Bazen uyuz bir enik, havlar durur habire Taş atıp "hoşt" demeye engeldir edep size. Batmıştır kin dağında gırtlağa dek kibire Aldırmaz geçersiniz kem sözlü edepsize.
Her kim ki kalemini sunmuştur kin ve kire Çok sürmez uğraması nefretin mutasyona "Tu kaka" der, dolaşır farklı olan fikire Karşısına dikilen haksızdır baştan sona.
"Barış geliyor" diye sevinenler "nursuz"muş! "Üç beş kırıntı için ülkeyi satmış millet!" Sevincini dizeye dökenler "onursuz"muş! Var mıymış hiç dünyada bundan büyük bir zillet!
Okuyunca şaşırdım, atlatamadım şoku Adam siteye çökmüş hezeyanlar kusuyor! Sarmış tüm sayfaları lağımdan beter koku Sormadan edemedim; herkes neden susuyor?
Sanki haber yolladım sayfama buyur diye? Çağırmadım ki seni ortaya fırlıyorsun. Millete öfken niçin? Bana bu kinin niye? Neden farklı fikire çemkirip, hırlıyorsun!
Serbest mi bu sitede nifak tohumu ekmek? Yol geçen hanımıdır edepsiz arsız için? Admin’e şart olmuştur kulaktan tutup çekmek Yoksa bozulur site, küflenir için için.
Şeytan kılıç kuşanmış, yanında nefis varken "Mahirsin demiyorlar dağda it avlayana. Bir davaya baş koyduk, imtihanımız zorken Varamayız hedefe baksak her havlayana.
Her söze cevabımız hecemizde saklıdır Söyleriz incitmeden; dil edepli bir dilse. Öyleleri vardır ki gönlüme yasaklıdır Ar damarı çatlamış, makbul insan değilse.
Söyledim, sözümdeyim; güneş doğdu, doğacak Var sen millete küfret, git şeytana ol çırak. Barış diyen bu gür ses, ye’si er geç boğacak Önümdeki yol uzun; benim paçamı bırak!
Amiyâne tabirle; hadi, başka kapıya! Edebim "tektaşımdır", bozdurmam düşük kur’dan. Çamurun zarar vermez muhkem olan yapıya Allah kurtarsın seni, düştüğün o çukurdan.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* ALLAH KURTARSIN... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* ALLAH KURTARSIN... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Söyledim, sözümdeyim; güneş doğdu, doğacak Var sen millete küfret, git şeytana ol çırak. BARıŞ diyen bu gür ses, ye’si er geç boğacak Önümdeki yol uzun; benim paçamı bırak!
Amiyâne tabirle; hadi, başka kapıya! Edebim "tektaşımdır", bozdurmam düşük kur’dan. Çamurun zarar vermez, muhkem olan yapıya Allah kurtarsın seni, düştüğün o çukurdan.
Mecit AKTÜRK 24.01.2013 Berlin
İNŞAALLAH MECİT KARDEŞİM BU BÖYLE KALMAYACAK YETERKİ BİZLER KULLUKTA HAKK ÜZERE OLALIM YÜREKTEN KUTLARIM HARİKAYDI SELAM VE DUALARIMLA A.E.O
Valla Mecit hocamı her kimse iyi kızdırmışa benziyor. gerçi biraz karadenizlilik var ama kolay kolay kızmazdı benim dostum. Şahsen muhatabın yerinde olmak istemezdim, Şiir pek okkalı olmuş yani.
Hocam, hakkınızı helal edin. Belki fark ettiniz, yaklaşık 4-5 aydır sık giremiyorum siteye hatta son 25-30 gündür 2-3 günde bir girebiliyorum.Yoksa bilirsiniz sizin en ateşli hayranlarınızdan birisi olduğumu:=)) Affınıza sığınıp destur diyorum hocam:=))
25 Ocak 2013 Cuma 15:28:06 Söyledim, sözümdeyim; güneş doğdu, doğacak Var sen millete küfret, git şeytana ol çırak. BARıŞ diyen bu gür ses, ye’si er geç boğacak Önümdeki yol uzun; benim paçamı bırak!
