Firuze! Ben ne ediyorum kendime Sen çiçekleri ıslatıyorken Uzun köprüler kurup duruyorum dağlara Yokuşları tırmanıyor oysa ceylanlar Her ceylanla seni vuruyorum Sensiz ölemiyorum, hep seni soluyorum Öyle donuk donuk dokunma sokaklarıma Seherin tiz vakti yakarak Bırak nehrimi boşa aksın sular
De bakım! sen kimsin firuze? Hangi dağın gülüsün? Ne işin vardı çölde? Yoksa sen …? Yoksa içimde misin? Yada şiirimin gülü müsün? Söyle firuze söyle!
Ataş gibi taş atıyor çocuklar ebabillere özenip Dipdiri toprağa giriyor güller Kahve molasında şimdilerde şiirler Kirpiklerimde demlenmekte Gözlerimden elini çek firuze çek!
Ey firuze! Dökül şimdi son döktüğün yerden Yıkık dökük bir duvardır yollar Kon menekşelerin yaprağına bakayım Siyah benekler kaplamış mı göğü? Uyuyorsun hala Uyan firuze uyan!
Bir gölge dibinde buz kesiyor duvarı Aksi karşıki tepeden geliyor Can kesikleri yakıyor aynaları Kırıklarını gönlümden Topla firuze topla!
Dur! Gene de gitme uzaktır karakış Sarkıt sarkıt dökülmekte küller Bu yangın kime hangi mevsimden Cevabını demeden Gitme firuze gitme!
Hey firuze! Çalma kapımı yüreğin acır Cır cır böceklerine seslen kessinler şu şarkıyı Bak minareden ne sesleri geliyor Yok bunun başka çaresi Anla firuze anla!
Söyle! Dereler hep bulanık mı akar bir şehirde? Yelkenlide ölürken deniz kızı Hangi nehirden güç alır yamaçlar? Dalgalanır mı sanırsın bu saçlar? Söyle firuze söyle!
göz yaşın var mı senin? Hadi azcık akıt beyaz örtüme Bu ülke kayıp,yolsuz ve hissiz Yol ver firuze yol ver ! Yön ver firuze yön ver!
Söyle firuze! Defterim nerde benim Çöl kumlarında nakış nakış dokuduğum Bir kara göl gibi serabım şimdi Söyle hangi satırları okuyayım Söyle firuze söyle!
Dur firuze! Dur okuma simdi şehrime gölge düşmesin Vuslat benim neyime İçimde duvarlar örülmekte çok acı veriyor duvarlar bana Diplerinde gök gürültüsü Yırtık hatıralar bitiyor usul usul Yok yok okuma şehrimin sokaklarını eşkalsiz kaldırımlarını Lambalarım kararmakta Dur tamam ben susuyorum Sende Sus firuze sus!
Gözlerimi semaya cevirsem Yerdeki dikenler batıyor gözlerime Güller semada uçuyor boylu boyunca Sen bur da ne yapıyorsun firuze Uç hadi sende güller gibi Yere bakmaktayım yitiğimi arıyorum Gökte senlik var Uç firuze uç!
Ahh firuze ahh! Her yer yandı ben, sen, o Gazele döndü mahlukat Bembeyaz örtülerde bedenim Sonsuzluk ikliminde hayat solumakta göç vakti uçsuz bucaksız diyarlara Uç firuze uç
Oy firuze oy! Zuhurun vardı zahirinde bir kere Butunundan kaçar batının bin kez Yer aç kelebeklere Zambaklar bu şehirden geçmekte Renk renk Aç firuze aç!
Bak firuze! Çiçeklerin açmazsa bu yerde Zambaklar açar demiştim Son göçüde geçerken turnaların Zakkumlar açıyor zambaklar yerine Geç gelir uykunun keyfi Kararmış, yanmış, grilerde her yer Gör firuze gör!
Say ki mezardan geliyor düğün alayı Şeb-i aruzdur o zaman Ne metfundur yüreğim Ne kisve-i canan arar gözlerim Bak iste resme Nasılda ölünürmüş adam gibi Acıma halime! Ağlama firuze ağlama!
Ölüler asla duymazlar
Bak firuze! Bugün hep senle dolaştım tüm sokakları Yorgun düştü kelimeler Hoşça kal firuze! hoşça kal!
28-08-2012 Hayrettin ŞAHİN
şiirime sesiyle can olan sn Tuğba AKINER hanımefendiye teşekkür ediyorum
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Firuze şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Firuze şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İçli bir söyleşiydi Firuze ile, yürekteki sıkıntıları mutluluğa döndüremeden hoşça kal demek ne acı. Değerli kaleminizi gönülden kutluyorum, mutlu ve esen kalınız...
De bakım! sen kimsin fruze? Hangi dağın gülüsün? Ne işin vardı çölde? Yoksa sen …? Yoksa içimde misin? Yada şiirimin gülü müsün? Söyle fruze söyle!
Belli ki gönül gülzarınızda açan,kokusu satırlara düşen güzellik fruze. tebrik ediyorum çok güzel sevda övgü dizeleri başarılarınız daim olsun dost yürek.saygımla.
Şiir diline hayran kaldım sevgili ustam.Bu kadar mı akıcı olur bir şiir, bu kadar mı zaman, kişi, olay, duygu birliği kenetli her bir dizede, dizelerden bölümlere.... muhteşemdi .Varolsun gönül emeğiniz.Her dem sevgi ve saygılarımla.
Say ki mezardan geliyor düğün alayı Şeb-i aruzdur o zaman Ne metfundur yüreğim Ne kisve-i canan arar gözlerim Bak iste resme Nasılda ölünürmüş adam gibi Acıma halime! Ağlama fruze ağlama!
Ölüler asla duymazlar
Bak fruze! Bugün hep senle dolaştım tüm sokakları Yorgun düştü kelimeler Hoşça kal fruze! hoşça kal!
"Hey fruze! Çalma kapımı yüreğin acır Cır cır böceklerine seslen kessinler şu şarkıyı Bak minareden ne sesleri geliyor Yok bunun başka çaresi Anla fruze anla!.." .....
"Say ki mezardan geliyor düğün alayı Şeb-i aruzdur o zaman ..." ... her yangın şeb-i aruza bir bir kıvılcım ...
yürek sesine sağlık
muhabbetlerimle