ülkem ucu yanık mektupların karanlığında kalırken insan yanımızda kalan sessizlik düşüyor payıma
küllenmiş sözlerin içinde ağıtlar yalan yanlış cüzzamlı masallar kalmış cepte ne yana dönsek izler
suskunluğun cenderesindeki bizler ne çok benziyoruz akşam ışıklarına akşamla çoğalan eksilmiş sabahlara
zamanın beşiğinde sallanırken umutlar saniyelerin nabzına vurur med cezirler inandıklarımızın inanılacak şeyler olmadığını öğrendiğimiz anda kopar asıl kıyamet
bugün k-özümü yakan bu şehrin köküne çakıp kibriti öldürüp soysuz yalnızlığı şakaklarından ıslık çalasım var ardından
sizin olsun içinde kaybolduğunuz aydınlığınız
hayatı tırnaklayan çocuğun gözlerindeki hüzünlü atlasın karanlığında kalayım nasılsa haziran olurum ç ekerken iliklerime mezar çiçeklerinin kokusunu
sizler bilir misiniz bir ormanın kalabalığında yalnız ölen çınar ağacını!
bilir misiniz şiirin vedalara sarılmanın sesi olduğunu! . .
hadi!.. tek yumruk olup çıkarıp üzerimizdeki alfabeyi
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BARIŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BARIŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Barış yakarışları çınlıyorsa ülkemin dağlarında hala güvercinler vuruluyorsa anavatanında, bölüşmek bir suç ise hala barış , barışabilecek mi kendiyle ...
Bu şiiri tekrar okuyacağım ki hayatın cenderesınde bende sıkıştım yıllarca. Barış diyenin en çok kavgacı adalet diyenen en çok yağmacı olduğunu gördüm Dünya'da...
Paylaşmak, sadece meta olsaydı anlayabilirdim insan zaafiyetini. Nihayetinde cömertlik hamuru kadar olabilir derdim. Lakin, bir çocuk gözyaşındaki acıyı görmemeyi, bir dertlinin derdiyle dertlenmeyeni, umarsızca vurdum duymazlığı anlayamıyorum... Süleyman olsaydım anlayabilecektim hayvanları ve sorardım biz ki eşrefi mahlukatız sahi sizden üst kalan yanımız ne diye!
Telefonla yazdığım için yazım hatası ve sürçü lisan ettiysek affola...
Yüreğinize sağlık Selam ve en içten saygılarımla...
Bugün k-özümü yakan bu şehrin köküne çakıp kibriti öldürüp soysuz yalnızlığı şakaklarından ıslık çalasım var ardından
Toplumumuzun hissiyatına tercüman olup böylesi hassas bir süreçte yüreğinizden döktğünüz her damlaya bin minnetle değerli şairem... Sanırım tüm kalem ehlinin toplumsal huzura destek olmak adına söyleyecekleri olacaktır ve olmalıdır... Şiiriniz hem edebi anlamda hemde iç huzura katkısıyla muhteşem .. Saygılarımı bıraktım efendim
Barışa hasret güvercinim Ah ile burulan kalbimin yanında Üç beş kuru laf da olsa istiyorum Öylesine aç ki sana Ben senin sevgine dileniyorum.
Beyaz yüreğin damladı şimdi Köpüren özlem çağlayanıyım Vapurlar gelip geçiyor yanımdan Tramvay Otobüs Yanım hep boş Ben bu şehirle Barışamıyorum Senin yokluğunda gülüm.
Şimdi gelse tüm yıldızlar yanıma Dünya dursa Hepsi ağırdan dokunsa eğik boynuma Hey evlat dese Sen yoksun ya Neye yarar Her şeyle kavgalı yüreğim.
Daha dün bir ihtiyar durdu yanıma İçim kırk parçaya bölündü Kendi terk edişlerim hepsi oydu Ayaklarında cennet olan annem Yetim kardeşim geldi gözlerime Yağmur yağmur göz yaşlarım Düğümlendi. Koca kalabalık sessiz ölüm Vicdanımı paralayıp ordan Futursuzca Çekip gitmek ya Şeytanla, nefisle barışmakmış Nasıldı ezildim O ihtiyarın bakışlarında.
