(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* ÖLÇÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* ÖLÇÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Zâhir ile hüküm veren yanılır İhtimal ki; yanlış doğru sanılır Gönül yapan güzel sözle anılır Bu sonuçtur bir ömürde vardığım
Her kıtası ayrı bir hazine gibi bu şiirin.. Biliyormusun bu defa seni ciddi eleştireyim dedim ve burası yanlış, bu kelime burada ne geziyor uyumsuz. demek için okudum. Gördümki; her mısra bir diğerini tamamlayarak birer halka oluşturmuş ve her bir halka bir öğreti içinde. Bu harikulade şiir içinde ançak şaire tebrik ve teşekkür gönderilir diyorum ve Can dostun kaleminin gücünü kutluyorum. Selam ve sevgiler Kardeşime.
Haddini bilen kendini begenmez. Senin kardesinde haddini bilir iNCi CAN.
Yorumumdaki iltifatlarin tek adresi var. O da kalemimin yön bulmasinda elestirilerinin destegi olan kisi. Yani SEN. Gerisi espiri niteliginde. Övgüde ABARTIYI sevdigini bildigimden, övgülerini üzerime ALINMIYORUM. Zira, bu ve benzeri sitelerde mükemmel ve muhtesem siirler yazan cok degerli siir ustalari var.
Kendini Beğenmiş Kardeşim Benim...... Seni bilmesem bu kelimeyi tekrar eder durudum. Ama bu şiir ile haklı olarak kendini beğenebilirsin..:) Sevgiler CAN.
Bugün begendigin dizeler, dün yaptigin hakli elestiriler sayesinde oldu CAN KARDESiM. Siire siyaset katmaya devam etse idim yanlis yolda cok mesafe alacaktim. Gecmiste bana yaptigin elestiriler sana ömür boyu yeter :) Illâ da elestirmek istiyorsan, önümüzdeki günlerde yazacagim siirlerde sana elestirilebilecek bir seyler BIRAKMAYA calisirim :))
Hayret ve hayranlığın arkasında bir hayal kırıklığı ve devamında öğrenme isteği ve ilim. Sonra öğrendiklerini inancıyla harman etmiş dost şairim. Son olarak da çareyi bir gönüle girmekte bulmuş. Muhteşem dizelerle bir hayat hikayesi okur gibi oldum. Dost şairimi yürekten kutluyorum.
Muhterem Mecit hocam bir süredir göremedik sizi inşaAllah olumsuz bir hal yoktur.Yine güzel ustaca yazılmış muhteşem derin manalarla örülmüş anlamlı bir şiir okudum yazan kalemi ve yüreği kutladım sela ve dua ile.
Üstadım anneni ziyaretin süprizin yanında hayırlı bir icabet olmuş annenizin hayır dualarlın almışsınız ne mutlu sizlere annenizin ellerinden öpüyorum Allah sağlık afiyetler versin inşaAllah,gözükmeyince yaramaz bir durummu var diye endişelendim,hoş geldiniz sefa geldiniz dost kardeşim selam ve dua ile kalınız..
Çok güzeldi kardaşım .Derin mi ? derin...Doğruyu ,yanlıştan ayıran bu manidar şiiri yürekten kutluyorum...Kalemin var olsun...Selamlar,saygılar.........
Yaratmaktır kudretin, affetmek sana mahsus, Gönlümü ırmak eyle taşıp aksın yarabbi. Ne dünyanın mülküne ne de hırsın gücüne, Gözlerime fer ver ki sana baksın Ya Rabbi.
Dört kitaba inandık haktır biz kullarına, Levhi mahfuzdan indi âlemin yollarına, Can verirsin beşerin kuruyan dallarına, Beynimi esman açsın, ziya çaksın Ya Rabbi.
Kalbime kuvvet sun ki şeytana gücüm yetsin, Azalarım zikrinle coşup ibadet etsin, Döküldükçe günahlar ruhun cefası bitsin, Benliğimi sadece narın yaksın Ya Rabbi.
Kıyamete bırakma sırattan geçen eyle, İmanla bu dünyadan aşkınla göçen eyle, Vesveseyi yıkarak doğruyu seçen eyle, Vicdanım tartısında mühür taksın Ya Rabbi.
Yüreğim daraldıkça sanki içten kanıyor, Sana dönen fani kul gece gündüz anıyor, Cümle mahlûk sevginle uykudan uyanıyor, Bu kulunu affeyle yüce haksın Ya Rabbi.
Kusursuz olamadım şu sinemi dağlarım, Gök kubbeden yükselen ezanınla çağlarım, Gafletteki dünüme pişman olur ağlarım, Her şeyden münezzehsin hep uzaksın Ya Rabbi.
Seni Rahman, Resul’ü ahir elçin görmüşüm, İkrarla nefsimdeki alevi söndürmüşüm, Yönümü beytullaha semana döndürmüşüm, Gönlümde bir ışıksın çok berraksın Ya Rabbi.
Ol emrinle yarattın Var ettin nefesinle, İşaretsin zerrede duyurduğun sesinle, Getirdiğim her tevhit okuduğum Yasin’le, Noksan sıfattan beri, çok ıraksın Ya Rabbi.
Her yalana kanma sakın,kıl Hak’kı her daim sırdaş Doğmak Hakk’ın takdiridir,can vermek de farz arkadaş Bir zerreden doğduk ey can,bir meçhule gidiyoruz Aldığın ah iflah etmez,can tendeyken duy arkadaş.
Yeme yetim kul hakkını,duymadın mı bunca ibret Varsa elinden geleni,esirgeme ver bir gayret Verirsen ele elini,tut kızdığında dilini Görmezden gelme düşeni,güç verir sana bil kudret
Seni duyar bin bir melek,sövüp söylenme küserek Kulağı vardır yerin de ,açar kolların gülerek Sıratından var mı geçmek,gıybet ettiysen kuluna Aç Kitab’ın Ayetini ,Hak ne diyor dinleyerek
Meçhulü O bilir mutlak,bil gaflettir görmez sanmak Yüküne yük ekleyip de,niye oduna od katmak Kul hakkının hesabını,ver dünyada yaşıyorken Bir göz hakkın ödemez ki,kırk rekat secdede durmak
Dört kitap birdir birini,diğerinden geçme sakın Her biri der Hak sözünü,aç kulağın dinle bakın Mevlana’nın hak özünde,Yunus’un doğru sözünde Karacoğlan’ın telinde,söz bal olur akın akın
Ey! İnsan’ım diyen ademoğlu, Zengin yada fakir, Ne farkeder, Gözlerini açarsın dünyaya, Ruhun,kaderin, Nefsin tuzağında.
Bedenin ise çıplaktır doğduğunda, Sararlar seni bir bez parçasına, Giyersin çeşit,çeşit libasları, Geçer bir çırpıda, Çocukluk,gençlik çağları.
Etrafın kalabalık, Sanırsın dostun çok, Hiç farketmezsin, Aslında, Sende benim gibi yalnızsın İç dünyanda,geçmez yaşlılık yılların.
Yakalanırsın sende birgün, Ecel denen tuzağa, Tutar kolundan götürür seni, Ölüm denen doğum öncene.
Kurtaramazsın kolunu, Yine sararlar seni kundak yerine, Bu defada, Kefen denen bez parçasına, Yatırırlar kara toprağın bağrına, Dalarsın orada ebedi uykuna.
Ey! İnsan’ım diyen ademoğlu, Kalp kırmadan insan gibi yaşa, Acizane sözlerim, Küpe olsun,kulaklarına...
Selamlar...