Amiyâne tabirle; hadi, başka kapıya! Edebim "tektaşımdır", bozdurmam düşük kur’dan. Çamurun zarar vermez, muhkem olan yapıya Allah kurtarsın seni, düştüğün o çukurdan.
.......Ah MAHİR KALEM...Ah GERÇEK USTA...Hangi kıt'ayı seçsem bilemedim, hepsi birbirinden mükemmel..Çukurlar Cehennemdir inşallah..Kurtulamasınlar....Bilesin ki bu duayı eden çok kişi var..Rabbim birinden birini kabul eder nasılsa..
Bazen uyuz bir köpek, havlar durur habire Taş atıp "hoşt" demeye, engeldir edep size. Batmıştır kin dağında gırtlağa dek kibire Aldırmaz geçersiniz, kudurmuş edepsize. ....İnan ki geçen gün bir dosta dedim bende bunları..Bilirsin eceli gelen köpekler ne yapar? Sen kalbini rahat tut, biz dostların yanındayız...Herkes kimliğini biliyor zaten...O kadar kişiliksiz olmaktansa..O kadar sevilmeyen biri olmaktansa... Senin EDEP YA HU sözün cuk oturmuş, değerli kalem kardeşim.. Selam sevgi ve dualarımı gönderdim... ESRA
Ben isterdim ki bu kadar devleti karalamak yerine hiciv şiirlerine akıl yorana kadar....ÇÖZÜM NEYSE ONU YAZSINLAR , VARSA BİR FİKİRLERİ, BU İŞ BÖYLE OLUR DEDİKLERİ ONU BİLDİRSİNLER.....ZİRA" LAFLA PEYNİR GEMİSİ YÜRÜMÜYOR" EN AZINDAN BUNU ANLASALAR.....BENDE SİTE YÖNETİMİNE SÖZ VERDİM HİCİV YAZMAYACAĞIM .....UMARIM DİĞER ARKADAŞLARDA BUNU İDRAK EDER , UYARILARI DİKKATE ALIRLAR....
ŞU SANAL ALEMDE HİCİV YAZMADAN BARIŞ VE SUKUNET İÇİNDE YAŞAMAYI BECEREMİYORSAK , FAZLA SÖZE GEREK YOK....
SUSMAK HUYLARIN EFENDİSİDİR....YAŞANMIŞ OLANLAR VE YAŞANACAK OLANLAR KADERDİR....İNSAN AKLINI NE YAPARIZDA BU AKAN KARDEŞ KANINI DURDURURUZ DİYE ÇALIŞTIRMASI LAZIM....BİZDE APOYU SEVMİYORUZ BİZDE VATAN DİYORUZ AMA GEL GELELİM KAZI N AYAĞI ÖYLE DEĞİL İŞTE....YILBAŞI GÜNÜ ŞİİRLER YAZIYORUZ KUTLAMALAR YAPIYORUZ ALLAH C.C VATANIMIZA HUZUR BARIŞ KARDEŞLİK GETİRSİN DİYORUZ VE HEP BERABER AMİN DİYORUZ....ANCAK SIRF SİYASET UĞRUNA BAŞLIYORUZ KARALAMA YAPMAYA .....BU NE PERHİZ BU NE LAHANA TURŞUSU ANLAMADIM GİTTİ....ÇÖZÜMÜ BİLEN VARSA SÖYLESİN BİZDE ALLAH İÇİN EVET HAKLISINIZ BU İŞ BÖYLE OLUR DİYELİM HATTA TÜM ŞAİRLER EL BİRLİĞİ YAPIP BAŞBAKANA, NEREYE DİYORSANIZ İMZA ATIP MEKTUP YAZALIM....
DEVLET YÖNETMEK ZOR İŞTİR ....DAVULUN SESİ UZAKTAN HOŞ GELİR VESSELAM......KEŞKE GEÇERLİ BİR ÇÖZÜM YAZAN OLSADA O YAZAN ŞAİRİN ELİNİ AYAĞINI ÖPSEM.....
