(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YETER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YETER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kusturulmadan yarınlar yürümek varken yaz akşamlarında birlikte ağlıyor rüzgar içten içe iklimsiz kentlerde
söyle çocuk söyle! g-öz yaşının rengi var mı anne?
Duyarlı yürek sesiniz susmasın şairem. Şiire şaire ve yoruma tebrikler.İki güzel yüreği kutluyor saygı ve sevgilerimi yolluyorum efendim..Kaleminiz ışıldasın..
Ağlayan gözlerinden düşen Ağarmış yüreğinde saf bir duygu Ağlama sen bebeğim Ağsın sana sevgilerim Ağ kuran kötülük pervasız sözleriyle gerilmiş Ağzını açma sus Ağızdan ağıza dolaşan birikmiş insanlık Ağaran sabah yakın Ağlama çocuk ağlama çocuk Ağlamak bize, sana gülmek yakışır.
Sayfana gelirken bu kadar güzel bir şiirle karşılaşacağımı düşünmemiştim...Neden daha önce uğramadım diye hayıflandım...Kalemin çok güzelmiş hele ki Olgun abinin yorumuyla muhteşem olmuş şiir..her ikinizi de candan kutluyorum..
Bu ne hos bir siir :) Sera hanim ....yakin bir dostumun sanki siirini okuyormus gibi hissettim tarziniz bana bu hissi verdi kutlarim ...yorumlayan dostumuzda harika yorumlamis sevgi ve guzelliklerde kalin Bir dize ayiramadim kiyamadim her dizesi birbirinden muhtesem guzel :):)
soğuk bir mezar başında berrak suya bıraktık adlarınızı
ey bir kaşık suda boğulası ağız dolusu küfrettiğim dünya ne kadar sende ne kadar kendimdeyim bilmiyorum!
penceresi yok içimin odalarının sonbaharlı fotoğraflar meyhane masaları gibi darmandağınık...
söyle çocuk söyle! g-öz yaşının rengi var mı
MERHABALAR DOST YÜREK ; HER ZAMANKİ GİBİ HARİKA BİR ŞİİR OKUDUM GÖNÜL SAYFANIZDAN...ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI..SESLENDİRMEDE ÇOK UYMUŞ..HER İKİ DEĞERLİ YÜREĞİ VEDE EMEĞİ CAN-I GÖNÜLDEN KUTLUYORUM. SELAM VE SAYGIMLA
dökülüyor mavisi gökyüzünün ayın şavkı düşüyor yüreklere jilet gibi keserken acı yetim sözler kovalıyor birbirini...
Çok güzel bir şiir okudum kaleminizden. Yetim sözler kovalarken birbirini, parçalanırken yürek göz yaşı kan kırmızısı. Ama sessizliği, sensizlği dinlemek...
Herzaman giremediğimden kaçırmışım şiirinizi. Bu arada seslendirmede çok güzel. Şiire hakkını vermiş.
Güzel yüreği kutlarım. Bir zaman biri demişti. Güzel yürekler neden acı çeker diye. Saygılarımla.
kalem tutan o ellere... hissederek yazdıran o kalbe... ve yüreğini şiire döken... siz değerli şaireme selamlar saygı ve sevgilerimle... çok güzel bir şiir okudum sayfanda..tebrikler sera hanım
düştükçe toprağa fidanlar(ımız) sessizliği dinliyorum(z) kalabalığı yutmak gibi sessizliği dinlemek...
başı dönen bir dünyanın semazenliğinde yanardağ lavı gibi püskürüyor mermerlere soluklar yad edilirken mazi oyuluyor vakit
soğuk bir mezar başında berrak suya bıraktık adlarınızı
dökülüyor mavisi gök yüzünün ayın şavkı düşüyor yüreklere jilet gibi keserken acı yetim sözler kovalıyor birbirini...
ey bir kaşık suda boğulası ağız dolusu küfrettiğim dünya ne kadar sende ne kadar kendimdeyim bilmiyorum!
penceresi yok içimin odalarının sonbaharlı fotoğraflar meyhane masaları gibi darmandağınık...
ayağı kırık bir sandalyede dengesi yiterken düşlerin yaşıyoruz barut kokan puslu düşüncelerle bir an-kara düşüyor içime büyüdükçe korkularım küçülüyorum hepten haziranda doğan şair ölüyor içimde
kusturulmadan yarınlar yürümek varken yaz akşamlarında birlikte ağlıyor rüzgar içten içe iklimsiz kentlerde
söyle çocuk söyle! g-öz yaşının rengi var mı anne?
susuyor şehir susuyorum! kalabalığı yutmak gibi sessizliği dinlemek...
tanrım!
