* BOZUK DÜZEN...Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Erhan Çamurcu
Sevgili hocam; görmeden sevdiğimiz, muhabbetini arzu ettiğimiz, varlığından mutluluk duyduğumuz kıymetli insanlardan birisiniz. Şiirinizi okumak ve bu vesileyle de olsa iki çift kelam etme şansı bulmak bizim için büyük mutluluk. İlk iki dizede aşk ve kilim arasındaki ikişkiden yola çıkarak oluşturduğunuz söyleyiş oldukça güzel. Şiir boyunca özenli bir dil işçiliği hakim. Üçüncü dörtlüğün üçüncü dizesini şu şekilde kursanız ayak dizesiyle daha güçlü bir söyleyiş birliği oluşur mu acaba. "Bir murat alayım diye dünyadan" Elbette bu konuda tasarruf size ait. Özellikle şiirde dize kurgusu ve dörtlük bütünlüğü açısından ders niteliğinde bir şiir. Tekrar tebrik ederim efendim. Nice güzel şiirinizde görüşmek ümidiyle saygılarımla İzzet Irmak; Değerli Mecit Aktürk Üstadım merhabalar hayırlı günler hayırlı cumalar dilerim. Yine gönül telimizi titreten, duygulandıran ve aynı zamanda düşündüren güzel, kulağa hoş gelen bir şiir paylaşmışsınız bizimle. Her dizesi ayrı bir güzellik ve ayrı bir anlam yüklü. Şiirin ilk dört kıtası daha çok şairin iç dünyasını yansıtırken; son iki kıtada toplumlumcu bir yaklaşımla hakim olmuş. Aslında konu bütünlüğü konusunda sıkıntı yok. Sadece yumuşak bir geçiş söz konusu. Zaten ilk dört kıtada da şairin iç dünyasına toplumun yansımalarını okuyabiliyoruz. "Arif meclisinde edep okudum Ben boyun eğdikçe üzen üzene" Dizleerinde olduğu gibi bütün ayak dizelerindeki bağlantılar bir bütünlük arz ediyor. Şiirin son kıtası ise final olarak gayet hoş. Hem şiirin hem de çağımızın özeti gibi. Şekil unsurları itibariyle oldukça başarılı. Keyifle okudum, hem okudum hemde e düşündüm. Kaleminize yüreğinize sağlık. Selâm ve saygılarımla. Şiirdiller AKADEMİSİ ve Şiirdiller LOBİ Atölyesi’nden.
.
Gönül tezgâhında bir aşk dokudum |
sözler, seslendirme enfes
nazire babında;
YAZDIRANA BAK
Manzara nahoşken aşka sevgiye;
Yazamam ki dostum, ettirme yemin.
Lâyık olmak için; Hakk’a, övgüye
Dökelim kurtları, olalım emin.
**********
Keder yazdım diye, sitemin kime?
Yazana değil de, yazdırana bak.
Arzularım bezgin, muhtaç hekime
Bezene değil de, bezdirene bak.
Ezelden geliyor, doğruluk, safım
Olmadı kimseye asla bir gafım
Beyni çürüklere olmaz insafım
Kızana değil de, kızdırana bak.
Yunus’ların aşkı varken gönülde
Yuyamam gönlümü bulanık gölde
Ne işim var benim, yas tutan çölde?
Gezene değil de, gezdirene bak.
Yaratığa bakmam, yanlış göz ile
Gülü de incitmem, acı söz ile
Dizemem kimseye desise, hile
Dizene değil de, dizdirene bak.
Bülbüllerim suskun, baharım hazan
Bütün kötülükler, kaldırmış kazan
Bunlara karşı da, ben isem azan
Azana değil de, azdırana bak.
Keramet sahibi, veli değilim
Bir sözle susacak deli değilim
Haksızlığa karşı çözülür dilim
Çözene değil de, çözdürene bak.
selam dua ile