Simdi bu yoruma hakettigi tesekkürü yazmaya kalksam, yine " insanlari kendi tarafina cekmeye calisiyor" diyecekler.
Oysa zaten iki taraf vardir. Herkesin tarafi da bellidir zaten.
Kimi ALLAH yoluna baskoymus, karinca kaderince, su üc günlük dünyada edebiyle, adabiyla, ahlakiyla, imanli bir sekilde bu âlemden gitmenin gayreti icindedir.
Kimi de, kavgadan, münakasadan, edepsizlikten haz alarak, beslenerek, yalanla, iftiralarla, igrenc suclamalarla gönülleri inciterek cukuruna dogru yol alir.
Hayat iyilerle kötülerin mücadelesinden ibarettir aslinda.
Biliyormusunuz, bu hezeyanlarini diger siteye de tasimislar.
Saldiri ONURUMA, olmasa, VATAN HAiNi yaftasini ben dahil tüm milletimize vurmaya kalkmasa, BOSVERiR GECERDiM. Böyle bir durumda ONURLU hic kimse sessiz kalmaz. Kalamaz. Huzur bozan bu igrenc kalemlere birileri sessiz kalabilir. Ben kalmayacagim.
Gereken yerde, gereken cevabi alacaklar. Ta ki, bu sitelerin Edebiyat Siteleri oldugunu, kavga, küfür hakaretler icin kullanilamayacagini bilene kadar.
Site sevdalisi degilim. Siirlerim süs niteligi tasiyor, begeniliyorsa kalsinlar. Rahatsizlik veriyor, edebi degerleri de yoksa silsinler. Siirlerimi siteler icin degil GÖNÜLLERE hitaben yaziyorum.
Bu tip insanlari SIK SIK ikaz yerine sitelerden atmak en uygun hareket. Uslanmak nedir bilmiyorlar.
Mübarek CUMA vaktinde bunlarla ugrasmak ne ACI.
Yorumunuz ve ziyaretiniz cok anlamli ve cok degerli.
Bu günden itibaren hakli dahi olsam Hiciv yazmayi düsünmüyorum. Onlar icin meziyet olsa da, kalemim icin zül'dür.
Boşverin Ustam sizi kızdırmak büyük bir meziyet ister çünkü sizki kimseye karışmazsınız burdaki kişilerin etlisine sütlüsüne sizin gibi değerli Ustalarda olmasa bizlerin vay haline kızmayın ne olur Mecit Bey
haklı olduğunuza inanırım bence uymayın onlara dediklerine tıkayın kulaklarınızı hani derler ya sana kötülük yapana ekmek at misali rabbime havale edin saygımlasınız herdaim
Hayat böyle maalesef. Birileri dini icerikli siirler yazanlari samimiyetsiz, sahtekâr bulup, niyet okumayi becerirken, AYNI kisiler, sitenin sayfalari arasinda dinimizin yasakladigi en büyük günahlardan olan, GIYBET, iFTiRA "meziyetleri"ni sergilemekten haz aliyorlar.
Birinin size yazdiginiz siirden dolayi, ONURSUZ, HAiN dedigini ögrenseniz okusaniz ne yaparsiniz?
AHLAKSIZLIK meziyet, EDEP hakir görülür olmus.
Kalemime Hiciv yakismiyor. Üzgünüm.
Yönetim ben dahil ücümüze UYARIDA bulunmus. Bu da ayri bir üzüntü.
Onlarla ayni kefeye konmak gücüme gidiyor. Haddi, haddini bilmeyene ögretmek gerek.
Biz haddimizi biliriz.
