(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AMAZON şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AMAZON şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili dost karanlık dağların zirvelerindeki Bir hurma ağacının yaprağındaki Bir çiğ tanesi gibi sessiz Ama Bereketli Verimli Gizemli Anlatımlarınız için teşekkür İyiki varsınız
"Beni dinleyen kulaklar olmali " diyor Nietzsche ve söyle de devam ediyor ; " Ne yapayim beni dinlemeyen kulaklari "
Iste siz de beni dinliyorsunuz . Benim icin degerlisiniz . Hani bu siirler yazilmis tamam da, okuyani olmasa neye yarar ki . Ben ki fakirin biriyim . Bir dönem ölyesine karalamalardir bunlar, benim yüregimden zerrece döküldüler.
Biraz kafa mi yormali acaba okurken diyerek öyle farkli bir siir yazmistim. Bazen de bunaltiyor beni okuduklarim. Öyle boguldugum bir zamandi ... Bunu daha fazla acmayayim. Aslinda o tür yazilan siirlere inat edercesine :-)) Diyeyim ve susayim.
amazon fransızca bir sözlük/1. Savaşa katılan kadınlara eski çağların Amazonlarına benzetilerek verilen san. 2. Ata binen kadın./ demekte tdk sözlüğü şiirde anlam olarak ona yakın sanırım sağlıcakla
"Hunlar Roma topraklarına sık sık akın eder, savaşırlardı. Geride bıraktıkları ölü Hunların arasında kadın savaşçıların cesetlerine de rastlanırdı…"
"bir türk kavmi olan İskitlerde savaş eğitimi kadın erkek ayrımı yapılmadan herkese verilirdi..."
"K aradeniz kıyısına yakın bir yerde yaşayan ve müthiş savaşçı olan kadınlar. Aralarında hiç erkek bulunmayan bu kadınlar kendilerine ait bir devlet kurmuşlar. Thermodon(Terme Çayı) kıyısında Themikyra şehrinde yaşarlardı.."
her işin üstesinden başarıyla çıkan güçlü Karadeniz Anadolu kadınlarının başarısının sırrı da belki bu..:)
amazon kelimesi aldı götürdü tarihin sır dolu sayfalarına ve şiirle çıktık dağların zirvesine yıldız tozları yuttuk ne güzel deneysel görüntülü bir şiir tebriklerim cümle güzelliklerinize o harika gönlünüzle iyi ki varsınız Zerre dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
amin sizlerinde sağolasınız Fikret dost sırlarla dolu tarih aynı zamanda şiirlerin de besin kaynağı araştırmalarla bilgilenmeye bilinçlenmeye şiirlenmeye devam sevgilerimle değerli dost selamlar..:)
Sevgili Sabiha Ögretmenim , siz de Amazon-larin tarihteki izlerini arastirmissiniz . Sevgili Saban Bey de sag olsun konu hakkinda bana bir cok kaynaktan bilgiler sundu. Ben de zaten epey bir arastirma yapmistim yillar önce. Dostlarin böyle yaklasimlarini cok seviyorum.
Ne zaman bir Şükran AY ya da Fikret ŞİMŞEK şiiri okusam siteden çıkasım geliyor nedense... Dimağımda öyle bir şiir tadı bırakıyor ki sayın Hocam şiirleriniz, kaç şiir okudum, kaç sayfalık roman okudum diye düşüncelere dalıyorum inanınız... İmgelerin bu kadar güzel çağrışımlar yaptığı ve farklı lezzetler bıraktığı şiirlerin gerçek şiirler olduğuna da inanıyorum... Sanatçının ürettiği gerçek eserler bunlar olsa gerek... Ve sanatın halk için olduğu kadar sanat için de olması gerektiği gerçeği gün yüzüne çıkıyor...
Sevgili Mevlüt Bey, siir adina bir zerre yüreginizde yer etmek benim icin cok ama cok büyük onurdur. Ki bu fakir öyle de hicbir iddiasi olmadan kendince sunumlar yapmistir. Onlara vermis oldugunuz deger icin cok tesekkür ediyorum.
Rabbim her yazana sizin gibi gönül gözüyle ve bilgi gözüyle okuyan okuyucular nasip etsin.
Siz o güzel yüreginize iyi bakiniz.
Daglar kadar yüce, denizler kadar engin selam olsun ....
Zirveler ..... Evett ... Yani öyle arada soluklandigim yerlerdir . BIldiginiz dogrudur . Lakin siirde fakir bir zerre . Iste kendince böyle karalamalar yapiyor . :-))
Sevgili YILDIZ , iste onu da görebilmek mesele . Cansin sen.
Yani bu adam niye koymus bu noktalari :-)))
Hani dagci bir daga tirmanir . Ve basindan yüksekte artik sadece gökyüzü vardir . Zirvededir artik dagci . Iste asil tirmanis o an baslar . Ordan bir yildiza ucabilir . O gözünün gördügü uzaklari icebilir ..... Orda dans edebilir o dagin ecesiyle . Günesi öpebilir .............
