veranda seyri gibi şimdi yaşamak şehir mazgallarıyla küllüklerden denize haber yollamak bir anda seyri değiştirebilirsin aslında mesela aniden çıkıp gelebilir bir Yakuza ya da iyi izlenmiş bir harakiri öyle basit indirgenebiliyor ki bazen hayat içindeki boşluğa aklını giydiremediğin vakit alışkanlık yaktığın cigara gibi uçucu İsrail’e sövmek gibi sıradan...
çok yaşamaklı bir yükseklik değil hayat öyle çok zor şey değil ölmek hiç merak etme mutlaka bir sebep ısmarlanmıştır kesin! bazen bir şarampol bazen bir hemzemin geçit oluverir Azrail!
ve şimdi gökçe parıltılarla okşamak vakti göğü zor bir pandomim aslında dizelerde ölümsüzleştirirken seni muhtelif yerlerde ararken benzerlerini sekteye uğramış unutmak provalar bağırırken su alan kayık diliyle pasifledikçe kendini bahar!
önem, bir yaşam önceliği aramazsın, kıvancı denenmiş bir değer olmasa ve önemli olan ölmeden önce yetişmek yakalamak, dokunmak, değmek ne basit bir duaya indirgemek kolaydır ne bas git bir uzaklık içindeki unut gitsin basit bir aspirin tedavisidir sadece -gitmişse- ve sen ağrıyı bulmalısın öncelikle ağrıyan yerini değil, ağrının yerini önce!
ne bilsin doktor içindeki derdi sırtındaki ağırlığın, içine bırakıp kaçtığı bebeği ya aş dokunması diyecek ya baş dönmesi!
ne fark eder ki ha kastı düşük bir Hint’lisin ha yüksek perdeli bir ev sahibi dışın hangi renk olursa, seven için ondan dili de dini de bir bu lânetin!
olmuyor işte beceremiyorsun harfleri götürebildiğin en uzak yer orası ve kendini kandırmanın da bir âlete ihtiyacı yok hani yürekten yazıyorsun ya işte, o n s u z yazmanın da yaşamanın da tadı yok! doğrusu bu!
aslında bunca laf ebeliğine de gerek yok ister kamburum var de ister geçmiyor günler doğrusu;
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sevisi Çıkmış Dünyanın şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sevisi Çıkmış Dünyanın şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ne fark eder ki ha kastı düşük bir Hint’lisin ha yüksek perdeli bir ev sahibi dışın hangi renk olursa, seven için ondan dili de dini de bir bu lânetin!........ çok güzel dizeler... Kutlarım Serhat bey..Saygılarımla..
Bir tarz oluşturmuşsunuz sanırım hiç böylesi çıkmamıştı karşıma. Size özgü imgeler sevimli duruyor şiirde, kibarlıkla küfrü saklamışsınız gibi mısralarda. İlginç geldi.
Geçmişte sıklıkla ziyaretçilerin sayfalarda yapıkları yorumlarda, kendi üslupları dışındakileri kesin ifadelerle olumsuzladıklarına şahid olurdum. Oysa sanat hele hele edebiyat tastamam sanatçının at koşturduğu alandır. Hürdür, zapt-ı rapta gelmez getirilemez. Okurun birinci vazifesi ancak onu anlamaya çalışmaktır. Hitap eder etmez ama sanata saygı önemlidir.
Şiirde melodi olmalıdır demişlerdi bana, ne söylediklerini anlayabilmek için uzun zaman çaba sarfettim. Şimdi iyi ki de dinlemişim söyleyenleri diyor muyum. Bilmiyorum, bildiğim tek şey iyi ki okur yazar olduğum.
Saygımla...
asran tarafından 9/29/2012 9:13:33 AM zamanında düzenlenmiştir.
hiç içi boş bir cümle yok.
ama en çok şunu sevdim:
''harfleri götürebildiğin en uzak yer orası''