Karanlıkların kucağına doğmuşsun Okşanmamış başın Belli ki acıkmışsın sevgiye Yok sığınacak evin ocağın Gel benimle çocuk Güneşin arka yüzünde kalmaya gidelim.
Bosna’da solmuş güleç yüzünde güller Eksik uzuvlarla büyüyorsun Hiroşima’da Kırk haramiler çalmış hayallerini Dokunmuş oyuncaklarına büyücüler Gel benimle çocuk Güneşin arka yüzünde bulmaya gidelim.
Toz duman sokakları Gazze’nin Üzerine yağmış bombalar Acının resmi çizilmiş göz bebeklerine Sokak ortasında günahsız vurulmuşsun Gel benimle çocuk Güneşin arka yüzünde saklanmaya gidelim
İnsan haklarından dem vurur Avrupa Temiz görünen bu amcaların içinde kara Seninse kir ellerinde yüzünde Kalbine yapışıp kalmaz kin Gel benimle çocuk Güneşin arka yüzünde yunmaya gidelim
Her şeye rağmen avunursun Masallarda Afrika’ya ekmek götürüyor İnce belli karıncalar Esmer dudaklarınla gülümsüyorsun Karışılmaz ki büyüklerin işine Bedelini hep sen, ağır ödüyorsun Gel benimle çocuk İşlemediğimiz cümle günahlar adına Güneşin arka yüzünde Tövbeler içinde yanmaya gidelim.
Süreyya ŞİŞMANLAR/2012
Sesiyle değer katan değerli yorumcu Ahmet Ormancı’ya sonsuz teşekkürlerimle.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇOCUK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇOCUK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sayfama bıraktığınız zarif mesajınızda tahmin etmiştim şiirlerinizden alacağım keyfi.Birbiri peşi sıra gizli hazine sandıklarını açacak bir maceracının heyecanı ile şiirlerinizin kapısındayım şimdi. İlhamınız eksilmesin .
Toz duman sokakları Gazze’nin Üzerine yağmış bombalar Acının resmi çizilmiş göz bebeklerine Sokak ortasında günahsız vurulmuşsun Gel benimle çocuk Güneşin arka yüzünde saklanmaya gidelim
BOLCA YAZILMASI GEREKEN ŞİİRLERDEN Dİ.........MASUM YÜZLERİN GÜNAHSIZ LARIN CANSIZ YATIRDIKLARI ZALİM AMCALARININ..NEYİN BEDELİNİ ÖDETMİŞTİ ÖLÜM?TEBRİKLER...SEVGİLER SÜREYYA HANIM..
binay seymen tarafından 12/7/2012 10:35:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
.....kutluyorum güzel şiirinizi beğendim kaleminiz var olsun selamlaryüreği güzel insan...... .....sesiyle değer katan değerli yorumcu'' Ahmet Ormancı’ hocamada sonsuz teşekkürlerimle.
Yürek sesiniz susmasın inşaallah, kaleminiz daha bir velütleşsin, yereklerimizi biraz daha, biraz daha titretsin, teması güzel, anlatımı güzel.Vicdanlarımızı rahatsız etti, yaptıklarımızdan. selam ve hürmetlerimle muhterem şaire...
güzel, duygulu,anlamlı bir şiir...etkili ve duyarlı...fon resmi ile seslendirme de güzel olunca başarısı normal...teşekkürler, tebrikler...selamlar,saygılar...
İnsan haklarından dem vurur Avrupa Temiz görünen bu amcaların içinde kara Seninse kir ellerinde yüzünde Kalbine yapışıp kalmaz kin Gel benimle çocuk Güneşin arka yüzünde yunmaya gidelim
güneşin...şarkısını çaldı....kötülüğün nefesi....o yüzden hep kan koktu...çocukların ağzı...güneşin arka yüzü temiz çocuk...gidelim bu kokuşmuş dünyadan...ah!..ne çok şey anlattı şiir ruhuma....dudaklarım sızlarken...yüreğinize...sesinize sağlık ...sevgili şairem....her dem sevgimle...
Çok değerli eğitimcilerimiz, özellikle de öğretmenlerimiz... sizler idealist olmalısınız gelecek nesillere güneşe bakmayı, güneşi tutmayı ve güneş toplamayı öğretmelisiniz asla vazgeçmeden, bıkmadan usanmadan
çünkü sizler çok önemlisiniz diğer mesleklerden farkınız insanı işliyorsunuz fire veremezsiniz
böylesine anlamlı duygu ve düşünceleri; eğitimci kimliği ile oluşturup, şairsel kimliği ile şiirleştiren değerli arkadaşımız süreyya hanıma teşekkür ederken; hem mesleki yaşantısında, hem de şiir dünyasında başarılar diliyorum.
