Bir "yok, sul" u bin zengine değişmem Gözü yaşlı, üzgün, yola baktırmam... Gönüller yıkarak t/uzağa düşmem Ellerin eline kına yaktırmam...
Gülistan zannederek girdiğim bu bahçede Hoyrat diken yüzünden, bir tek gül deremedim... Bülbüle yasak konmuş, tac ile taht serçede Çekip gideyim dedim, heyhât beceremedim...
Kolay değil yaşamak dertleri yüklenerek Gönlüm sahte gülüşten muzdarîp, bezdi, bıktı... Yaklaşınca çıkışa yerde sürüklenerek Dilinde sitem ile karşıma YOKSUL çıktı...
Dedi; Aldırma dostum!, bu olanlar imtihan Hüzünden mumlarını, kordan gemiye bindir... Değil mi ki bu dünya iki kapılı bir han Dili kurşun sıkanlar, bil ki, gafil, hodbindir...
Yoksul ki mert adamdır, dürüsttür, ahlâklıdır O olmasa dost ile sahteyi seçemezdim... "Gitme" derken samimi, siteminde haklıdır Bir dostun hatırını çiğneyip geçemezdim...
Baş eğdim, "peki" dedim, dönmem aslâ sözümden Ecel bir gün yıkıp da, toprağa serene dek... Beni çağıran yollar, düştü şimdi gözümden Çekip gitmek yok artık, yollar yol verene dek...
Çıkardım olanlardan payıma düşen dersi Dostumun yardımıyla azaldi, dindi derdim... Bir tek düz var sanmıştım, öğrendim şimdi tersi Artık her gülen yüze, aldanırsam namerdim...
Sorsalar arzun var mı? Derdim ki; Huzur, neşe Kin kalemin ucundan sayfalara taşmasın... Gönülleri, yıkarak vermeyelim ateşe Şiir olsun derdimiz, kimse haddi aşmasın...
Mecit AKTÜRK Berlin 31.07.2012
Hodbin: Kendini beğenmek. Kibirin çeşitli yönlerinden biridir. Yerilmiş bir ahlaktır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* YOKSUL'UN HATIRINA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* YOKSUL'UN HATIRINA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sorsalar arzun var mı? Derdim ki; Huzur, neşe Kin kalemin ucundan sayfalara taşmasın... Gönülleri, yıkarak vermeyelim ateşe Şiir olsun derdimiz, kimse haddi aşmasın...
Biz ki; insandır diye, bakmadan eğrisine İlaç olmayı bildik, her yürek ağrısına Koştuk; şeksiz, riyasız dostluğun çağrısına Biz ki; özü kirleten yanlışın engeliyiz!
"Ne olursan ol, yine gel" diyen dilimiz var; Selâm veren yolcuya; han olan ilimiz var; Üşüyen yürekleri örtecek çulumuz var; Biz ki; mazlum okşayan merhametin eliyiz!
---- Cömertlikte yardım etmede akar su gibi ol
Şefkat ve merhamette güneş gibi ol, Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol.. Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol, Tevazu ve alçakgönüllülükte toprak gibi ol, Hoşgörülükte deniz gibi ol, Ya olduğun gibi görün… Ya göründüğün gibi ol…
Gönülleri, yıkarak vermeyelim ateşe Şiir olsun derdimiz, kimse haddi aşmasın...
Bu iki dizeyle zaten özetlemişsiniz yanlışlıkları. Hazır fırsat bulmuşken bu platformda bende fikrimi söylemek istiyorum müsadenizle. Her ne kadar her şiirde ve her yazıda yorum yapmasamda takip etmeye çalışıyorum fırsat olduğunca neticede hepimizin bir ekmek kazanma savaşı var her şiiri yada buradaki gündemi her an takip etmek mümkün olmuyor. Şunu altını çizerek belirtmek istiyorum "ŞİİRLER KİMSENİN MALI DEĞİL" kimsenin kimseyi incitmeye hakir görmeye ya da tüü kaka demeye hakkı yok. Hiç kimsenin de ben ustayım sen çıraksın çekil önümden demeye de hakkı yok. Dil yaralı diş üzerinde oynarmış birileri birilerini iyi ilan ediyor birileri kibir gömleği giymiş geziniyor ortalarda. Şiir yazana kadar yazana aittir ve sunulduğu andan itibarende okuyana aittir. bırakalım onu okuyan yüceltsin değerlendirsin ya da başka gayelerle prim yapanlar bırakın yapsın "SU AKAR YATAĞINI BULUR"... Gönül yıkmak KABE yıkmaktan daha günahtır ve gönlünüzü incitenleri yine o kutlu kapıya havale edip yolunuza devam edeceksiniz. Gitme niyetiniz vardı heralde vazgeçmiş olmanız isabet olmuş usta bir kalemsiniz çünkü. ve en son çok sevdiğim bir sözle bağlamak istiyorum yorumu mu "BASİT İNSANLARLA UĞRAŞMA UNUTMA!! KARTAL SİNEK AVLAMAZ" Sizi kararınızdan vazgeçiren Yoksul üstada da çokca selamlar...
