Varsın dem değişsin, bozulsun ayar Ayaklar baş olsun, baş iblise yâr Afakın ardında nice sırlar var Az güler, çok ağlar kul bilse eğer Ölümden gayrısı yalanmış meğer
Olsa da mevsimin baharı, yazı Kışlara zimmetli her yazın hazı Vefasız dünyanın çekilmez nazı Dense de her ânı cihana değer Ölümden gayrısı yalanmış meğer
Adı okunmuşsa -kulun- ezanda Musalla kurulur -kaçsa- Fizan’da Kader, yapraklara "sökül!" yazanda Her vakt-i hazanda dal boyun eğer Ölümden gayrısı yalanmış meğer
Her haz hakikatte geçen güne eş Geçen gün ardından her keşke beleş Yalan zifir imiş, hakikat güneş Güneş karanlığı bir çırpıda yer Ölümden gayrısı yalanmış meğer
Ararken tahtın en münasibini Görüp her beşerin son nasibini Bıraktım elimden hırsın ipini İbret telkin etti bastığım her yer Ölümden gayrısı yalanmış meğer
Ruhlar âleminden deme damladım Hoş denen dünyayı çok adımladım Anladım gerçeği, şimdi anladım; Zaman yılkı atı; vurulmaz eyer! Ölümden gayrısı yalanmış meğer
Ömür kum saati; her ânında âh Gafile gülistan, zakire dergâh Her tenin kaderi toprakla nikâh Kundağın bir ucu kefene değer Ölümden gayrısı yalanmış meğer
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* TOPRAKLA NiKÂH şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* TOPRAKLA NiKÂH şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aziz Dostum bir birinden anlamlı dolu dolu dizelerdi.... Üç günlük dünyada an gelip giderken iyi anılmak Hatasıyla kusuruyla insanları sevebilmek...YÜREĞİNE SAĞLIK..KUTLUYORUM....SEVGİ VE SAYGILARIMLA...
Hatasız arkadaş arayan arkadaşsız kalır.Çünkü hatasız kul olmaz.Olmadığı için ALLAH taala bir tövbe kapısı açmıştır.Böyle bir kapı var olduğuna göre .Demekki hatasız kul olmaz sözü sabittir ,inkarı ,şüphesi yok ...
Arkadaşını hafife alan şahsiyetini kaybeder...Ahmede geç ,mehmete geç ,aliye geç veliye geç dersen...En sonunda adının anıldığı yerde herkes bir olur geç onu ya derler ve şahsiyet kaybolur gider... Vaktini boşa harcamakta devam eden , kendini iyi sanan kibirli insanlarla arkadaş olunmaz ,bunları ayırmak gerek...Onlar senin için muteber değildir...Böylelerine iltifat bile edilmez...Aksi halde böylesi insanlarla sohbet etmek dahi kişinin helakini sağlar...
"Gönüllerde yer etmek budur asıl meziyet"...İşte bu cümleyi ,dikkate almak gerek, vaktini boşa harcayan ve kibirli davrananlarında buna uyması lazım gelir...Nasıl ki iyilik yapan birine yardım edipte o sevaptan sende nasipleniyorsan ,unutmamalı ki kalbi kararmış bir insanla aynı çizgide yürümekte o günahtan nasiplenmektir... ALLAH taala ,birgün bir gecede .yetmiş iki kere kullarının kalbine nazar eder .O halde kalbi temiz tutmak gerek.Çünkü orası RABBİMİZİN nazar yeridir.Orada ,halisiyyet ve doğruluk olmalıdır... Şunuda bilmeli ki,bir kandil şeffaf olmayınca orda yanan fitilin nuru dışarı vurmaz....
Dediğiniz gibi "gönüllerde yer etmek budur asıl meziyet"...Selam ve saygılarımla...
Derin anlamlar ifade eden mısralar nasihat babında alana,gönül pınarlarından süzülüp lsana gelen anlamlı vede güzel eserini ve usta kalemini kutladım aziz dost selam ve DUA ile kal.
MÜKEMMELDİ
tebriklerimle