lütfen bu şiire girerken önyargılarınızı temizleyiniz!
başına aşk ekleyelim âdettir misâli varsayın ki bu masal Mem û Zîn künyeli...
sofistik cümleler piyesi olsun bu günkü gösteri siz de kendi rüyânıza misafir yabancı göz teri...
modifiyesi henüz bitmemiş bir ülke olun mesela yedi bölgeli demokrat olun hatta koca demokles kıbleli nasır sökücülük olsun işiniz ya da en iyi bildiğiniz şey doğu-m kontrol mühendisliği!
karanfili isyan çiçeği bilin ya da tabut üzeri kan rengi
değil uzun boylu bir şehir kompartımanında şehir mağarasında yaşıyorsunuz sayın kendinizi bu kışkırtıcı bir rüyâ ya serbestsiniz
varsayın devlet hastanesi doğumlu çocuklarınız var hatta memursunuz o melânet-i devre mülke naaşımı ne gün alır annem yerine maaşımı hangi gün alırım benzerliğiyle!
maharetli yazma yeteneği öğrenmiş olun mesela dilinizi o hiç hazzetmeyen ülke tedrisiyle çekirdek çitleyin âile huzurunda Kandır Canım Kandır davâlarını izlerken maaile sokak gösterilerinde taranırken öncü kuvvetler veya ’bugün etiketlenen karakollar’ı izlerken ya başka kanala geçersiniz ya ayaklar havaya öyle ya siz barış ehlisiniz!
biliyorum şimdi buraya; terör ellerinde büyük fideleri olan üç taşaklı adamların satın aldığı diline dişini geçirebildiği kuklalara küçük ide’ler uğruna kanla kendi toprağını sulatmasıdır
gibi faşizan bir laf etsem ve Montesquieu vs gibi yabancı filozoflara bahşetmesem inanmazsınız.
ve i ş i n i bitirip iplerini bıraktığında sahibin kurtuldum zannedersin fark edersin ki ölen hep sendendir ölü sayısı kadar çekirdek yemiş olsan altmış bin adamlık tarla edersin
bu hep böyledir her o c a ğ ı yanan evin altında ana dilde üstünde ise gavur dilinde şarkı söylenir her hürriyet-İSTİKLÂL_yitirdiği zürriyetlerin milyonda biridir -işte ondan değerlidir- ne gidenler gelir bir daha ne de o taş aklanır geri
evet sen kardinal külahıyla tesbih çeken filozof nâibi ben Suriye’liyim
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
kardinal külahıyla tesbih çeken filozof nâibi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
kardinal külahıyla tesbih çeken filozof nâibi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şimdi bu öykünün kurgusu üzerine konuşmak, zaman kaybıdır bence. Kurgusu, olgusu hiç farketmez. Çünkü gönülsüz yerlere uzanmış binler, isteseler de meydanları terk etmez. Neden yatarlar? Kim için yatarlar? Niçin bu gencecik yaşta ecel satarlar?.. Acep, onlar da mı siyasiler gibi rol yaparlar, diyemiyeceğim. Ölüm bu, şakaya gelir yanı yok ki... En içten teşekkürlerimi gönderiyorum sevdiğim kaleme. Nice paylaşımlara... Esenlikler içinde...
modifiyesi henüz bitmemiş bir ülke olun mesela yedi bölgeli demokrat olun hatta koca demokles kıbleli nasır sökücülük olsun işiniz ya da en iyi bildiğiniz şey doğu-m kontrol mühendisliği!
tanıdık ülke tanıdık mühendisler.. kalem ise farklı yazmış bilinenleri pekde iyi olmuş hani birde bu yazılanlardan bakmak ve hatırlamak yeniden dedim.. yürekten kutlarım şair... saygımla...
"ve i ş i n i bitirip iplerini bıraktığında sahibin kurtuldum zannedersin fark edersin ki ölen hep sendendir ölü sayısı kadar çekirdek yemiş olsan altmış bin adamlık tarla edersin"
Yorum: "kardinal külahıyla tesbih çeken filozof nâibi" Bu alanda bir farklılık oluşturdun sanırım yolundan devam ediyorsun. Umarım amaçına hasıl olursun. Eleştiri: şiir dilini kullanırken özensiz davranmak ve kendince özgür kuralları uygulama çabasında gördüğüm Serhat yine aynı yolda. Bildiğimiz şiir yapısında pek görmediğimiz kelimeler kullanmasını başarılı bulmadım.