(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kuyu Şiirleri şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kuyu Şiirleri şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Haydi yıllar sonra yine yeni yeniden etkilen aynı şiirden, yine sev o kadını yine hayran ol. Ve yıllar sonra derin, derin, çok derin... Yaş otuz olması biraz değiştirmiş oysa hiç değiştirmemiş. Ve ucundan kıyısından bildiğimi bilmediğimi sevdiğimi biliyorum sadece. Sevgiler...
işte bu!!! benim, Yunus've bütün insanlığın aradığı. kendini bulmak, kendiylebarışık olmak, kendini bilip Rabbini bilmek. ilim ilim ilmaktir, "ilim kendini bilmektir. sen kendini bilmezsen bu nice okumaktır. " inanınız sizin dört dizeniz Yunusun dizelerinden kalır tarafı yok... ya işler böyledir işte, ben bilmişlik yaparak uzun uzun yazılar yazarken sen zaten bir dörtlükte bitirmişsin işi. bugün bu ikinci vurgunum. bugünkü yazdığım yazıyada bir delikanlı öyle bir yorum yazmış ki...Onada pes ettim. Maşallah çok güzel şeyler okuyorum.
Not: Naçizane bir dileğim var. son mısradaki 'kuyudan' kelimesi sanki fazla gelmiş.zaten anlaşılıyor.
Estağfirullah, Hocam, ne haddimize Yunus Emre Hz. ile kıyaslanmak... Kendini bulma, haddini bilme çabasında bir- kaç kelâm etmeye çalışıyorum. Estağfirullah tekrardan...
Defterde, yazı kalitesi gerçekten yüksek insanlar var, ama sırf ilâhî ölçüyü aştıklarından görmezden gelmeyi tercih ediyorum. Çünkü Yaradan'ına isyan eden, saygısızlık edenden, allâme-i cihân olsa dahi kimseye fayda gelmeyeceğine inanıyorum.
işte bu!!! benim, Yunus've bütün insanlığın aradığı. kendini bulmak, kendiylebarışık olmak, kendini bilip Rabbini bilmek. ilim ilim ilmaktir, "ilim kendini bilmektir. sen kendini bilmezsen bu nice okumaktır. " inanınız sizin dört dizeniz Yunusun dizelerinden kalır tarafı yok... ya işler böyledir işte, ben bilmişlik yaparak uzun uzun yazılar yazarken sen zaten bir dörtlükte bitirmişsin işi. bugün bu ikinci vurgunum. bugünkü yazdığım yazıyada bir delikanlı öyle bir yorum yazmış ki...Onada pes ettim. Maşallah çok güzel şeyler okuyorum Not: Naçizane bi
Saynur hanım bir numaralı hayranınız benim ona göre, lütfen herkes sırasını bilsin. Kadın neden güçsüz kardeşim, kadın neden muhtaç, kadın neden hep bekleyen, kadın neden hep isteyen. Özetle aşık olurken bile cesur olan kadınlarımıza gelsin bu şiir. Atın terkisine atılmayı beklemeyipte, gerekirse o ata binip savaşa gidecek kadınlarımıza gelsin. Ya da gitsin, her neyse işte... Yusuf ile Züleyha ile ilgili bir fikrim oluştu ; ama ben bu hikayeyi bilmiyorum ya bu arada, dehşet!
calipso tarafından 9/23/2012 7:55:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
calipso tarafından 9/23/2012 8:03:14 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu öz ve anlamlı şiirinizi şimdi okuyunca kızdım kendime,neden geç farkettim diye.Keşke daha önce okusaydım da başka kuyularda değil de,kendi kuyumda arasaydım kendimi....Neyse.....Geç kalmış sayılmam ama bir daha sarhoş olursam kolay kolay da ayılmam. Kutlarım çok güzeldi şiiriniz.Saygımla...
Çok teşekkür ederim, samimi ve güzel yorumunuz için. Kuyularımız neler barındırmaz ki... Bulma ümidi olduktan sonra, o ümit canlı kaldıktan sonra, aramanın lezzetini ne verebilir?
Bir sonraki şiiri okuyup, bir önceki şiire geldim. Burada da çok güzel bir dörtlükle karşılaştım. Züleyha'ya her kuyudan Yusuf'un çıkmayacağı, aradığı yitiğini bulmak için kuyudan önce kend içine eğilmesi önerilirken, Züleyha'ya ne büyük bir ders verilmekte. Bu dörtlükten çıkarılacak ders sadece Züleyha'yı ilgilendirmiyor. Bu dörtlükte hepimize dersler var, tabi bakmakla görmek arasındaki farkın farkında olabilenler için.
Her insan iyilik ve güzellik fıtratı üzerine yaratılmıştır. Dizeniz de de yer aldığı gibi, yitiğini bulmak isteyen önce kendi içine eğilsin, çünkü aranılan güzellik orada en altta yatmaktadır. Boş yere kör kuyulara bakılmamalı.
Kaleminiz ve yüreğiniz güçlü ve daim olsun. Sizin yazacağınız her türlü kuyu şiiriniz okunur. Çünkü,siz bu işi çözmüşünüz. Selam ve dualarımla birlikte Refik-i A'la'ya emanet olun.
Yine çok güzel bir şerh- yorum yapmışsınız.Yazdığınız onca güzel cümleyi hakediyor muyum, bilmem, ama şunu söyleyebilirim: Kuyu Şiirleri uzunlu - kısalı, deftere yazılmış- yüreğe kazılmış haliyle bekliyor. "Bakmakla görmek arasındaki farkın farkında olan" gönül gözünüz daim olsun. Selam ve dua ile kalınız.