(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yarım Şiir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yarım Şiir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
oğul olmuş bana umut kız bakmışım düzine kızım olmuş da sevda güvenmemişim gözüme vedada beklemiş hası sevgide sözmüş vefa
yoruldum satırlarında çek sürmeni eğleşme ölüm üşenirim yaşamaya kavaklar ezber etsin adımı elimde kurusun kına ÇOK DEĞERLİ KALEM MERHABALAR; DAHA ÖNCEDE UĞRAMIŞTIM SAYFANIZA VE OKURKEN NETTE KESİKLİK OLMUŞTU..İYİK SAYFAMA UĞRADINIZ VE BANA TEKRAR OKUMA FIRSATI VERDİNİZ..GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI..YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN DİYOR KUTLUYORUM EMEĞİNİ.
her mezar taşı yarım bir şiir dolar taşar kabristan ne çok yazmışsın beni ya Rab! okurken şaşar insan
Doğrusunu isterseniz bu güzel şiirinizi çok uzun bir değerlendirmeyi ve irdelenmeyi isterdim ama şiir o kadar derin ki içinde kaybolmaktan korktum o zaman bıraktım ve zaten şiir de konuşmuş okurun yerine...
Tebrik ederim sevgili şairim Emeğine Yüreğine sağlık Dostlukla..
Sabahtan beri sayfan açık önümde Şiirin derinliğne daldığım yetmezmiş gibi Bir de iş konuları girince işin içine Dağıldım hepten. Bir anket yapılsa Tek soru sorulsa: Hayatta her istediğinize kavuşabildiniz mi diye Cevabın doğrusu % 100 hayır çıkması olurdu bence Hal böyle olunca her insan yarım bir şiirdir aslında
Düşündüm de Şu finali yazabilecek kaç kalem çıkar böyle sitelerde
Şiirin her yönüyle mükemmeldi Usta Alkışı hakeden bir kalemsin Ve şiirin nadide bir rengisin Tebriklerim Çokça Saygım ve seygim de öyle))) Bu güzel şiir için Teşekkürler yüreğine....
Okuduğumdan beri yorum yapacağım şiirine de ustam malum sınavlar başladı... Bahaneye oturttum yorum meselemi de dayanamadım yine de. Borçlu hissettim kendimi şiire. Diğer yorumlara hiç bulaşmadan en başında olduğu gibi düşüncelerimi ekleyip gideceğim. Beni şiir simülatik kelimesinden yakaladı. Pek bir ilgiliydim bu kavramla bir süre önce. Hiper gerçeklik, simülasyon dünyası ve daha nicesi.
Ben çok beğendim. Tebrik ederim çokça. Yazan yüreğine sevgiler..
SEVGİLİ ARKADAŞIM.HERŞEYİ BİR YANSIMA OLARAK GÖRMÜŞSÜNÜZ ŞİİRİNİZDE.ÇOK GÜZEL BİR ANLATIMDI.İMGELER BİRBİRİNİ ÇİĞNEMEMEŞ BİRBİRİNİN ÜZERİNE BİNMEMİŞ.MISRALAR ARASINDA SERBESTÇE KOŞUP OYNUYORLAR. MEZARLIK TAŞLARINDAN YANSIYAN HAYATLARIN ÇOĞU YARIM KALMIŞ HAYATLAR.BUGÜN ,YARIN DİYE ERTELENEN İŞLERİNİN ÇOĞUNU GERİDE BIRAKIP GİTMİŞLER.ASLINDA SIK SIK ZİYARET ETMEK LAZIM AMA BEN ANNEMİN BABAMIN MEZARINA BİLE GİDEMİYORUM.ANNEME GİTTİMDE BABAMA HİÇ GİDEMEDİM.HER GECE RÜYAMDA GÖRÜYORUM ONLARI.HASTA OLDUM DÖNÜNCE HEP.SEVGİLİ ARKADAŞIM.ÇOK GÜZEL BİR SERBEST BİR VEZİNDİ.BÜTÜN İÇİNDEKİ DUYGULARINI,BİZLERLE PAYLAŞMIŞSIN.PUANIM TAM KUTLARIM.ŞİİRİNDE ÇOK GÜZEL TEŞBİHLER YAPMIŞSIN.HAYALLER DANSEDİYOR MISRALAR ARASINDA.TEKRAR TEBRİKLER.
