Penceremin ıssızlığında cama kenetli gözlerim. Dışarıda umut var, alabildiğine coşku. Güzel bir ilkbahar sabahında, ıslattığım camın gerisinde, Yine her zamanki yerimde, sessiz gemimdeyim.
Yeşiller fışkırıyor toprağın bağrından, Yeni doğumlar olmakta, güzellikler ruhumu sarmakta… Arılar, kelebekler, kırlangıçlar, leylekler, ağaçlardaki çiçekler. Camın önünde ise umut dolu yürekler…
Aylardan nisan; yani sessiz geminin yol aldığı zaman… Ne ilahi bir tesadüf şu 19 Nisan… 14’te nine, 15’te dede, 16’da baba, 17’de amca, 18 de kuzen Ve işte 19 da ben!
Göz kamaştıran ak ışıklar parlamakta, Vurmakta haç şekli masamda bana. Sarmış etrafımı yeşile boyalı insanlar… Burnumda tatlı bir koku, damarımda yakan bir acı. Bir kadın sesi: “Hissediyor musun?” , Diyorum; “Daha sıkı sarıl, hiç bırakma” “Peki” diyor, “Tutayım elini”; Oysa bilmiyor çoktan tutulduğunu… Öyle bir sıcaklık ki; fark edilmemesi mümkün mü? Gidiyor beden sonsuza, avuçlayan el çekiyor bu yana… “Bırak!” diyorum derinden, “Yok edecektin zaten!” Cevaplıyor; “Dilimde idi o, manyak adam!” Çekiyor kendine ben giderken, Teri damlıyor tenime, mücadelesi sürerken.
Ah o gurur! Serseri inat! “Beni sen yaşattın!” desene. Demez misin? Haydi, öyle ise şarkını dinle. “Alacağım başka yar, seni çatlatacağım!”… Eline ne geçtiyse?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bazen Beş Mevsimdir Hayat - 4 İlkbahar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bazen Beş Mevsimdir Hayat - 4 İlkbahar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
DİZELERİ YORUMU FON MÜZÜİĞİ İLE ÇOK ETKİLİ ÇOK GÜZEL ANLAMLI DÜŞÜN DÜREN DİZELER ,TEBRİK EDİYORUM YÜREĞİNİZE DUYGULARINIZA NEFESİNİZE SAĞLIK BAŞARILARINIZ BİTİMSİZ OLSUN SUSKUN DOST YÜREK SAYGIMLA.
Bir yaz akşamında yakaladığım sessiz geminizde “Eğilmez başın gibi, gökler bulutlu efem! Diyerek girdim, seriye. Çoşkulu bitti yaz. Sarı sonbahar, sonbaharlığını yaptı ve “Artık bu solan bahçede bülbüllere yer yok!” dedirtti ikinci limanda. 3. Limanda, Kış beyazından güç alıp, gurura dayadım sırtımı ve “Bu fikri başımdan atabilmirem “diye, kendi kendime mırıldandım da yine de itiraf etmedim, ayrılığın acısını geceye.
“Tabancanın sapını, gülle donattık” baharda. 5. Mevsimde karaya çıkar mıyız Hocam? Hüseyni - muhayyer bir yol tutup, bozkıra, Türkmen ellerinden bir kararla mesela “Yaralı Bülbül'üm ses vermez niçin” Der miyiz? Ya da vazgeçmeyip Nuh demişken hazır, “Yetmiyesice” der, devam eder miyiz, içimizdeki serüvene.
Mevsimlerle birlikte, pencerenin önünden geçitteydi sanki bir kalbin seyirdefteri ya da albümünden kareler.
Tanıdığım özenli dil, itinalı yazım ve o dingin, o duruca akıp giden anlatım… Ne diyebilirim ki tebrik ve teşekkürden başka. Beğeniyle okudum. Şair'e selam ve saygım ile.
Aynur Baş tarafından 6/8/2012 11:26:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ne çok sessiz gemiler kalktı sevda limanlarından Kimimiz eylülde vuruldu düşlerinden ,bir diğerimiz nisanda,ötekisi martta Tutulduğumuz anları millat sayarak doğduk Vurulduğumuz gün ve ayları hüzünlerimize iğneoyası gibi işledik İnceden inceye ,en çokda gecelerde yüreklerimize...
"Sevgi biter mi "demiştin ya usta Sevgi bitmez Sevgili gitse de Sevgisi bitse de
Mevsimleri bitiririz Bizi bitiririz Sevgiyi bitiremeyiz biz
Ha bu diyar,ha o diyar Eğri oturalım doğru konuşalım usta Biz gibi sevenler alamayız kolay kolay başka yar...
Uzun bir aradan sonra yine yeniden kalemini okumak güzeldi...Sevgiler
şiirin başlığıyla çok dikkat çekici.aylardan nisan derken dizeyle başlayan bölümden itibaren ise mükemmel ötesi. hele üç dizelik bölüm can evi şiirin. okudukça anlaşılacak anlaşıldığında ise her zaman kıyısında dinlenilecek bir şiirdi. tebriklerimle dostum.