COCUKLARIN DUSLERINI GERI VERSELER COCUKLARIN SAFLIGIYLA TEMIZ BIR DUNYA KURSALAR GELECEK NESILLERI TEMIZ DURUST ERDEMLI VE KALITELI YETISTIREBILSEK SAVASLARDAN UZAK BARISIN VE MASUMIYETIN GUZELLIGINDE VARSAK BIZLER TEMIZ DUYAYI COCUKLARA BIRAKARAK.ONLAR GELCEKCEK COCUKLAR SOKALARDA YASAMASALAR HERSEY DAHA KOTUYE GITMESE KESKE SOKAKLARDAKI COCUKLARDAN SAVASLARDAN KURTARSAK COCUKLARI KESKE.SIMDIKI BUYUKLER ESKININ COUKLARI OLDUKLARINI DUSUNSELER VE COCUKLARA TEMIZ BIR GELECEK BIRAKSALAR .KOLTUK HIS PESINDE KOSMADAN AMA OLMUYOR ISTE.HIROSIMALARDA KOSOVALARDA OLMESE COCUKLAR YA DA AFRIKADA ACLIKTAN.DUSLERINDEKI GELECEGE ULASSALAR.SECKIYI HAK ETMIS MUHTESEM BIR SIIR. VE YORUM.
Çerkez Kızı tarafından 8/17/2012 2:14:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
İnsan haklarından dem vurur Avrupa Temiz görünen bu amcaların içinde kara Seninse kir ellerinde yüzünde Kalbine yapışıp kalmaz kin Gel benimle çocuk Güneşin arka yüzünde yunmaya gidelim ------------------------------------------------- Al götür temiz bir Dünyaya varsa imkanın ne olur!.. İçli, tüyler ürperten içeriği ile mükemmel bir serbest nazımdı.. Paylaşım için teşekkürler arkadaşım. Hep yüreğinizde sevgi tomurcukları filizlensin...
babidim tarafından 8/12/2012 10:00:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Her şeye rağmen avunursun Masallarda Afrika’ya ekmek götürüyor İnce belli karıncalar Esmer dudaklarınla gülümsüyorsun Karışılmaz ki büyüklerin işine Bedelini hep sen, ağır ödüyorsun Gel benimle çocuk İşlemediğimiz cümle günahlar adına Güneşin arka yüzünde Tövbeler içinde yanmaya gidelim.
Huzunlude olsa Harika olmus Sureyyya hanim kutlarim Ahmet bey de sesi ve yorumuyla renk katmis bu guzellige tebrik ediyorum sevgi ve guzellikler icinde kalin saygilar
Her şeye rağmen avunursun Masallarda Afrika’ya ekmek götürüyor İnce belli karıncalar Esmer dudaklarınla gülümsüyorsun Karışılmaz ki büyüklerin işine Bedelini hep sen, ağır ödüyorsun Gel benimle çocuk İşlemediğimiz cümle günahlar adına Güneşin arka yüzünde Tövbeler içinde yanmaya gidelim.
Sevgiden ilgiden güler yüzden yoksun yetişmesin çocuklarımız, Sevgi kapısı daima açık olsun dinmez sonra sızılarımız... Ey insanoğlu düşün taşın sahip çık beşere yazılmış yazılarımız, Bu çocuklar günahsız, bu çocuklar yarının canları ... HakanKURTARAN Yüreğinize sağlık Süreyya hanım. Saygılarımla ...
Karanlıkların kucağına doğmuşsun Okşanmamış başın Belli ki acıkmışsın sevgiye Yok sığınacak evin ocağın Gel benimle çocuk Güneşin arka yüzünde kalmaya gidelim.
Bosna’da solmuş güleç yüzünde güller Eksik uzuvlarla büyüyorsun Hiroşima’da Kırk haramiler çalmış hayallerini Dokunmuş oyuncaklarına büyücüler Gel benimle çocuk Güneşin arka yüzünde bulmaya gidelim.