-üstüme örteceğim bir gökyüzü ver-
Her nekadar gözyaşının kanlısı, tuzlusu ılığı çağlayanı, yakanı acıtanı varsa da sonunda bağrımıza sığmayan yüreğimizin çaresizliğidir... Yüeğiniz yüreğimize ses oldu aktı acıtarak ruhu... üstümüze örteceğimiz bir gökyüzü olması dileğiyle... selam olsun hisli yüreğe...
Anlamıyla, aktarımıyla, seslendirmesiyle mükemmel bir şiir olmuş...bu kadar çok beklememize gerçekten değmiş sevgili Sera...Her iki emeğe de, yüreğe de sağlık diyor, tüm kalbimle kutluyorum bu çok güzel çalışmanızı...her daim sevgimle, şiirle...
Bu kez bir başka vurdun be şair... ta en derin yeri sızladı ciğerimin.
"tanrım!
-üstüme örteceğim bir gökyüzü ver- " derken şaire ince bir şekilde bu ıstırabın saklanamayacağını ne hoş dile getirmiş... s/aklanmaz bu tür yangınlar. lakin bilmek tesellimidir onu bilmem işte, oysa özden bakılabilseydi ne yaşanılası olurdu hayat. bir çok güne düşen şiirinizi okudum. lakin benim günüme düşen bu şiirinizdir. sizi okumak güzel sevgili sera ilhamınız daim olsun, saygı ve selam ile...
kırgın,sefil,kendini kazıklanmış hisseden yanlız insanlar,güclerin ihanetine uğradıklarını hissederek,hayatı suclayarak,koşulları suçlayarak, başkalarını suclayarak,oysa aslında onlardır tamamen iştah tıkayıcı,görevmişcesine sıradan,korkak ve uyusuk olan,kendine acıma duygusu içine gömülmüşlerdir ve hayatta hiçbir şeyi doğru yapamadıkları halde haksızlığa uğradıklarını düşünürler,esefle doldururlar dünyayı, nefretle- hiçbir yerin ortasında ölü-gözlü milyonlarca insan hatası,günden güne,geceden geceye hadım edilmiş dünyanın ciğerini yakıyor bu israf, dehşeti bu israfın ''
Charles Bukowski
ve tanrı '' -üstümüze örteceğimiz bir gökyüzü versin-
Seçki kurulu güne düşürmesede benim gönlüme düştü arkadaşım. Yüreğinden dökülenler, fon ve Olgun beyin nefesi doldurdu gözlerimi. Çok ama çok teşekkürler. Sevgi ve saygılarımla...
Bana ilk şiiri sevdiren saygıdeğer " sera." halen dünkü heyecanla, her zaman şiirlerinizi okumak bana hep haz veriyor. yine yeniden şiirinizi okuduğum için çok mutluyum...
Gönlüne sağlık ,suskunluğa gömülür dil..saydam bakar göz ...rengi yoktur göz yaşının, şeffaf akar yürek tekiler... çocuk masumiyetinde renginiz mavi olsun ...kalem hep güzelliğe çağlasın kutlarım .. yorumlayan şair dostunda yüreğine sağlık ...
Nesrin çaresiz kaldığı yerde şiir imdadımıza yetişir. Bu yönüyle şiire, mensubu olduğu dilin en son anlatım yeteneği diyebiliriz. Şiirin özü ise, şairin tabiat, insan, toplum ve dünya görüşlerini yansıtır
kutluyorum
ayrıca yorumlayan arkadaşıma da teşekkür ederim çok net okumuş "Türkçe'si" çok duru
sayın hocam sizi her şiiriniz bende bir başka vuruyor kaleminizi seviyorum her cümlenizde durup düşünüyorum "Sonbaharlı fotoğraflar" şu imgeye bakarmısınız ben günlerce düşünsem sonbahar düşürmek gelmek aklıma diyorum ya sizin kaleminizin iklimi başka tebriklerim her iki yüreğin sesine Olgun Onur Beyin o muhteşem sesine sağlık saygılarımla bir gül bıraktım bu iki yüce yüreğe
penceresi yok içimin odalarının sonbaharlı fotoğraflar meyhane masaları gibi darmandağınık...