SEN ENGİN ACILARLA KAVRULAN BİÇARE YÜREĞİMDE, SEVGİ DAĞININ DORUĞUNDAKİ ERİŞİLMEZ BUZULU ERİTEN KIZIL GÜNEŞ. BENİ SANA KAVUŞTIRACAK TEK ŞEYİN ÖLÜM OLDUĞUNU BİLSEYDİM.,
“UMUT YAZIYORUM BIR KIR CICEGININ TAC YAPRAGINA. NICE SOGUKLARA DAYANIYORDA BIR SOZUNLE KIRILIVERIR DIYE KORKUYORUM…
Seni her düşündüğümde kalbime bir yıldız çiziyorum. Benim şimdi kaç yıldızım var biliyor musun? Benim artık bir gökyüzüm var..
İtiraf etmeliyim ki, şiir hakkında konuşmayı hep sevdim ben. Gerçi kendi karalamalarım masadayken, bu çok rahat olmuyor ama yine de sevdim :)
Kaleminizi kısa süredir okuyorsam da, tanıdığımı sanıyorum Tolga Bey. Yorumunuzu gülümseyerek okumuştum ve gerçekten de, keşke sormasaydı da fikrini yazsaydı dedim. Çünkü o kelime hakkında arkadaşlarla mesaj alanından da yazışıyorduk o sıra. Görüşler muhtelifti. Yani samimi bir istekti o hızlıca yazdığım yanıttaki ifadem... Hızlı yazıp, sıkça harf ve anlatım hatası yapıyorum ki düzeltme şansı da yok o durumlarda.
Söylediğiniz her şeye katılıyorum. Örneklediğiniz, kasteddiğiniz her olayı da ziyadesiyle yaşadım anlatmak, özetlemek zor şimdi. Kısaca söylemek gerekirse, yorumlarınızı da şiirlerinizi de çok önemsiyorum ve bunu anlatabildiğimi sanıyordum. Özellikle şiirleri favorilemekteki itinanıza hayranım. Şiire verdiğiniz değerin farkında olduğumu idda ediyorum :)
Benim ayarlayamadığım sesimin tonu belki :( E, yanlış anlamalar ilkkez olmadığına göre bende bir hata olmalı da çözüm üretemiyorum buna :)
Siz bu sayfaya cevap yazarken aynı anda ben de Sevtap Hanımın sayfasında benzeri bir fikir paylaşımındaymışım. Çok farklı şeyler dememişiz aslında. Burdan öteye ne demeliyim inanın bilemedim şimdi.
Sadece okur kaybetme olayında farkı düşünüyorum. Yanlış anlaşılmalarda, ya da dediğiniz türlü kırılmalarda okur kaybetmiyor insan, yorum kaybediyor :) Paylaşımlar zedeleniyor, doğru. Yaptınız eleştiri değilken size kırılmam mümkün mü? Eleştirseniz kırılır mıyım? Üsluba bağlı.... Şiir insan emeği ise kolay kolay eleştiri ya da kritik yüzünden insan kalbi kırmalar olmasın diyorum hep ama oluyor, ne yazık ki. Bana çok oldu, kırdım, kırıldım... .. Üzgünüm :( Umarım bu defa olmamıştır, çünkü samimiyetle yazmıştım, keşke sormasaydınız da sizi yazsaydınız diye... Dosteline de benzeri bir yanıt yazmıştım öncesinde. Bugün yorumlar hakkında, sayfada paylaştığım şiirden çok konuştum demek istemiştim güya...Diyememişim, üzgünüm.
İyi akşamlar usta. Tekrar teşekkürler, emeğinize, yüreğinize, samimiyetinize... Susmak da vardı, yazmayabilirdiniz de, biliyoum.
okuyucuyu yitirebilirsiniz bu doğal bir dille yazılmış bir şiirde eğer kelimeleriniz okuyucunun şiirin kenarında değilde içinde durmasına olanak sağlıyorsa şiirin hedefinin karmaşa da olduğunu gösterir ki şairin bu anlamda dinlenmesi gerektiği ortaya çıkar dinlenmesi derken ayaklarını uzatıp şiirden uzaklaşması değil
şiir bir çember ise o çemberin ortasına oturun ve çemberin her noktasını görebilmek için çalışın ki görüş mesafeniz ne kadar çok genişlerse şiiri o kadar çok yakalayabilirsiniz.
