Aşinâdır her evlat ta doğuştan sesine Dil, anne/m dediğinde harf heceye renk katar. Esir düşerken bazen kalp kasvetin ye’sine Şefkatli kollarıyla bizi düşerken tutar.
Bedbahtlar bağlasa da sebebe, bahaneye Anne sevgisi sığmaz güne, aya... seneye Hüzün kokusu siner eksik olan haneye Ay geceye küs olur; güneş, doğarken batar.
"Yandım anam!" der insan, takılsa ayak taşa Yâr, tereddüt eder de, o gelir koşa koşa İsyan etmek bir yana, incitemeyiz, hâşâ Annenin bedduası felâket için yeter.
Saçının tek teline değişilmez bir cihan Öksüz kalan evlâda koca zindandır bu han Yapayalnız, mahzûndur; kalp kan ağlar anbean Kızarak "öff" diyenler ömrünü heder eder.
Uymasa da çoğu kez yeni yetme gencimiz "Anaya saygı" diyor örfümüz, inancımız. Farzımuhal üzdüysek; geçtiğinde hıncımız Uzun sürmez nedâmet; sinemiz yanar, tüter.
Bir evlat uğrunaysa haz verir yokuş çıkmak Aklına dahi gelmez vazgeçmek ya da bıkmak Aklından dahi geçmez elimizi bırakmak O yüzden son nefeste gözleri açık gider.
Duasıyla aşarız her derdi her kederi Annelere isyanın cehennemdir ederi Rabbim, yazma kimseye böyle korkunç kaderi Annesine zulmeden, yaşarken ölür, biter...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* AnneM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* AnneM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ayak taşa takılsa, yandım anam deriz biz Hakkı öyle büyük ki, biraz zor öderiz biz Bir de beddua alsak, bilmem ki ne’deriz biz? Baykuşlar dahi dalda feryâdla, acı öter...
Ananın kaderidir; hep yokuşları çıkmak Akıllarına gelmez, bir kez usanmak, bıkmak Onlar için en zor şey, bizi onsuz bırakmak O yüzden ölürlerken gözleri açık gider
Çok doğru ayağa taş değse anamdenirde babam dnmez. anneler ana van kadar kutsaldırlar. Beğeni ile okurum, yüreğiniz dert görmesin, ayağınıza taş gözünüde yaş değmesin. Annenizin anneler günü kutlu olsun ellerinden hürmetle öperim, sizin gibi güzel yürekli evlat yetiştirmiş. Selamlar Saygılar.
emine erdem tarafından 5/13/2012 7:51:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Onlar ile aşarız her derdi her kederi Annelere isyanın cehennemdir ederi Rabbim yazma kimseye böyle korkunç kaderi Ebeveyne zulmeden, yaşarken ölür, biter...
Üstadım ne harika dizelerdi böyle, ne güzel tespitlerdi. Kaleminizin her zaman farklı her zaman değişik bir lezzet bırakltığınız bilirim okuyucunun dimağında. Yanılmadığımı bir kez daha anladım. Nice güzel eserlerinizle buluşmak dileğiyle, esenlikler dilerim.
Ayak taşa takılsa, yandım anam deriz biz Hakkı öyle büyük ki, biraz zor öderiz biz Bir de beddua alsak, bilmem ki ne’deriz biz? Baykuşlar dahi dalda feryâdla, acı öter...
allah muhafaza beddua almak :(( hiç almadım..can anamın... can babamın..baldan baldı babam.. övünmek gibi oldu ama gerçek bu..kültür meselesi..gen meselesi...bizde ataya saygı vardır..yaşlanan anne ve baba evladının yanında bu dünyadan göçer..öylede oldu..rabbim namerde muhtaç eylemedi...içim buruk ama..onların adına çok mutluyum..rabbim bizide namerde muhtaç etmesin....
çok çok güzeldi.. anne ve babaya saygılı olan evlat ne güzel bir kuldur..allahtan sonra anne ve baba gelir..bilenlere müjde vardır..
Analar başa taç imiş ana her derde ilaç imiş boşunamı söylenmiş bu söz cennet kokan analarımızın anneler gününü kutluyor ellerinden öpüyorum.Mecit hocam duyarlı yüreğine sağlık evlat duyarlılığıyla güzel duygular gelmiş lisana dökülmüş kaleme kağıda yüreğini eserini yürekten kutladım selam ve dua ile.
hülvani tarafından 5/12/2012 6:31:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Efendim HOSGELDiNiZ, safâlar getirdiniz. Zenginlik siirdeki hatalarda olsa gerek, ki öyledir. Bir dostu elestirmekte gösterdiginiz özen ve itinayi, her nedense bu dostu elestirmekte göstermiyorsunuz.
Bunun iki sebebi olabilir;
1- Sevgisizlikten kaynaklaniyordur. 2- "Ümitsiz vaka" olarak degerlendirmissinizdir.
Her iki sebepte intihar icin yeterli :( Simdi düsünme vaktidir. Hem sizin icin, hem de benim. Ben bu arada URGANI yaglamaya gidiyorum.
Son sözüm; BATSIN BU DÜNYA :))
Tesekkürler degerli DOST. Bu dizeleri bir dostun annesine yazdigi siiri bugün okurken yorum olarak yazdim. Fazla incelemeden asmak zorunda kaldim. Bugün VATANIMA ucmak üzereyim. Siirlerime bir süreligine ara veriyorum. Bu arada eksikleri rahat bir sekilde tesbit edebilirsiniz.
Ahengi kafiyeye kurban etmedigim bir kac yerin ben bile farkindayim. Siire yeni kural getirmeye calisiyorum :)))