Melik Haker tarafından 4/15/2013 10:33:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
benim doğduğum toprak rüzgara doymuş barışı kana kana içmiş düşmanı bellemiş ama düşmanlığa soyunmamış.. benim doğduğum toprak şairlerin vasiyetine konu olmuş kendisi konuk olamamış..
gelir giderim sayfaya hemen yorum bırakmak haksızlık etmek gibi algılanıyor sırf bende sırf sizinkiler de....
barışı da kirletiyorsa savaş tamtamları çalan karanlık ve yeşermeden umudun aklı karışık kaldıysa ölüsü kucağımızda yansın inadına çocukların göz bebeğindeki ışık ... tebrik ve saygı ile...
Bir karanlık geliyor yokluğunun ardından Ne zaman güneş batsa bu son gecem diyorum Vazgeç yalan dünyanın köhne saltanatından Yetişir bunca keder, bunca elem diyorum ...............yazan yürek sahibine en derin saygılarımla.. ..yoruma değer gördüğüm paylaşımınızı kutlarım......
ülkem ucu yanık mektupların karanlığında kalırken insan yanımızda kalan sessizlik düşüyor payıma
küllenmiş sözlerin içinde ağıtlar yalan yanlış cüzzamlı masallar kalmış cepte ne yana dönsek izler
suskunluğun cenderesindeki bizler ne çok benziyoruz akşam ışıklarına akşamla çoğalan eksilmiş sabahlara
zamanın beşiğinde sallanırken umutlar saniyelerin nabzına vurur med cezirler inandıklarımızın inanılacak şeyler olmadığını öğrendiğimiz anda kopar asıl kıyamet
bugün k-özümü yakan bu şehrin köküne çakıp kibriti öldürüp soysuz yalnızlığı şakaklarından ıslık çalasım var ardından
sizin olsun içinde kaybolduğunuz aydınlığınız
hayatı tırnaklayan çocuğun gözlerindeki hüzünlü atlasın karanlığında kalayım nasılsa haziran olurum ç ekerken iliklerime mezar çiçeklerinin kokusunu
sizler bilir misiniz bir ormanın kalabalığında yalnız ölen çınar ağacını!
bilir misiniz şiirin vedalara sarılmanın sesi olduğunu! . .
hadi!.. tek yumruk olup çıkarıp üzerimizdeki alfabeyi
-somun ekmek gibi bölüşelim düşleri-
Güzel vurgular vardı, serbest nazım dizelerinizde şiirinizi kutluyorum.Yunus diyarından selamlar.
Düşleri bölüşebilseydi insanoğlu ne savaşlar, ne kos, ne keşmekeşlik olurdu ve ne de bu kadar sızı duyardı insanoğlu kendi eliyle ettiklerinin ardından... saygılarımı bıraktım... Esenlik dileklerime....
Bile bile bile isteye kaybettirdiler kendi sınırlarımızda düşlerimize giden yolu, ama vardır, hep oldu zararın kenarından dönmeyi bilenler. Vardılar, varlar; iyi ki.
Gecenin gam kokan duvarlarına ışık ışık vuran mısraların şairine, içten tebriklerim sevgim ve saygım ile...
Sevgili Sera derin mana yüklü zengin imgelerle örülü yürek sesini okudum haz aldığım şiirlerdendi canım yüreğin şiirle çarpsın kalemin daim olsun sonsuzsevgi ve selamlarımla.....
Şiirler çürüyup yok oluyor şu kargaşa nin arasında şair ler yazarlar yitip gidiyor zindanlarda barıştan anlayan var mi sanki bu cihanda tebrik ve taktir ederim değerli dost yüreği barış la kalalım
sizler bilir misiniz bir ormanın kalabalığında yalnız ölen çınar ağacını!
Ben bu dizeleri kendime daha yakın buldum. Sarmaşık, çınar ağacına dolanır ve çiçek açar. Dışardan görenler çınar çiçek açmış zannederler. Halbuki çınar ağacı olmasa sarmaşık ayaklar altında ezilir gider. Emek karşılığını bulmuş ve hoş bir şiir çıkmış ortaya. Tebrik ediyorum.
ve şair hala umud edenlerden aslında..bunu en iyi iç sesi haykırmış sağır insanlara.. bize barış yerine ölüm şırıngaediciler gökyüzünün örtüp üzerini hayatlarımızı nasıl da vuruyorlar kalbinden.. kendi sesimizde,kendi hıçkırığımızda vuruluyoruz.. neyseki,güzel insanlar,şiirler ve umudumuz var yaşama dair.. şairin dediği gibi 'suskunluğun cenderesindeki hepimiz akşamla çoğalalım yarınlara' sevgiler.