Onlarla birlikte bana da UYARI göndereceklerine, üyeligimi iptal etmelerini tercih ederdim.
abi bak şimdi bunların gücü ALLAH, KURAN , İLE tersten karalamak çünki eksikliğini senin yaptıklarını karalayarak gideriyor... haa mevlana mezarından çıksa ona da kulp takarlar :)) hele kendi taraflarından olmasın yandı garibim :)) yalan mı ? onlara ölmüş kendine dokunmuyacak müslüman lazım
ziya bey ne güzel anlatmış işte adamlar anlamıyor emindikleri tek yer apo ,, allah , kuran okudum ne güzel yazmış gerçekten...
vay neymiş apoyu serbest bırakalım demişin,,ibaşka türlü bişeylerin ardına saklanamıyorlarda ondan dostum sen kafanı yorma....
kendileri de biliyor son demleri artık bittiler dostum bittiler can çekişiyorlar memleketime güneş az kaldı inşaallah doğacak ankalar, tanklar, uydular, piyade tüfenkleri, kirpiler, ciritler, atak helikopterleri, tabancalar, uzun mesafe roketetarlar, insansız hava silahı , vs,vs,vs,vs,vs,vs,vs,vs,vs,vs,vs,vs, eeee tabi bu başarıları görünce HAZMEDEMİYORLAR
BEN YÜZDE ELLİYİM SESSİZ ÇOĞUNLUĞUM....
yüz kalemi yanyana getirselar senin kaleme çarpraz selama duramaz bunu böyle bil..
başka turlü ayakta biraz zor dururlar
adam sahifeye giriyor fikrim aynı değil diye basıyor hakaretleri işte bunu görmesi gerek görecek kişilerin efendi gibi söyle yok ısıracak...
Ya şu sitenin en mülayim en güzel yüreklerinden biri olan siz kıymetli ağabeyimi de kızdırmışlar, üzmüşler:(
İnan olsun başka bir sayfada olsaydı şiir "aman polemik oluşturacak yerde durmayayım,, derdim; ama tanıdığım, sevdiğim değerli abimizin incitilmesine de gönlümüz asla razı gelmez.
Haklı haksız davası değil, kalp kırmak asıl kem olan...
Siyasi olgunluk yerleşir ülkemizde bir gün umarım...
Elbette her insanın bir dünya görüşü vardır; ki olmalıdır da... Ama saygı çerçevesinde, kırmadan, incitmeden anlamaya çalışarak olmalı diye düşünüyorum.
Siyaseti salt siyasetçiler değil milletçe yapıyoruz, aktif siyaset yapmak isteyen vekilliğe soyunsun...
Burası şiir, edebiyat, kültür ve sanat portalı... Elbette şiirde de siyasî konular işlenir; ama edebî üslupla, güzel bir sentezle bağlantılar kurarak ve evrensel insanî duygular katılarak...
Bu noktada muhataplar kimler ise diyorum ki zeytin dalını çırpmak için değil, barış için uzatalım...
Hicivden haz alan, meslek haline getiren, siyaset arenasina cekme gayreti olanlara ne denir ki?
Özürlü BEYiN Kel'ligi zaaf saniyor. Sanki para vermis KIL satin almis! KIL makbul olsaydi en makbul varlik AYI olurdu.
Üstelik, günümüzde kel'ligin caresi cok, lâkin, AHLAKSIZLAR icin durum VAHiM.
Bir yandan da, edepsizliklerine devam edebilsinler diye, yönetime haber vermeyeyim diye yalvariyorlar. Verdim de ne oldu.
itler serbest, taslar baglanmis. Yönetimden hâlâ ses yok. Huzur olmayan sitede kalsan ne kalmasan ne. Yalvarsalar tekrar hiciv yazdiramazlar. Olan kalemime oluyor.
Hakaretin niteligi bu kadar agir olmasa yine de cevap vermezdim.
Sizinle kalemleri degistirmek isterdim.
Yorumlariniz icin tesekkür eder, selam ve SAYGILAR sunarim.
