(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Oldu /Olacak şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Oldu /Olacak şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yine tebessümle ve yine beğeniyle okuduğum bir şiir oldu...Yatan Aslan ile Gezen Tilkinin Hikayesi diye bir şiirim var, bu şiirinizi de o şiirimle benzettim:) ruh ikizimiyiz nedir anlamadım gitti ben de:) içten tebriklerimle, sevgimle, saygımla güzel insan...
Bu zılgıt boşa çekilmemiş görünüyor Yer çekimi mi etkiliyor ne? Bereket ki hece yazmıyorum Korktum, taşlardan biri kafamı yarar diye Mazallah))) Kalem harflere dolunca Ne güzel dökülüyor ellerinden Keyifle, tebessümle ve düşünerek Kendini okutan bir şiirdi Oldu/olacak Ve çok güzeldi Tebriklerim Çokça Usta Selam ve saygılarımla...
"bana dönek demiş it'in birisi açığım ne imiş sor hele heelleeee... eli çatlamamış ayı irisi sen bizim köylerden geç hele heelleeee...
köylüden yanadır toprak görmemiş, viskiden gayrıya dudak sürmemiş.. ömür boyu serçe bile vurmamış beni vuracakmış bak it'e hellleee...
bir yığın kitabı yığmış önüne, sinek konsa tatlı canına.. hippi yosmasını almış yanına pehlivanlık taslar gör hele hellleeee..
yiğittir ölüsü dağlarda kalan maraş'ta kalan sivas'ta kalan anadoluda kalan.. yiğittir yiğidin öcünü alan soytarıdan yiğit olur mu ulaaannnnn, ordu yıkacakmış ker - eşek- hele heeellleee...
bu herifin önü sonu ayandır hey can ayandır.. anlayana benim sözüm beyandır, senden korkan hayvanoğlu hayvandır, gel de Mahsuni'yi vur hele helllleeeee..."
Havalar buz, kar boran yollar.. Nefes alamazdık aldığımız nefes sînemizde buz tutardı. Okul yolları ne fena âh ne fena; adını duyduğum nâmını bildiğim lâkin ilk kez gittiğim şehirde dinlemiştim bu eseri. Ve o şehrin milletine haykırır gibi beş öğün bağıra bağıra söylerdim . Âşık Mahsuni... Üstad diyeyim siz alın beni pencereden atıverin hayrınıza. Ben kimim de âşıkları alkışlayayım değil mi.. Bu eserin neye binâen söylendiğini de araştırıvermiştim, gençlik işte:)) Ve bana ters! Lâkin er dediğin açık olur adam gibi olur sözünü haksa eğer kaldı ki kendine güvendiğin inandığın her nokta haktır, göğsünü gere gere söyleyebilmeli. Ben he demişim yok demişim kime ne!
Şimdi sayfada bir hece. Ben de sanırım ilkokuldayken hece yazıyordum çocukluk işte, hem tüm hece sayıları da tutuyordu vallahi şaka değil. Onlar baş yapıtlarımdı ve ben katta aksini kabûl etmem hârika yazardım(!) Çok üstünde durmadım niye mi.. Ben o zaman hece'yi öğrenmişim amma ve lâkin "hârika" ne demek bilememişim. Çektim elimi eteğimi.. Âkif'ten sonra, Âkif'i bildikten sonra.
Aynur Hanım ne güzel dile getirmiş o zamanın ben gibilerine yaptıklarını söyleyerek. Bana da deselerdi o zamanlar belki ben hiciv değil taşlama yazardım.. Aynı olsalar da kabûlüm değildir.. Ben taş'çıyımdır...
Bunu eleştirmek şimdi benim haddim değil, elbet vardır bildiğim iki kelime beş cümle lâkin haddimi bilmeye her şeyi bilmekten daha çok gayret ederim...
Aldım dersimi okudum ve izninizle şu dizeyi çalıp gidiyorum..
Şair, ya da usta... Sık kullandığım terimler aslında. "Sensin" diyen över kendi gönlünce de "benim" düyen kendi düşüyor zaten. Szöcüklerden çok da kaçmamak lazım bence. Şiir yazmak manzum dizmek ayrı, bunu tartışmak bile yersiz ama kendine "şiir profösürü" diyebilenlere de "hadi canım sen de" dememek peygamber sabrı istiyor :) O da ben de yok, ne yazık ki :(
Sözcüklerin dilini yürek seviyesinde tutmaya söz veriyorum sana :) Elimden geldiğince...
Sözüm meclisten dışarı yahut içeri, nasıl kabûl görülür bilemem lâkin izninizle iki kelâm edeyim diyorum...
Şâir'lik...
En has makamıdır insan yüreğinin, bileğinin. İki avaz çıkıp çığırtma ile olunabilecek bir şey değil. Ben kendime bakıyorum, ne kadar okusam ne kadar yazsam çizsem ne fayda. Olamam asla. Yürek ister elbet lâkin büyük bedelleri vardır. Öyle ben "şâir'im efendim ne deyi inanmeyonuz" la dile sakız edilecek türden bir iş değildir..
Ve bunu şuna istinâden diyorum ki sayfada yazıp paylaştıklarımızın altına "şair Havin" deyi ifadeleri görünce başıma ağrılar giriyor inanın. Ateşim yükseliyor buz arıyorum. Ben kendime şâir desem ne demesem ne..
Her neyse..
Düşüncelerinizi anlayabiliyorum, hak vermemek elde değil biz dizimizi önümüze çekip izleriz nasılsa hak her dâim yerini bulur deriz.
Taş da iadesiz yerinde kalsın , sızladıkça anlaşılır inanın..
Şairlik başka makam Havin. Okulu yok onun. Ama bazen sözünü duyurmak için eteğni toplayıp şöyle bi, eğilmen gerekiyor işte muhatabının kulak hizzasına :( Zaten vursan da belden aşağıya vurdu diyecekler. Dev ya kendileri, kafalarına erişmek mümkün değil.
Teşekkür ederim. Renk kattı paylaşımın. Sevgim ve saygımla... Biraz da özrümle ama atılan taşı geri iade şarttı, inan lütfen :)
şairim diyen herkesin ders alacağı dizelerdi.. şiir yazıyorum diyen herkesin kendisinden birşeyler bulacağı dizelerdi.. bende aldım almam gerekeni.. kutluyorum.. güzel anlamlı şiiri.. saygım ve sevgimle...
İlim meclisinde gezdim ,aradım kıldım taleb.İlim en gerideymiş illa edep illa edep,demişler...Bıyığına bakıp adam sandığım ,dediğinize göre.Bir edepsizlik ,saygısızlık söz konusu heralde...İlaveten, insanı Hak ka yaklaştıran bile ne namazdır ne oruç .Kulu sahibine yaklaştıran güzel huydur...Yani yine edep yine edep...Saygılarımla şiiriniz oldukca güzeldi.Tebrikler ,saygılar...
Hep üstü kapalı imayla şiir ne çok şey söylemekte her dörtlük her bir konusunu öyle güzel anlatmışki kendimce hani atasözü derinliği mısralar Ve harika bir şiir derim ben...
Yüreğinize sağlık Şaire.Kutlarım... En derin saygılarımla...