****************************** Nefesimiz kesiliyor penceresiz odalarda oksijensiz kalıyoruz adeta...Tüm fotoğraraflar sonbahara, hazana ait dün olduğu gibi bu gün daha fazla...Meyhane masaları gibi darmadağınık her bir birey... İçimiz, yüreğimiz kan ağlıyor, çaresiz bir haldeyiz, tek tesellimiz dualarımız...
Fonu, görseli ve Olgun Onur Bey'in eşsiz güzellikteki seslendirmesiyle şiiriniz yüreklerimizde baş köşedeki yerini aldı Sera Hanım...
İlmikleyince şiirin yakasına gözyaşlarını hep aynı renk ağlar çocuklar acıların renkleri başka başka olsa da Ruha dokunan bu güzel şölen için çok teşekkür ediyorum sese söze dirilen kıymetli emeğe sağlık Sevgimdesiniz en güzelime emanetsiniz...
Şimdi isitinadınız olsun veya ayak bastığınız nokta, zamanda.... sonra bir göz şemdiöncesine atınız; ardından bir göz de şimdi-ertesine, yani yarına... göreceksiniz ki bu keşmekeşlik öncesiyle, haliyle hep böyle olmuş ve böyle de gidecek korkarım ki... "Böyle gelmiş amma böyle gitmez desek de" bağırıp çağırarak... o halde hedefe insan almak gerekir; önce insan, üstelik bu sır da değil, yeni de keşfedilmemiş, gerek bizim dilimizde atalarımız, gerek başka dillerde düşünürler bunu, yani "insanı yaşat ki..." ile başlayan sözü çağlar boyunca söylemiş, ve ötesinde Kutsal Kitabımız da Rabbimizin buyruğunu bu manada bizlere ulaştırmıştır ki diğer, öncesinde gelen saifelerde resullere söyleneni de içine alarak.... Çok çok anlamlı bir şiir okuttunuz ve değerli üstadın etkili yorumundan dinlettiniz... Ne kadar teşekkür etsem az gelir.... Saygı ve dua ile....
toprağa düşenler fidan filan değil oy torbaları bunu görmemiz lazım. eti ete düşman etmek vücut işi değildir. hiç bir bünye kabul etmez bunu! küfün kökü dışarıda herkesin bildiği gibi.
kurt önce sürüyü sahiplenen/koruyan köpekleri halleder savar başından! ve amaca ulaşmak için her yol mübahtır demokrasilerde ama sorsan hep aynıdır replik, özgürlük az ileride!
neyse...
'başı dönen bir dünyanın semazenliği'
'yetim sözler kovalıyor birbirini...'
işte bunlar bize kalanlar üzülerek.
''soğuk bir mezar başında berrak suya bıraktık adlarınızı''
şiire şaire ve yürek koyan Olgun Bey'e teşekkürlerimle
çocuklar içimin yitik yanı.sen ne güzel şiirsin sen ne güzel şairsin.kutladım yüreğini.onur hocamda ışık olmuş sesiyle bu güzel dizelere kutladım yüreğini.
Özlemiştik gerçekten bu kalemin yürek seslerini... Her defasında dönüşü kavuşmak dünyasına... "Yeter" başlıklı yüreğin seslerinde biz de katıldık aynı duygulara, suları bizi de kattı önüne... Ne güzel bir istek Tanrı'dan:
tanrım!
-üstüme örteceğim bir gökyüzü ver-
Şiir de yorum da bir bütünlük içinde... Her iki yüreğe sevgiyle, hürmetle...
==================================================== e d i b / a h m e t
NASIL KAÇIRMIŞIM BU NEFİS ŞİİRİ
Ah ben dedimmmmm AHHHH
öpüyorum kalbinizden SEVGİLİ SERA...