Bu siyasi konular hakkında son kez yorum yapıyorum....Zira gercekten yapmak ıstemediğim konular...Ayrıca şu an itibariyle sevip ve saydığım bu sayfada iki kalem var Biri sizsiniz diğeri şiirlerin ziyası....Peki diğer insanları sevmiyormuyum ? elbette seviyorum zaten bu yüzden barış olmasını istiyoruz ...Ama dediğim gibi sizlerin yeri başkadır.....Şayet bu konuları uzatacak olursak ömrümüzün sonuna kadar kavgayla yaşarız ....Yazdığı şiirlerde sürekli taşlama yapan insanlardan ne edebiyat nede şiir ne de barış beklenemez zaten.....Zira herkesin yediği kendi ikramıdır " yani ayna meselesi"....Hatta diyebilirim ki bu siteden sıkıldım çok ümitlerle geldim ama beklediğim gibi olmadı , inanın tüm samimiyetimle söylüyorum ....Bugün vıp ücreti yatırdım ama inanın umurumda değil öyle canım sıkılıyor ki bu hiciv şiirlerinden......Yok adında şair yazan yazanlar ... Yok sakallılar, yok hergün dini karalama yok hergün milleti karalama ne oluyor efendim haşa bu kadar karalama yapan kişiler kendinizi peygamber mi sanıyorsunuz?.... İnanın sıkıldım eski şiirlerimi düzenlemek yayından kaldırmak için para yatırdım, inanın umurumda değil parasıda batsın şiirde batsın....Uzaklaşmaktan başka hiçbir şey düşünmüyorum.....Ben 95 yılında askerden geldim geldiğim seneden beri yüzüm sakallıdır...Ne akp döneminde ne başka birşey için sakal bırakmadık ....Bizim sakalımız sünneti seniye içindir....
İnanın usandım buralardan her kim ki yanlış yolda ise ALLAH onu ıslah etsin....Selamlar, saygılarımla...
Ben inanırım ki bir yaprak bile dalından sebebsiz yere düşmez....24 saat boyunca hicivden başka bir şey yazmayı bilmeyenlerin işte getirdiği, nokta budur.... Şöyle bir düşünsünler bakim çok sevdiği siteye ne kadar zarar verdiklerini...Ben sizin sürekli hiciv yazdığınızı görmedim ...Unutmadan şunu söyleyim hiciv yazmak en kolay şiirdir ...Çünkü nefs ön plandadır ...Kaynak mı , ooooo ayet var , hadis var ata sözü var özlü sözler var....Buralı kendine doğru yont karşı tarafı karala işte sana hiciv....Bu kadar kaynak varken hicivden kolay ne var....İş odur ki şiir yazasın mana gizleyesin...Şiiri okuyan bir daha okusun, düşünsün manayı çözmeye çalışsın.... İnsanın şerefine onuruna saldırmak haramdır....Kişinin şerefi kendine helal, başkasına haramdır...Ve ALLAHIN haram kıldığı şeyi bizim helal saymamız olmaz....Her insan kendi onurunu şerefini midahele etmek zorundadır....Öyle kuranı okudum demeyle olmuyor efendim mühim olan uygulamktır onu kalben yaşamaktır.....Ben kuran okudum bilmem ne bilmem ne diyenler ,madem o kadar biliyorsunuzda başkasının günahını ifşa etmenin günah olduğunu bilmiyormusunuz....Birilerini karalayıp kendinizi üstün görmenin günah olduğunu bilmiyormusunuz....Ben diyerek kibire girdiğinizi , gökteki israfil isimli meleğin ALLAH karşısında dururken haya edip koca kanatlarını yere doğru eğip öyle durduğunu bilmiyormusunuz....
Sözüm çok velakin uymak istemiyorum...Kızgınlığım size değil , saldırı olmuş elbet cevap verme hakkına sahipsiniz....Ben sürekli hiciv yazanlardan usandım....
Söyledim, sözümdeyim; güneş doğdu, doğacak
Var sen millete küfret, git şeytana ol çırak.
BARıŞ diyen bu gür ses, ye’si er geç boğacak
Önümdeki yol uzun; benim paçamı bırak!
Amiyâne tabirle; hadi, başka kapıya!
Edebim "tektaşımdır", bozdurmam düşük kur’dan.
Çamurun zarar vermez, muhkem olan yapıya
Allah kurtarsın seni, düştüğün o çukurdan.
Mecit AKTÜRK
24.01.2013 Berlin
İNŞAALLAH MECİT KARDEŞİM BU BÖYLE KALMAYACAK YETERKİ BİZLER
KULLUKTA HAKK ÜZERE OLALIM YÜREKTEN KUTLARIM HARİKAYDI
SELAM VE DUALARIMLA A.E.O