Kaleminize kelamınıza sağlık Hayırlı Ramazanlar ve saygılarımla
yakamoz deniz tarafından 7/31/2012 7:29:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli hocam; Uzun zamandan beri işlerim sebebiyle sizi ne yazık ki sık takip edemedim. Gördüğüm kadarıyla benim bir kaç zaman önce yaşadığım sıkıntılar sizinde başınızı ağürıtmışa benziyor. Benden size bir dost tavsiyesi "Pireyi gözünüzde büyütürseniz deve olur" takmayın ve yolunuza devam edin. Sizin gibi usta kalemler bu tür çakıl, dikenlere yan gözle bile dönüp bakmamalı derim. Zaten şiirde gereken cevabı da vermişsiniz vesselam. Saygı ve selamlarımla...
İnsanlara, "ağzın kulaklarında sulu biriysen sözünü dinleyen pek olmaz, saygı görmezsin, ama ağzından çıkanları kulakların duyuyor ve laflarını ölçerek biçerek ediyorsan sözün dinlenir ve saygı görürsün," diyerek nasihat ettik...:::))) SAYGILAR
Hz mevlanaya sorarlar;bugüne kadar okudun ilim sahibi oldun .Peki ne öğrendin, ne bilirsin ? derler...Mevlana der ki; haddimi bilirim..... Dünya ,sıkıntısı yada rahatlıklar her ikiside imtihandır...Rahat yaşarken ,ALLAHIN verdiği o rahatlık ve bolluk karşısında insanlığı kaybetmemek ,kibirlenmemek insanlara yardımcı olmak gerekir ki,o yaşamın imtihanını kazanasın....
Sıkıntılarda imtihandır;bunlara dayanmak ve sabretmenin bir tek çaresi vardır; insan her sıkıntıyla karşılaştığında bunun ALLAHTAN olduğunu bilecek ,imtihan olduğunu bilecek .İşte o zaman bu imtihanda kazanılır...Ancak, Allahtan olduğu unutulursa imtihan kaybedilir...Hz eyüb ,bedenine kurd düştüde yinede şükretti ,Hz eyübe dayanma gücü veren elbette imanı inancıdır ve herşeyin ALLAH taaladan olduğunu bilmesidir...
Bu dünyada insan hangi ilimle uğraşırsa uğraşsın.İnsanlara faydası olsun .Fakat asla unutmamalıdır ki,en geçerli ilim Hak ilmidir; çünkü din ilmi mahşer günü bile faydalı olacaktır...Müminlere mahşer günü sorarlar cennetlik olanlara ne istiyorsunuz diye ..İşte o zaman ilimle uğraşmamış olan müminler .Dünyada ilim sahibi olan insanları arar bulurlar onlara sorarlar ne istiyelim ne cevap verelim diye...Demek istediğim şu durki; İnsan hangi işin ilmini öğrenecekse öğrensin yaptığının en iyisini yapsın insanlara faydalı olsun...Fakat unutmasın ki,en geçerli en üstün ilim Hak üzre din ilmidir....Çünkü ,bu ilim hem dünyada hem mahşer günü insanlara faydalıdır...Diğer ilimlerin faydası sadece dünyadadır... Dünyalık olan dünyada kalacaktır...İnsan bu dünyadan sadece amelini götürür ,ona göre ilim ve ilimle yapılan amel daha güzeldir...
"Asıl dünya düşkünü o dur ki,dünya ehlinin yanında dünyayı kötüleyendir"....Tırnak içinde bu bir evliyanın sözüdür ...Mana itibarıyla benim ağzımı dilimi bağlamıştır.Paylaşmak istedim çok manidardır... Misal ,demek istiyor ki ;parada gözün yoksa ,ne diye parayı seven insanın yanında hep parayı kötülüyorsun...Ben misal olarak söyledim...Para konusu başka birşeyde olabilir...Yani o sürekli kötülediğin haller varya.İşte odur diyor senin asıl derdin...Şahsen benim şiir yazma kabiliyetim pek yoktur...Ama sizler gibi değerli kalemlerin ,hakikat üzre doğrudan şaşmadan yazılan dizeleri ,bizlerin okumasına ihtiyaç vardır....Bu vesileyle gitme niyetinden vazgeçip ,tekrar döndüğünüz için hoşgeldiniz diyorum...Selamlar ,saygılarımla....
Yazdigim her siir, cok seyler ögrenmeme vesile olan güzel yorumlarinizi da beraberinde getiriyor.
Degerli vaktinizden feragat ederek ve özen göstererek hazirlayip sundugunuz bilgiler ve derin mânalar ihtiva eden KISSA'lariniz icin, sahsim ve tüm okuyan dostlarim adina tesekkür ederim Latif kardesim. ALLAH c.c. RAZI OLSUN.