Toz duman sokakları Gazze’nin Üzerine yağmış bombalar Acının resmi çizilmiş göz bebeklerine Sokak ortasında günahsız vurulmuşsun Gel benimle çocuk Güneşin arka yüzünde saklanmaya gidelim
İnsan haklarından dem vurur Avrupa Temiz görünen bu amcaların içinde kara Seninse kir ellerinde yüzünde Kalbine yapışıp kalmaz kin Gel benimle çocuk Güneşin arka yüzünde yunmaya gidelim
Her şeye rağmen avunursun Masallarda Afrika’ya ekmek götürüyor İnce belli karıncalar Esmer dudaklarınla gülümsüyorsun Karışılmaz ki büyüklerin işine Bedelini hep sen, ağır ödüyorsun Gel benimle çocuk İşlemediğimiz cümle günahlar adına Güneşin arka yüzünde Tövbeler içinde yanmaya gidelim.
Süreyya ŞİŞMANLAR/2012
Sosyal içerikli güzel bir şiir, şairemizi ve şiirini kutluyorum.Yunus diyarından selamlar.
Toz duman sokakları Gazze’nin Üzerine yağmış bombalar Acının resmi çizilmiş göz bebeklerine Sokak ortasında günahsız vurulmuşsun Gel benimle çocuk Güneşin arka yüzünde saklanmaya gidelim
Gel çocuk çocukluğunu yaşayabileceğin Sana değer verenlerin sevginin yaşadığı keşfedilmemiş yerlere gidelim dercesine dopdolu satırlardı yorum ve seslendirme mükemmel olmuş kutluyorum dost kalemi
ıztırap çeken her çocuk güneşin arkasında bir dünyanın varlığını hayal eden..ve bu hayale götürecek bir el arar belki de..insanın iliklerine işleyen, gafletinden uyandıran bir şiir ile irkildik..o nasıl bir şiir, o nasıl bir yorumdu..ne çok dünyaları karartmışız bir yetişkinler..ne pembe dünyalar üzerine kara kara bulutlar sermişiz..aahhh çocuk..ahhh..dünyası kararmış her çocuğun üzerinde gezinen kara bulutlardan sorumluyuz..ama illa bu tür şiirlerle mi kendimize gelmemiz gerekiyor???!!!..dilerim güne düşen olur şiiriniz..ve dilerim hepimizin uyanmasına sebep olur..tebrik ve saygılarımla..inşallah hepimiz güneşin arkasına götürecek bir eli tutma bahtiyarlığını yaşarız..şiire yorumuyla renk katan beyefendiye de ayrıca sükranlarını sunarım..sağlıcakla kalınız..
Gel benimle çocuk İşlemediğimiz cümle günahlar adına Güneşin arka yüzünde Tövbeler içinde yanmaya gidelim. ---------------------------------------------Bam telini inleten bir şiirdi.. Hele son satırlarda final bir başka muhteşemdi...Candan tebrik ve saygılar..
Çocuklar dünyanın en güzel en temiz kirlenmemiş masum varlıkları. Günahsız onlar. Cennet kokuludur her çocuk.Günahsız doğar hepsi.Sonra büyürlerken yaşama birileri cehennemi yaşatır bu çocuklara Cehennemi yaşayan bu çocuklar da cehennemi yaşatacaklar.Kim çıkarsa karşılarına intikam alacaklardır. İki ses iki nefes muhteşem olmuş yorum,sözler harika. .İki yüreği de gönülden kutlarım.Yüreğinize emeğinize sağlık. Sevgilerimle.
Esmer dudaklarınla gülümsüyorsun Karışılmaz ki büyüklerin işine Bedelini hep sen, ağır ödüyorsun Gel benimle çocuk İşlemediğimiz cümle günahlar adına Güneşin arka yüzünde Tövbeler içinde yanmaya gidelim. muhteşemdi.tebrik ediyorum.selam ve saygımla.."inşallah tövbeler kabul olur.""
_______________________________Kutluyorum değerli yüreği harika bir eser okudum ve düet tadında dinledim yazan ve ses veren yüreklere selam olsun saygılarımla ... ___________________________________"DUYARLI YÜREKLER OLDUKÇA İNSANLIK AYAKTA KALACAKTIR"______
Değerli şairim muhteşem bir şiir düşmüş sayfaya sözleri çok anlamlı hüzün dolu içimi acıttı.keşke dünya toz pembe olsa çocuklar için herşeyi güzel görebilseler.yürekten tebrik ediyorum.iki güzel yüreğin birleşmiş yorumlamışsınızn çok sözler var söylenecek ama kelimlerin bitti an işte bu şiirin dinlendiği andır diye düşünüyorum.Saygı ve selamlarımla
"Çocuk" dünyanın her yerinde çocuktur.Yüreklerinde ve beyinlerinde büyüttükleri büyüklerin gölgesinde kirlenen yarınlarından umutsuz, ama neşelerinden hiç bir şey kaybetmeden ,sevinçlerinden, umutlarından bir şey kaybetmeden "yarın"lara akıp gidenlerdir çocuklarımız.Nerede bir acı, nerede bir gözyaşı varsa orada çocuk vardır, çaresiz ve masum umutların gölgesinde, kendilerine uzanacak ele bel bağlamış bir vaziyette.Büyüklerin suçlarını bilmeden, sormadan ve öğrenmeden çocuk olmaktan mutludurlar...