Değerli kardeşim şiirin anlamı gizli şiirlerden biriydi.Dağların zirvesindeyken hissettiğin duyguları anlatmak istemişsini
gecenin kasığına çöktü yıldız tortusu....yıldızların zirveden bakılınca neredeyse hepsi aşağılardaydı sanki. imi ............................................işareti kasırga ama kasrgadan önceki sesesizlik var ortada kasırga yırt sessizliği.................................ruhum tek başına burada öyle özgürsünki,yırt bütün sessizliği,bağır özgürüm diyeyırt tinim.........................................bütün sessizliği.özgürlüğün tadını yaşa. özgür dövme içime düş zirve ............................zirve bani daha çok kendine çek.sana daha çok tırmanıp bu anın keyfini çıkarayım. bedeni ıslak har amazon..................bedeni ıslak ateşli amazon.dağlara çıkmayı ateşli bir amazon kadınına hükmetmeye ................................................benzetiyor......
çok değişik anlamı gizli bir şiirdi.krater çukurlarını bedeni ıslak ateşli bi amazon kadınına benzetmişsin.çok değişik bir şiirdi.ilkdefa yorumlarken zorlandığım bir şiirdi.yanız dövme kelimesini hiç birine bağlayamadım....
Değerli kardeşim. şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam. şimdi şiirinize ve yorumumu uygun iki güzel söz ekliyorum.hoşçakalın.
Ağlarsın Kırdığın kadehte kalan ömrümden, Ağlarsın içtiğin yılları bilsen. Hicrinle sararıp solan ömrümden, Ağlarsın biçtiğin dalları bilsen.
Sefiller gücünü bende sınadı, Kimi kaçık dedi, kimi bunadı; Berdûş eleştirdi, sarhoş kınadı, Ağlarsın düştüğüm dilleri bilsen.
Ar ettim sakladım uğraşlarımı, Haberdâr etmedim sırdaşlarımı. Gizlemek isterken gözyaşlarımı, Ağlarsın seçtiğim yolları bilsen......cemal safi......
Sevgili Suzan Ablacigim. Siirime Cözümleme yapmisisniz . Cok tesekkür ediyorum. Benim icin ayricalikla cok önemliydi bu. Ve inanin biri cikip bu siirime bir cözümleme yapmali " demistim ki sahidim de vardir. Bir arkadasimla konusmustuk siir hakkinda. Aynen öyle dedim.
Bu siirimi özellikle öyle her okuyanin farkli manalar cikarmasi icin yazdim. Ne kadar yapabildim bilmiyorum. Ve siz de epey zorlanmisiniz. Sevgili Ablacigim sizi yordum. Hakkinizi helal ediniz.
Üstad Cemal Safi'nin o güzel siiri icin de ayrica tesekkür ediyorum .
sevgili Fikret, önce ellerine yüreğine sağlık, şiir dediğin düz kelimelerle değil ironi yapılarak kelimelerin altına saklanandır...
ilginç diyenler olmuş, aşk şiiri diyenler olmuş, oysa ki satırların derinliklerine inseler şiirde ki o ince detayları görebilirler, ince ince işlenmiş bir erotizm var, her kadının içinde bir amozon yattığını, fırtınalar koptuğunu, bedenin ve ruhun içindekilerin özgürce dışa vurumunu aktarmış.. elbetteki sevdasız geçmemiş satırları...
şiir her okuyucunun farklı algılamasını da içerir...yine de şairin ne demek istediğini anlamak için çaba sarfetmeli şiirin büründüğü ruh halini içine sindirebilmedilir...
imgelerin boğmadığı sırf imge yapacağım diye şiiri berbat etmediği şiirler görmek çok güzel oluyor.
senin şiirlerinde hep yakaladığın bu ince işçiliği bu şiirde de yakalamışsın, beğenerek okudum, sağol varol... sevgilerimle...
Sevgili arkadassim Zerrin . Cok tesekkür ediyorum bu güzel yorumun icin . Iyi ki varsin arkadasim. Sen ki, siirimi derin derin okuyup anladiklarini cesurca ne de güzel yorumlamissin.
Asil önemli olan da farkilandik olmali . Yoksa hep ayni tarz siirler yazarsak o zaman olmaz diye düsünüyorum . Ben seviyorum bu sekil kelimelerle oynamayi bazen.
Her okuyanin baska manalar cikaracagi siiler olsun isterim. Fakat bunu sürekli de yapmiyorum . Bu öyle geldi .
Uludag zirvenin altinda göller var. En büyügü, Karagöl. Biraz yan tarafinda kilimli. ki biz oraya kamp kuruyoruz. Aynali gölü var bir de buzgölü . Agabeyim su an 63 yasinda. Evet yalniz gidiyor. Baharda da gittiydi. Yine gitmis. Ama bu son kar yagmadan önce. Dagitmis derken yani iste öyle ... :-)))
Artik bahara sakla sen hevesini sevgili Nilgün kardesim. Simdilerde oteller bölgesine kayak yapmak icin turlar varmis, reklamlari gördüm facebook sayfamda. Ama bizim kayakla isimiz olmaz. :-)))
Amazonlar türk asıllı kadın savaşçılar; İskitli, bu günlerde ben de taktım kafayı Amazonlara. Yeni profilimde vahşi bir atı ehlileştiren Amazon heykeli var. O vahşi at benim ruhum; aşk da böyle işte her atın bir usta binicisi var.Aşk da bunun gibi.... Kalemine sağlık Fikret bey dost.. Saygıyla.
Şaban Aktaş tarafından 12/12/2012 7:21:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
karanlık dağların zirvelerindeki
Bir hurma ağacının yaprağındaki
Bir çiğ tanesi gibi sessiz
Ama
Bereketli
Verimli
Gizemli
Anlatımlarınız için teşekkür
İyiki varsınız