kapıları süpürürken mart kurulur soba kurulur halk odaya kısık farlarla yanaşır kalleşler ve en iyi barlarda açar yosma güller topa tutulur ülkenin akşam güneşi ilgisiz benlikler gibi serkeş millet halk izler...
büyüklükse büyük düğmeye delik olmak hâlâ hafızalarda oysa müslümanlar katlediliyor Bosna da Afganistan da Kosova da yürüyüşler nümayişler! bir sakal uzaklıkta değil mi hepsi ya şimdi? tanrı mı değiştirdi komşu yoksa islah emri mi vahyedildi!
ki; kendi bokunu temzilemeden daha temizledin de ne oldu tüm Ata izlerini yavşadıkça sümen altı dehlizlerde yazmayacak mı tarih seni de Molla Barzani gibi dost hanesine!
utanacak yüzün olsa yüzülse yüzün kınından bir yanına Kanunî işer bir yanına Hazreti Ali ama dedik ya gerçi senin kahramanların belli ne varsa işte hüsrev temelli köstekli hüseyin fehman hazreti abdullah karayılan!
utanacak yüzün olsa işte yüzün utanacak kadar insanî dahası adamdan, kayıptan saysan şehitleri anasını sattın da zaten memleketin satacaksın babanın mezardaki dişlerini!
hangi kelam doğrultursa hangi makam hissettirse öyle sok içine burası destanlar ülkesi burası şehitlerin çin seddi! oynayan çok oldu ahvaliyle kendi bildiğince çok kurt mezarı vardır mesela Çanakkale’de mesele idare etmek değil idâme ettirmek bir geleneği
şimdi yasaklandı ya da saklandı atasözleri nerede şimdi Türk’ün Türk’ten başka dostu olmaz diyenler ya dedirtenler!
dinle ey ihânet ehli ya istiklâl ya ölüm bir yaşama biçimidir bu millete otağ kurmaz bu millet pislediği yere kurt tüm sürüyü boğmadan doymaz bu topraklar her tezgaha mutfak olmuştur lâkin daha kimse koyamadı koyamaz da bir tencereye
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SÜRÜ UYKUSU VE BİR ÇOBAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SÜRÜ UYKUSU VE BİR ÇOBAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Taraf olmak adına kişiliğimizden sıyrılıp başka kimliklere girerek ne çok duyguyu yok ediyoruz… Satıyoruz beyin özgürlüğümüzü üç beş kuruşa uğruna adına da daha iyi yaşam diyoruz… Susuyoruz, susmaya da devam ediyoruz.
Öyküselliği ve yer yer ironik anlatımı ile okurken insana ne çok şey düşündürüyor dizeleriniz üstat... okurken sıkılmadım, tam tersi büyük bir merak uyandı her sözden sonra gelecek sözünüzü görmem için, düşünen, duyan ve üreten kaleminizi kutluyorum... Saygı ve selamlarımı bıraktım...
Tek kelimeyle mükemmel bir şiir..Sürü psikolojisini ve unutturulmaya çalışılan milli değerlerimizi ne güzel yazılmış şiirinizde.. Tüm kalbimle kutluyorum.. Saygılarımla..
Birçok mesajı içinde barındırıyordu şiiriniz...
Tebrik ederim...
Başarı ve bol ilham diliyorum...