Her iki yüreği de candan kutlarım
Selâm ve saygılarımla...
gözde-i mevlid tarafından 6/25/2012 1:51:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
güneşe koşan çocuk ( Şiirin Hikayesini Görmek İçin Tıklayın )
Şiirin Hikayesi
Çocuklarımız her gün tarlada,bağda,sokaklarda acımasızca çalıştırılmakta ve tabiri caizse kanları emilmektedir.Eğitim hakkını dahi kullanamayan on binlerce çocuğumuz maalesef bu ülkenin birer gerçeğidir.Bir okul müdürü olarak yıllarca bu keşmekeşle mücadele etmekten bıkmadım.Aynı teraneleri yıllarca duyarım."Çocuk okulu sevmiyor,annesi hasta,evde çocuğa bakacak kimse yok..." bu gibi bahanelerle çocuklarımız,yarınlarımızın teminatı sevgili yavrularımız her gün köle gibi çalıştırılmakta ve insanlık dışı her türlü hakarete maruz kalmaktadırlar.Amacım biraz da içimi boşaltmak ve bu konuya dikkatleri çekmekti.
Yine Filistin'de,Hocalı'da,Kuzey Irak'ta,Lübnan'da,Doğu Türkistan'da,Bosna'da,Somali'de...Dünyanın bir çok yerinde açlık,sefalet ve çaresizlikler içinde kıvranan on binlerce çaresiz yavrucaklar ağır hayat koşullarında kıvranmakta,başta emekleri olmak üzere sömürülmektedirler.En temel insanlık hakkı olan yaşama haklarına dahi kavuşamamakta,fuhuş,uyuşturucu ve organ mafyalarının geçim kaynakları olarak kullanılmaktadırlar.
söyle çocuk senin yanaklarından daha mı güzel gökkuşağının renkleri sen her gün vurulurken kalbinden yüzünde solmayan tebessümünden atılıp, itilip, satılırken haraç mezat neden şiirlerin yazılmaz da gökkuşaklarına iltifatlar yağdırılır...
söyle çocuk senin şarkılarından daha mı efsunkâr pop, caz ve rock müzikleri? neden dinlenmezsin onlar kadar? sen düşmüşken sokaklarda geçim derdine lerzan ellerini sokacak cebin yokken çenene ulaşan yaşını silemezken ensende patlayacak şamardayken aklın kibritçi kıza bu nispet niye üstelik, sonunu bile bile…
söyle çocuk gidecek yönü bilmiyorsan ya da korkuyorsan konuşmaktan bak işaretime işte diyorum işte güneşe diyorum çocuk koş güneşe!
söyle çocuk senin oyunlarından daha mı güzel ki savaşlar daha mı eğlenceli barışa, umuda ve yarınlara adanmış neden senin oyunların öğretilmez de einstein’ın felaket senaryoları öğretilir sen birleştirirken umutları yeşertirken sevinçleri söyle çocuk kim ne ister senden? havva annemin ilk göz ağrısı
barış desem sana parmağını uzatırsın savaş desem, kardeşini çağırmaya balkona koşarsın neden, uykularını kaçıran, seni yetim bırakan kulaklarını iğfal eden bombaları anlamazsın… söyle çocuk ne kadar muammasın
sen kanadı kırık bir kuş görsen donarsın yüreğin kanar, “anne” diye bağırırsın toplama kamplarını görsen bir top alıp düşünmeden dalarsın… çift kale bir maça çıkmışlar sanırsın…
anlıyorum… ___________belki de ___________________ben gibi sen de naçarsın
kapat gözlerini küçüğüm bir dilek tut umuda ve aydınlığa bir şarkı söyle içinden …
“ulaşsın şarkımız güneşe aya”
Mevlüt GÖZDE Antakya/Mayıs 2012
gözde-i mevlid tarafından 6/25/2012 1:54:46 AM zamanında düzenlenmiştir.