Nefes alır, gece rüzgâr, dalgalanır su gölde. İki ezan mesafesi, sevinç de var keder de. Düşer gamzeye gözyaşı, el sus desin, sen gül de. Dünü yarına bağlayan, yol nerede, nerede?
Toprak aynı, bulut aynı, dünya aynı bilesin. Havva kızı, Adem oğlu; kul nerede, nerede? Bülbül güle, gül bülbüle, ağlar yaşın silesin. Yen sökülmüş düşmüş yere, kol nerede, nerede?
Kal-ü Bela’da ant içen, ruhlar döner Mevla’ya. Aklına kilit vurduğun, ser nerede, nerede? İki iki daha kaçtır, sorulur mu Leyla’ya? Görmeden hayra yorduğun, şer nerede, nerede?
Sevda yük değildir kalbe, olsaydı taşımazdın. Zemzem deyip de içtiğin, ter nerede, nerede? Kabuk bağlatır yaraya, böylesi kaşımazdın. Uykunda tavaf ettiğin, yer nerede, nerede?
Gökte ebabil sürüsü, yerde filler ordusu, Taş üstüne taş koyduğun, sur nerede, nerede? Sende savaşın çığlığı, bende girdap korkusu, Dilinde zehir zemberek, sır nerede, nerede?
Domino gibiyse hayat, güven taşı oynadı. Sözünü tetiğe süren, dil nerede, nerede? Yarım elmada yarım kurt, göz harama doymadı. Koptu kopacak kıyamet, bil nerede, nerede?
Nefes verir, gece rüzgâr, dörtte üçüm med-cezir. Yerin göğün sahibi O, kim padişah kim vezir? Düğüm atar nehirlere, denizde bırakmaz kir. Görüp duyup gitmediği, il nerede, nerede?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NEREDE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NEREDE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
neyim değil n e olucam demeli insan. Tek sahip yaradan olan bu dünyada bir yolcu olan bizler sadece hoş bir sada bırakmak olmalı gayesi. Güzel eseri kutladım.
Nefes verir, gece rüzgâr, dörtte üçüm med-cezir. Yerin göğün sahibi O, kim padişah kim vezir? Düğüm atar nehirlere, denizde bırakmaz kir. Görüp duyup gitmediği, il nerede, nerede?
Hicran Aydın Akçakaya/Bodrum
Saygıdeğer Hicran hocam yüreğinize sağlık güzel bir şiir daim saygılarımla......
Nefes verir, gece rüzgâr, dörtte üçüm med-cezir. Yerin göğün sahibi O, kim padişah kim vezir? Düğüm atar nehirlere, denizde bırakmaz kir. Görüp duyup gitmediği, il nerede, nerede?
çok güzeldi çok özeldi dizeler harika gönül sesiniz saygılarımlasınız
yazan kalem hisseden yürek sesiniz hiç susmasın dileklerimle
yorumlayan ve yazan yüreğe selam ve saygılarımla