Sizin gibi bir yazara bunları yazma isteği duydum neden bilmiyorum belki kafasına kurşun sıkacak kadar cesur olduğundandır ruhunuz. siz her şiiri yazabilirsiniz bunun için söze tebriğe gerek yok yeter ki çemberin ortasına defalarca oturduğunuz gibi tekrar oturun
tekrar merhaba sizin sayfanıza değer verdiğimi bilmenizi istiyorum öncelikle
ama şiirin içine düşüp hissetmek yerine tüm sevdiğim sayfalar için geçerlidir bu şiirin kenarında bekleyip izlemeyi tercih ediyorum öncelikle
mesela öyle şiirler vardır ki kenarında bekleseniz de sizi içine çeker işte ben o şiirin içine düştüğümde kaygısız ve telaşsız yazabiliyorum
mesela dost acı söyler kimi zaman bazen bu gerekli oluyor sizin şiiriniz için bu cümle geçerli değil sadece bir kelimeye takıldım o da anlam itibariyle değil şiirin içindeki yüksek estetik duruşu nedeniyle şiiriniz de oğul kelimesinin kullanıldığını gözardı etmeyerek yapısal oluşumuyla ele aldığımda bahsettiğimiz kelimeyi alıp cebimize koymamız gerekiyor.
ayrıca yeni bir noktaya daha takıldım neden siz bana şiirinizle ilgili yorumları işaret ederek bak arkadaşların hepsi beğendi gibisinden :) bir dille yaklaşıyorsunuz ki Siz şiirinizden ne kadar eminseniz ben de size yaptığım yorumdan eminim
Sizin şiir tarzınızı beğeniyorum aksine ve bunu bildiğinizi düşünmüştüm şiirlerinizi seven birinin size gelip bir nokta da destek vermesinden lütfen endişe duymayın
bu tip konular kırılmalara neden olabilir illa ki desteğinden diğer arkadaşlarımızın tebrikleri gibi verilmesini de beklemeyin
benim destek anlayışım bu :) size ters geliyorsa emin olun bunu da anlarım size saygı duyuyorum
emekle inşa ettiğiniz şiirlerin devamını dilerim tekrar saygılarımla...
:) Ben çok sorguladım galiba bu sayfada yorumlardaki her kelimeyi. Onu da keşke siz sorgulasaydınız Kuzen. Aslında, "ne simülasy-ON, ne Simülat-if olsun" diye -simülat-ik o kelime de anlatması çok zor :(
Benzetimden çok benzetenleri taşlama kaygısındaydım desem, anlatabilir miyim ki... Öylesi daha geniş anlamlı geldi bana... ama, bu konuda ısrarlı değilim, biline :)
Onca yıl bunca sene.... "Ben bilirim" " Ben anlamam" derken de "ben" demeye gerek yoktur aslında cümlede evet ama o cümleyi kuranın o anki hali "ben" in, o n'sinde öyle ısrarlıdır ki çift vurur orada sesi; bilirsiniz öğretmenim :)
Ekrandan okurken, sizinle aynı şeyi düşündüm aslında az önce ama o kısım öyle veriyor içimdeki mızmızlanmanın abartısını.
Bu biraz ezgiye ve konuşma diline yaslanmak. Şiiri, ne TDK nın ne imlanın kaidelerine hiç sığdırma telaşım olmadı benim ve bu konuda sizinle daha önce de konuşmuştuk diye hatırlıyorum. Mesela "ben senin için ölmez miyim hiç" soru değildir ki benim mısramda... Beyandır. -miyim ayrı yazılırsa şiirde bence kafi... Gerisi gözüme zarar o trafik işaretlerinin. TDK kapsamında düşünüldüğünde ya da resmi yazışma diliyle bakıldığında bu cümlede tekrar kelimeler ve yazım hatası var denir mi? Elbette... Çok açık hem de... İyi ama şiir tutanak değildir ki. Yazı karekterinden, kelime dizimine...şiirse biçim, kaide ihlali mübahtır. En azından en azından mübahtır bence.
