‘’En yakın dostun olsun merhamet’’ derdi Seneler önce annem.. Dostun olsun.. Oldu..
Ve merhamet kardeşler doğurdu. ‘Acımak’tı birinin adı, kendin hariç herkese ‘Fedakarlık’tı diğeri, ‘’önce başkaları..’’ ‘Sadakat’ de zincirin son halkası..
Oldu da ah annem Nerde bunların bana faydası? Kumdan kale yapan çocuğa yardım etmek gibi Masum mu her şey?
Beş lirayı az görürken sen dilenci çocuğa, Babası onu ite kaka hırsızlığa zorlar..
Düşmüş kadına iki kelam ile Anlatmak istesen hayat kahpeliğini, Daha noktanı koymadan senin de adın çıkar..
Söyler misin annem.. Kime uzatabilirsin ki elini? Uzatıp geri aldığın bir sürü diş izleri, Tırmalanırsın, yırtılırsın..
Belki en fedakar dosttum bir zamanlar ben anne Kıyamazdım bir damla gözyaşına Karşıma alabilirdim herkesi o an, Dostluk adına..
Sonra anladım ki Karşına dünyayı alsan ne çıkar be Karşılığını alamadıktan sonra..
Ve aşkanne.. Sadakat, zincirin son halkası En kıymetli oyuncağı gibi bir çocuğun, Onunla yattım onunla kalktım..
Bilemedim ki ben mi yanlış kullandım? Oysa ben ağlayan kız olmamalıydım..
Hep merak ettim anne.. Sen ömrün boyunca bana nasihatlar verdin Ben dinledim..
Vicdandan uzak insanların yok mu anneleri Hep benimle uğraştılar, hep onlar oldu derdim..
Dostum merhamet çok fedakar davrandı, Keşke herkes söz dinleyen çocuk olsaydı Merhamet onların da dostu kalsaydı.. O zaman bu kadar acıtılmazdım inan, Bu kadar ağlatılmazdım anne..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
..............Derdi annem şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
..............Derdi annem şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir ve şair haklı.
Başka söze gerek yok diye düşünüyorum.