Hersey gönlünüzce ve gönlünüzden gecenler hakkinizda hayirli olsun.
dost buldum bu ellerde bana ölüm yok artık çölde bir su bulmaya, neyleyim mevlanayı koca bir derya buldum kuru gölüm yok artık kara günlerde çıra eyledim mevlanayı..
muhteşem dostum Öncelikle kırmadığınız için çok teşekkür ederim, bu kadar teveccühü kaldırabilrmiyim bilmiyorum ama dosttan olunca samimide olunca yer işgal etmiyorlar :)
çok çok teşekkür ederim ayrıca sizin gibi bir dost kaç kişiye nasip olur acaba diyede düşünmeden edemiyorum
selam saygılarımla siz çok yaşayınız efendim iyiki varsınız......
Nedense dost zor ve nadide bulunan şahsiyet. Tıpkı kelaynak kuşları gibi. Nesli günden güne tükenmekte. Etrafta dönen şartlar yeşerip büyümesine fısat tanımıyor. Birazcık filiz sürsede döle yatmadan sararıp kuruyveriyor. Şartar böyle olunca bulunca dostu sıkı sıkıya sarılmalı insan. Her zamankinden çok kişinin ihtiyacı var buna. Kalemine sağlık Mecit Bey Gardaşım. Selam ve saygımla.
İSMAİL SÜKLÜM tarafından 7/31/2012 12:18:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Her yorumu ders verir nitelikte nesajlar iceren degerli dostum.
Yine sayfama renk katmis, görmekten onur duydugum yerde yerinizi almissiniz.
Cok tesekkür eder, saglik, huzur ve mutluluklar dilerim...
SAVAŞ AÇTIM
Karar verdim şafakta inanarak saldırdım, Mağdurların aşkına; hırsıza savaş açtım. Kestim bütün yolları köprüleri kaldırdım, Kuşandım zırhlarımı; arsıza savaş açtım.
İtinayla biledim besmeleyle kılıcı, Korkmuyorum kimseden Azrâil’dir alıcı, Elbette ki değilim bu dünyada kalıcı, Şu kısacık zamanda; sırsıza savaş açtım.
Kalpler irin kokusu zahirimiz çok bozuk, Sıkışınca kaçıyor sırtında yoktur azık, Kor olacak ötede attığı bana kazık, Paçasından kir akan; nursuza savaş açtım.
Merhameti arama hayâ dersen o da yok, Çivisi oynayanın mideleri zaten tok, Destur ile göğsüne fırlatayım çelik ok, Yetimleri sezmeyen; fersize savaş açtım.
Sebe gibi içimden dinimi bozanlara, Ülkemi yıkmak için fetvalar yazanlara, Kâbe’sini şaşırıp sapıtıp azanlara, Allah’ın izni ile; pirsize savaş açtım…
Bazı olumsuzlukların olması muhtemel.Ama güzel bir dostun sizi durdurması çok güzel. Allah razı olsun her ikinizdende.Muhabbetiniz daim olsun. Tebrikler Mecit hocam. Sağlıcakla.
İyi ki gitmemişsiniz, yoksa pire için yorgan yakmış olurdunuz.
"Sorsalar arzun var mı? Derdim ki; Huzur, neşe Kin kalemin ucundan sayfalara taşmasın... Gönülleri, yıkarak vermeyelim ateşe Şiir olsun derdimiz, kimse haddi aşmasın..."
Herkesin kulağına küpe olacak güzel bir dörtlükle bitirmişsiniz şiiri. Kutluyorum. Sağlıcakla...
Bu sitedeki her insanin sayfalarinda görmekten onur duyacagi kisiler vardir. Siz, sayfalarima renk katmaktan öte, harf ve gramer hatalarima kadar kontrol ederek ikâz etme nezaketi gösteren, yoklugunda aranan, varligi onur veren degerli, gercek bir dostsunuz.
Yine cok yerinde tesbitlerle hatalarimi vakit gecmeden düzeltmemi sagladiniz.
Cok tesekkür ederim.
Gününüz güzel, gönlünüz her daim huzurlu olsun USTA KALEM...
Demek sen gitmek niyetindeymişsin? Allah YOKSUL'dan Razı olsun sana mani olmuş Şairim. Yoksa bizler senden mahrum kalacakmışız. Bilirsin ki sen Şair gibi Şairsin ve Yüreğin Güneş Misali ısıtır ve ışıtır dostu. Meyve veren ağaç taşlanır aldırma, Affetmek büyüklüktür. hep hoşgörülü olur insanın Hası ( sen gibi mesela) Selam ve sevgimle daima.
Kin kalemin ucundan sayfalara taşmasın...
Gönülleri, yıkarak vermeyelim ateşe
Şiir olsun derdimiz, kimse haddi aşmasın...
Mecit AKTÜRK
Berlin 31.07.2012
çok güzel ders verici dizeler hocam
saygılarımla