, vitrinleri, evleri , Fatmayla yaşadığı güzel günleri. Örter kar zenginliği de, fakirliği de , öksüzlüğü de, Ahmet’in maviş gözlerini de.
Ya bahar....?
Tutar hışımla yavru babanın heybesinden , Sarı çiçekleriyle bir avuç çiğdem Çıkar adamın yamalı cebinden Koklar baba bahar kokan saçları derinden, Öksüzlüğü vurur öpücük, en çıplak yerinden.
Birden koşar yavru; elinde çiğdem , Ayağında yırtık lastik sokağa, Kar gibi erir baba’nın gözleri dalar taa.. uzakta mezarlığa..
Sakın solma çocuğum , Sakın; Çiğdemler de bazen sarı yoksul çiçekler açarlar hayata, Tatları baldan ziyade, Baldan sarı Sen kadar solgun, Sen kadar duygulu; Ve cemre kadar düşkün bahara Belki hiç kimseye sevdiğini söyleyemeyeceksin Ama; Bakışlarında hayatı herkeslerden çok seveceksin.
Sakın solma yavrucuğum, Bil ki senin bahara doğduğun gün, Hayata ve acıya direnmek de doğacak.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çiğdem şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çiğdem şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Nefis bir anlatım, kâlbe dokunan, kâlbi kanatan bir şiir... Ayakta alkışlanası, fakat buna mecâl bırakmıyor insanda... Ben ilk dizeler beni sarmışsa, hemen baştan alıp kendi kendime sesli okurum şiiri... Sesli okumak için biçilmiş kaftan bir şiir... Ne yazık ağlamaktan bunu da yapamadım... Çok güzel gerçekten... Candan teşekkürler değerli şair...
Bu yorgun yüreğime bu dizelerde anlattığın ağır gelecek be değerli dost, sevgili kardeşim... Yorum yazmaya mecalim yok. Hafta sonu bir yetimin yanındaydım... Beni anlarsınız umarım. Sevgi ve saygılarımla, kaleminiz daim olsun, duyarlı yüreğinize selam olsun.
yazi olarakta,siir olarak ta hikaye cok güzel--(duygusal ve yürek acitan) kalemin istedigi sekli versin,mavis gözlü cocugun ruhundaki izler hep ayni-- o izleri siirlerde paylasman cok güzel..
Bil ki senin bahara doğduğun gün,
Hayata ve acıya direnmek de doğacak.
süper...