yaz geçti güz geçti kışı yaşıyoruz sevgili Sera ve biliyoruz ki; tekrar attığımız tohumlar yeşerecek yapraklarını bir bir dökse de cennet elması kaybettiklerimizle/ kazandıklarımızı umuda ekmeliğiniz çınar ağacı kururken, yeni çınarlara ruh olacaktır.
derin ve acıttı şiir yine yapma böyle sevgili şairim :( iyi şiir derinden hissettirendir ki; derinden hissettim usta kalemini hep sevgim saygımla
Saçıldığı yerde çürümeye terk edildiğinde başlar sevgi tohumlarının dikene metaformoz dönüşümü...Öyle ki ucu zehirli anason taşır ...uyutur önce ....uyanışı ölümedir...öldürmeyedir ...sonrası...
İki parmağını gözünün ucuna koy bir şey görebiliyor musun bu dünyadan sen göremiyorsun diye bu alem yok değildir insan gözden ibarettir aslında geri kalan cesettir göz ise ancak gerçek dostu görendir insan gözdür görüştür gerisi ettir d
der mevlana, bu şiirde öyle bir görüş gördüm ki ; Barışa, güzelliğe ışıyan yüreğin asaleti gün gibi güneş gibi tüm evreni hükmü altına alacak nitelikte göz ve gönül alıcıydı.
Tebrik ederim sevgili şairem ehil gönlünüzü ve yetkin kaleminizi.
Her dem sevgim ve sonsuz hürmetim ile kıymetlim kalbinize.
Saygıdeğer "sera.", her seferinde şiirlerinizi özlemle okumayaı bekleyen bir okurunuz olarak, şunu diye bilirim ki her dizesi sayfalara sığmayacak kadar derindi.Defalarca okurken haz alırken özellikle bir bölümünü kendi içimde defalarca okudum okudum yutkundum.... "hayatı tırnaklayan çocuğun gözlerindeki hüzünlü atlasın karanlığında kalayım nasılsa haziran olurum ç ekerken iliklerime mezar çiçeklerinin kokusunu "
Yazan yüeğinizi kutlarım.... En derin sonsuz saygılarımla...selamlar....
"zamanın beşiğinde sallanırken umutlar saniyelerin nabzına vurur med cezirler,,
...
Zaman ömürden aldıkça umutlar da azalıyor behemehal... Hayaller de peyderpey tükeniyor tıpkı yaşlanmak gibi... Diyordu ya Yahya Kemal:
"Yürü! Hür maviliğin bittiği son hadde kadar. İnsan, âlemde hayâl ettiği müddetçe yaşar. ,,
...
"sizler bilir misiniz bir ormanın kalabalığında yalnız ölen çınar ağacını!
bilir misiniz şiirin vedalara sarılmanın sesi olduğunu! . .
hadi!.. tek yumruk olup çıkarıp üzerimizdeki alfabeyi
-somun ekmek gibi bölüşelim düşleri- ,,
...
"Bir ormanda yalnız bir çınar,, teşbihlemesindeki duygular şiirde ne güzel yer bulmuş kendine... Yalnızlık teması, şiirin estetiği, ruhsal betimlemeler ve dahi içselliğin dışavurumlarında dem vuran yüreğin çığlıklarıydı dizeler... Şiire sarılmış gönül, kalemine akıtmış söz yaşlarını; ama yine de umut var, yarınlara düşler var şiirin finalinde...
Baştan sona sondan başa mükellef bir şiir lezzetiydi sevgili Sera...
Gönül sesinizde demlenmek ne güzel...
Nicelerine...
Teşekkürler, hürmetler...
================================================= e d i b / a h m e t
"İnandıklarımızın inanılacak şeyler olmadığını öğrendiğimiz anda" Evet, kopar kıyamet sevgili sera.Veya inandıklarımız gibi yaşayamamak bizi uzaklaştırır kendi insanlığımızdan.Yalznızlık asıl o zaman başlar.Şöyle bir baktığımızda ne çok yalnızınolduğunu daha iyi görüyoruz değil mi.Gözlerimizi çevirdiğimiz her yer, göz kamaştıran perdeler.Perdenin ardını görebilmek, böyle olsa gerek.Şiirlerde çoğalmak, çoğaltmak has aydınlığı.Alkışlar yüreğinize...
hala güvercinler vuruluyorsa anavatanında,
bölüşmek bir suç ise hala
barış , barışabilecek mi kendiyle ...
Yüreğinin en derin anlamına sevgiyle....