Yazı, özellikle manzum türdeki bu aksaklıkları benim Karadeniz inadıma veremez misiniz hocam :)
SAYGIDEĞER ŞAİREM, Harika şiir yarım kalmamış bence kalan yarısını son dörtlüğün içinde o kadar güzel saklamışki....kısa bir hayatın özeti mezar taşlarıın üzeri ve toprağın altındaki kısmı...yüreğinize sağlık ...kutlarım...saygılarımla....
her mezar taşı yarım bir şiir dolar taşar kabristan ne çok yazmışsın beni ya Rab! okurken şaşar insan
Değerli şairim aynı ismi taşıyan bir şiirim var , henüz yayınlamadım burada...ve bir şair dostum o şiirimin altına şu notu düşmüştü, hiç de yarım değil bu şiir, tastamam bir şiir diye...şimdi, aynı şeyi ben bu şiir için diyeceğim, şiir olarak fazlasıyla tam bir şiir.Ama duygular mı, onlar her zaman birazcık yarım be şairim...tepeden tırnağa hüzüne kesmiş kalem, içime işledi dizeleriniz...ben bu kalemden hüzünü de, aşkı da, yazdığı her şeyi seviyorum...özlemişim şiirlerinizi,en içten teşekkür ve tebriklerimle sevgili şair...daha nicelerine...
İnternette isimsiz yayınlandığını görünce, buraya taşımak istedim Sevtap Hanım. Gözümün önünde dursun böyle :) On yıllık bir şiir serüveni... Dağılmış biraz kelimelerim, sağa sola. Bir yerde toplama çabasındayım aslında...
Yarımlığa gelince, insanın idoğum ve ölüm denen ki kapı arasında tamamlanmayan bir şiir olduğunu düşünmüşüm, sanırım o zaman. Şimdi... Galiba şimdi de farklı birşey düşünmüyorum.
Dost sesiniz sayfama hep renk ve güç katıyor. Teşekkür ederim. Sevgim ve saygım ile...
Bu arada aynı adlı şiirinizi okumayı çok isterim. Paylaşırsınız umarım.
Yıllar önce çok sıkıldığım bir anda biri demişti'' mezarlığa git'' şaşırmıştım,,'' git ve mezar taşlarını oku ,o zaman kendini daha iyi hissedeceksin.Ne kadar çok senden şeyler bulacaksın ve şükredeceksin haline'' Şiirin son kıtasında bu geldi aklıma...
Karamsarlık çöksede dizelere,ne çok bizden yaşanan hayatlar...Yalnız değiliz ama bazen çekilmez geliyor hayat...Güzeldi yine duygu aktarımınız ,
kusura bakmayın hanımlar ya:) sanırım istemeden bir karışıklığa sebeb oldum:) şiirimi bir ara eklerim Aynur hanım söz, ama şimdi başka iki dostuma mavili şiir ekleme sözüm var, onu eklemeye gidiyorum:) sevgimlesiniz...
Mesagj alanında aradım, sayfalara gittim. :) Neyse... Kaybolmamış ya. Şiir sizi seviyor, Canan Hanım :) Saygı ve sevgimye yeniden. İyi akşamlar İzmir'e..
:) Ben de şiiri arıyorum dünden beri. Buradaymış. Canan Hanım, karamsarlık demişti, tuzu biberi de dost kalemden gelmiş , ne güzel :) Madem yayınladk burada, sayfaya da asmalısınız Sevtap Hanım.
Teşekkür ederim, iki kalem arkadaşıma da. Sevgim ve saygılarımla...
Aynı duyguları taşıdığımızı biliyorsunuz, biliyorum artık...şiirlerimiz bile bunun bir kanıtı gibi:) size özel sayfanıza paylaşıyorum şiirimi, belki daha sonra da sayfamdan paylaşırım...hep sevgimle can şair...
Yarım Şiir...
Yine üç-beş nöbetindeyim, Şiir koridorlarında... Yine şiirimin ucu yanık Yine kelimelerim öksüz Yine yazdıklarım darağacında Yazamadıklarım müebbete mahkum...
Oysa ne çok isterdim Kuşlar uçsun bu şiirimde Çiçekler bahar bahar açsın Nehirler çağlasın Yürekler ısınsın İsterdim... Çok isterdim...
Merhaba, Asker Arkadşım :) Nesir ya da manzum... Bu kalemi tanımamam mümkün değil... Yazışı kadar, kalemi tututuşundan da tabi :) Gördüğüme sevindim sahi.
un ufak yüzüm
bu ben miyim Allahım
ne çok birikmiş hüzün
sayıklamış varoluş
simülatik bir yokuşta
.....
ey içimdeki isyanlarla beslenen ayna
biliyorum mutlu olacağım
seni kırdığımda.))
en iyisi aynaya bakmamak değil mi şair
yoksa çok şey anlatır ayna her baktığında
şiir tam şiir olmuş başlığı yarım olsa da
bi çok anlatılmış insan
"sevgide sözmüş vefa"
saygılar selamlar şair
var ol
nur ol emi