acıya türdeş ne varsa dilimde şimdi, kahır niyetine sürünür müydü yerlerde serilir mi toprak nevresim gibi sevda yelleri de giyinir mi kırmızı yakışır mı mahremine al rengi
dağ dal yamaç ne varsa kefen şimdi çiçeklere ve sen sevgili soyun ne varsa şimdi birazdan bir şarkı r a s t layacak yüreğini
-bir bahar akşamı...-
hani eski bir yüzüğüm vardı babamdan kalma köstekli saatin üzerinde hani büyüyünce takarsın dediğin ben büyüdüm artık anne sadece çocuksu anlarım benden bâkî öyle deme şimdi sus, sakla, göm kırık bir oyuncağı yok eder gibi unut deme şimdi bana, çekil bilmez gibi yanaklar dişten önce çürürken ya nasip adımlı atlar üzerime üzerime yürürken
bilirsin kumbarada saklardım hep harcayamadıklarımı/biriktirdiklerimi bitiremediklerimi boynuma asardın hep ’kaybetme’ dediklerini boynum öksüzse neden kızıyorsun o’nun elleri artık benim değil sorma anne, ben kendimi öyle bir harca yamadım ki!
hiç değişmedim ben anne hâlâ aynı tohuma tomurcuğum tüm dileklerim hâlâ aynı ağaçta dikili bakma sen kağnı çeker gibi sızlayan burnuma ne varmış yanağımda onlar şimdi lağvedilmiş küçücük! eski anı izleri!
inanmadın değil mi zaten sana da hiç yalan söylenmez büyüdüm ben artık anne sadece çocuksu anlarım benden bâki artık zaman harcamıyorum fazlaca umursamıyorum garip hâllerime şimdi sus kıyamı düşen dil eylemsizlik kuşanmaz gibi sorma hiç neden beyaza boyadım ayakabılarımı susturdum sıkıca bağladım kırmızı iplerle dilini bu hiç bir şey demek değil anne zorlama kendini!
artık zaman harcamıyorum büyümeye bazen en gerekli şey bakıyorsun ona farkındasız asılırken zamana sen her şeyini biriktirirken o seni öyle bir harcıyor ki!
işte anne o, kırık bir aksan bırakarak geride gitti...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Aç Kağnı'ya Tok Ninni şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Aç Kağnı'ya Tok Ninni şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
daha önce de anneye seslenen bir şiirinizi okumuştum..o da çok iyiydi..ama bunda bir de sevgili var..öyle ya, annede biraz sevgili, sevgilide de biraz anne yok mu??
daha önce de anneye seslenen bir şiirinizi okumuştum..o da çok iyiydi..ama bunda bir de sevgili var..öyle ya, annede biraz sevgili, sevgilide de biraz anne yok mu??
çok güzeldi Serhat Bey..
saygılar..