Yeşil ırmağın renginden serp aralarına Misket elmasının pembesinden Kiraz çiçeklerinin beyazından Ve kalede uğuldayan rüzgârın sesinden. Pirlerin sükûnetini kat biraz da Gamzeme gömülen mahzunluğumu Bimarhane’deki ney sesini Neyzenin nefesini Sularda boğulan sevdaları sal içine.
“Bir halı doku bana”
Türk düğümü olsun Çözülmesin çözgüleri Sarılsın atkılara Topla tarihten şehzadelerin cesaretini. Beyazıt’ın bahçesinden ekle çınarların ömrünü Ve nakışlarını topla şadırvanından. Dolaş müzeleri Esinlenmek için geçmişten El yazmalarının zarafetini Tezhiplerinin inceliğini Hazeranlar’ın suya âşık temelini Sabuncuoğlu’nun bilgeliğini... Kirkitle vur üstüne saçlarını taradığın gibi incitmeden.
“Bir halı doku bana”
Sevgililerin ırmak boyu gezdiği gibi … Dolaşsın aralarında yarengili Ferhat’ın iradesinden al Sağlam olsun ilmekleri. Tezgâhın üstüne serp şiiri Sakla arasına baharın müjdesini.
“Bir halı doku bana”
Sakın unutma kuş cıvıltılarını, Kelebeklerin titrek kanatlarını Ödünç al özgürlüğü Yıkılsın çevremizi saran duvarlar İste Allah’tan Eyyub’un Sabrını Ömer’in adaletini Ali’nin cesaretini Sür sürebildiğin kadar ipeksi dokusuna Dünya hayran olsun Rengine, kokusuna, alımına…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR HALI DOKU BANA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR HALI DOKU BANA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kelime hazinen,bilgi dağarcığın,şair kumaşın,sevgi dolu yüce gönlün birleşip her zaman olduğu gibi yine çok güzel bir eser çıkarmışlar. Maşallah can dostum !
Türk düğümü olsun Çözülmesin çözgüleri Sarılsın atkılara Topla tarihten şehzadelerin cesaretini. Beyazıt’ın bahçesinden ekle çınarların ömrünü Ve nakışlarını topla şadırvanından.
Halının dokuşundan, her ilmeğinden haz aldım, tebriklerim edip kaleminize, yorumlayan Süreyya hanımda şiire hakkını vermiş, sevgilerimle Afet hanımcığım..
Afet abla sen bilirsin halılar , kilimler anlam doludur şiir gibi...Annem çok iyi bilir...Bizim köyde hala dokurlar...Namedir, özlemdir, davadır yaşanmış ömürlerin izleridir motifleri...Bugüne kadar okuduğum en güzel şiirlerden birisi bu tebrik ederim usta kalemi...
Hikayesi, [müennes] sesi, ahengi ve [imge] içeriği çok hoş bir şiir. “... Türk düğümü olsun Çözülmesin çözgüleri Sarılsın atkılara Topla tarihten şehzadelerin cesaretini. ..." Mükemmel. Kutlarım, selamlarımla.
Her yazı bir düşünceyi anlatır. Anadolu insanı yazıdan yoksun olunca, düşüncelerini kendine özgü şekiller ve renklerle dile getirmeye çalışmış, bu şeklileri, renkleri, halısına, kilimine, yağlığına, çorabına işlemiştir. Her renkte, dileğini ve özlemini belirtmiştir. Anadolu’nun kilimleri bir renk sofrasıdır. Aynı zamanda doğaya karışmış, doğanın çocuğu Anadolu kadınının alın yazısı, çilesidir.
