(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖFKEM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖFKEM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
O çiçek, gelincik çiçeği ile özdeşleşen annemi temsil ediyor, Değerli Ali Bey. Benim ve bizim için biricikti ve onca kırılganlığına rağmen dimdik... Şimdi göçmesine rağmen, maneviyatı ile hâlâ güç veren anne kartal...
"Affetmek intikamdan daha yücedir;şefkat öfkeden daha güçlüdür." Yabancıların Eski Ahit'in anlatımına göre çevirdiği "Yusuf" filmini izlerken ezberimde kalan bir söylemdir. Ben de sırası geldiğinde bu söylemi hep kullanırım. Kitabın kavlince olan öfkeyi çok güzel açıklıyor diye düşünmüştüm. Şefkatin öfkeden daha güçlü olduğunu hepimiz kabulleniriz. Tabi affetmenin de intikamdan daha yüce olduğu kaçınılmazdır.
Şiirlerinizde ritmi, senfoniyi, imgeyi ve istiareleri çok güzel kullanıyorsunuz. Kaleminize, gönlünüze ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Selam ve dualarımla birlikte Allah'a emanet olun.
Ölçüyü aşmadan (O'nun ölçüsünü), yazmaya çalışıyorum, naçizane... Eskiden yazdıklarımı da gözden geçirip düzeltmeye çalıştım, bu nedenle. Ne kadar başarıyorum, bilmiyorum, ama güzel bir ifade, dikkat çekicilik uğruna "kuralları" çiğnememeye çalışıyorum.
Temel gayesi, O'nun kuralları dışına taşmadan sanatla kalmak olan birisi için, bu yazdıklarınız ne denli kıymetli!
Siz de sağ olunuz, var olunuz, Hakim-i Mutlak'a emanet olunuz.
öfkem kitabın kavlince. bu çok önemli bir sözdür. bilirsin ' kitapta' aşırılık yoktur. herşeyin birölçüsü vardır. çok güzel. kısa öz. ama inanın öfkesi kitabın kavlince olmayan insanlar yüzünden neler çekiyoruz. senin o bir mısrada bitirdiğin 'öfke' üzerine çok kitaplar yazılıyor. bak ben bile senin şiirinden çok yazdım. işte şiir budur. selam ve dua ile.
Hay Maşallah. Oturup saatlerce yazmanın anlamı yok.Allahın sevdiği kadardır sevgim ve öfkem Yine onun razı olacağı türdendir . Yorum yazsam kitap olurdu.Allah razı olsun.
Çok teşekkür ederim, Adnan Bey. Ne kadar anlatabildim, bilmiyorum, mutlaka daha güzel anlatmak mümkündür, lâkin anlatmak istediğim tam da buydu. Keşke her zaman ve her hususta böyle olabilse: O'nun istediğince, emrettiğince...
Evet, Sarper Bey, çok haklı söylemiş Tolstoy... Hep deriz ya, "Gönül kimi severse, güzel odur" diye. Eğer güzellik müşahhas bir kavram olsaydı en güzel tek olurdu ve herkes onun peşinde koşar, elindekini küçümserdi. Oysa öyle mi ya? Sevdiğimiz bize dünya güzeli geliyor ve gözümüz başkasını görmüyor bile. Dünya böylece yaşanılmaz olmaktan çıkıyor. Düşünseniz ya, bütün kadınlar bir erkeğin, bütün erkekler de bir kadının peşinde... Korkunç!
(Yorumunuza cevabım geciktiği için özrümü kabul etmenizi istirham ederim. Anında yazmazsam, unutmak gibi bir noksanım var ve bazan hemen çıkmam gerekiyor, zira küçük çocuklarım var ve böyle nezaketsiz durumlar ortaya çıkabiliyor.)
ali kılınç tarafından 9/13/2015 6:49:04 PM zamanında düzenlenmiştir.