HALI DOKUMAKTA ŞİİR YAZMAK KADAR ZOR OLSA GEREK BİRİ İLMEKLERLE BÜTÜNLEŞİR BİRİDE HARFLERLE TANE TANE DİZİLİR BİRİ BEDENLERİN ALTINA SERİLİR BİRİDE GÖNÜLLERDE DİRİLİR İKİSİDE YARATANDAN YARATILANLARA İKRAM EDİLEN NİMETLERİN HASINDANDIR GÜZEL BİR DÜŞÜNCE HARİKA BİR ŞİİR YÜREKTEN KUTLARIM TEBRİKLERİMLE SELAM VE DUALARIMLA A.E.O
Kaleminiz daim olsun okurken dalıp gitmişim ta uzaklara Amasya`ya yeşil ırmağa gittim. Hz.Ali nin cesaretini, Hz.Eyyub`un sabrını …ve şu adaletsiz dünyada Hz. Ömer`in adaletini aradım.
Sevgililerin ırmak boyu gezdiği gibi … Dolaşsın aralarında yarengili Ferhat’ın iradesinden al Sağlam olsun ilmekleri. Tezgâhın üstüne serp şiiri Sakla arasına baharın müjdesini.
“Bir halı doku bana”
Yakışıyor yetkin kalemine şiirin her tarzı. tebrik ediyorum Afet hanımcığım var olan başarılarının devamı dileklerimle selam sevgiler.
Sabah evden çıkmadan okumuştum bu emek k/okulu şiirini.
Elbette şiiri bilen birisin, hece gibi zor bir kulvarda yürüyen bir kalemin serbest şiir yazması kadar, daha kolay ne olabilir ki?
Özellikle konu seçimi çok önemlidir. Yazılan pek çok serbest şiirde, konu seçimi yapmadan, sırf imge üzerine kurulu olduğu için bu bütünlüğü yakalamaları mümkün olmuyor maalesef.
Bazen öyle şiirlere rastlıyoruz ki; Alttaki dize ile üstteki dizenin birbirinden haberi yok. Özellikle böyle konusu belirgin şiirleri çok sık yaz lütfen.
''Sabuncuoğlu’nun bilgisini.'' (-Bilgeliğini- şeklinde düşünülebilirdi belki de!)
teşekkür ederim kardeşim:))) Bilgeliğini yaptım gitti, hecede pek söz dinlemesem de serbest şiirde önerilere ihtiyacım olduğunu asla inkar edemem. Tekrar teşekkürler.
Hayatın kendisi iyi dokunmuş bir halı,gunümüzde eşkıyaların cirit attığı. Kana doyulmuyor. Harika bir siir okudum değerli şairin düşündürücü dizelerinden. Bravo...
Hocam halı doku derken şiir ebru ebru düşmüş yüreğinizden sayfanıza günün şiiri defterde diyorum çok güzeldi bir kaç kez okudum serbestin kralı olmuş .
en kalbi selam ve saygılarımla GEL DE HAYRAN OLMA ...
Yeşil ırmağın renginden serp aralarına Misket elmasının pembesinden Kiraz çiçeklerinin beyazından Ve kalede uğuldayan rüzgârın sesinden. Pirlerin sükûnetini kat biraz da Gamzeme gömülen mahzunluğumu Bimarhane’deki ney sesini Neyzenin nefesini Sularda boğulan sevdaları sal içine.
Hecenin kraliçesinden harika bir serbest şiir.
Duygular saf tertemiz duygularla halının nakışları gibi işlenmiş dizelere.
Her türlü karışık imgelerden uzak berrak ve açık ifadeler dökülmüş güzel gönlünüzden.
Böyle bir halıya paha biçilemez sanırım. Çok güzel benzetmelerle işlenmiş ipek bir halı gibiydi şiir, atkıları düğümleri sağlam. Emeği ve yüreği kutlarım ablam. Selam ve saygımla.
Siz müthiş bir şiir dokumuşsunuz sayfaya üstade şairem.. Enfes dizeleri baharın getirdiği bir güzellikle nakşetmişsiniz satırlara.. Hayranlıkla okudum... Hele final mest eyledi..saygı ve takdirlerimi arz ediyorum...
eser çıkarmışlar.
Maşallah can dostum !