Dünyaya geldiğim gün "merhaba" dedim kışa Yanılıp adres sordum; sürüldüm en yokuşa Bir serâbın ardından yol aldım koşa koşa... Güneşten iz ararken âfâkın giz´lerinde Kaybettim gençliğimi çile dehlizlerinde.
Dediler, "hayat denen; acı, gözyaşı, keder" Razı oldum payıma; dedim "eyvallah kader" Artık umrumda değil, "o ne dermiş, bu ne der"... Rabbim ne der, derdim o; gaye Hakk’ın rızası Korkutan ölmek değil, kalbimin arızası!
Ağuydu sudur sanıp yudum yudum içtiğim Sırat gibi yollardı üzerinden geçtiğim Düşman çıktı dost bilip fazla fiyat biçtiğim... Kaç düğümdü kim bilir ruhumu yoran çile Çözdüm elhamdülillah; hem lâyık-ı veçhile!
Yıllar bir bir erisin, tükensin bir bir aylar Dünya, üç adımlık yol; git gel hep aynı say’lar Tamahkâr olanlara kalsın köşkler, saraylar... Son nefesle son bulup kapandığında "defter" Ardımdan bir "Fatiha" okuyan olsun yeter.
Toprağın kucağına uzanınca naaşım Ancak o zaman diner geme gelmez telaşım Eksik olsun, istemem; olmasın mezar taşım... Kanaatkâr beşere yeter üç güzel kelam Besmele, sabır, şükür; zenginlik bu vesselam...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* ÜÇ GÜZEL KELAM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* ÜÇ GÜZEL KELAM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kanaatkâr olana yeter üç güzel kelâm, Besmele, hamd ve şükür, zenginlik bu vesselâm... Mecit AKTÜRK Merhaba Macit bey şiiriniz bir harika beğeni ile okudum duygulandım sizin şiirin altındaki, ( Besmele, hamd ve şükür,) esinlenerek bu acizane şiirim çıktı meydana. Allah sizden razı olsun.
BİSMİLLÂHİRRAHMÂNİRRAHIM. (Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla.)
Besmeleyle oturur, besmeleyle kalkarım, Atarken her adım-ı, besmeleyle atarım, Yediğim lokmaları, besmeleyle yutarım, Bir işe başlar iken, Besmeleyle başlarım…
Hamd! “Allâh’a teşekkür, ne kadar hamd etsem az, Verdiği nimetlere, ederim her an niyaz, Sakınalım haramdan, emmare almasın haz, Mutmain olsun yürek, konmasın asla maraz…
Şükür! “Hakka teşekkür, bir lokmaya bin defa, Müşrikler varsın sürsün, dünyada zevki safa, Mü’min olan kulların, yükü çok çeker cefa, Bir nefesin şükrünü, edemem asla eda…
Allâh kulu yaratmış, güzellikler bahşetmiş, Gerek olan her şeyi, kulun önüne sermiş, Arzı arşı kul için, bir güzelde bezemiş, Tek istediği kuldan, hamd-i senalar imiş…
Emine erdem. 26/nisan/12 Selamlar Saygılar. Sizden izin almadan şiirimi buraya koydum İnşallah bir masuru yoktur?
emine erdem tarafından 4/27/2012 2:19:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Besmele, hamd ve şükür, zenginlik bu vesselâm...
Mecit AKTÜRK
Merhaba Macit bey şiiriniz bir harika beğeni ile okudum duygulandım sizin şiirin altındaki, ( Besmele, hamd ve şükür,)
esinlenerek bu acizane şiirim çıktı meydana. Allah sizden razı olsun.
BİSMİLLÂHİRRAHMÂNİRRAHIM.
(Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla.)
Besmeleyle oturur, besmeleyle kalkarım,
Atarken her adım-ı, besmeleyle atarım,
Yediğim lokmaları, besmeleyle yutarım,
Bir işe başlar iken, Besmeleyle başlarım…
Hamd! “Allâh’a teşekkür, ne kadar hamd etsem az,
Verdiği nimetlere, ederim her an niyaz,
Sakınalım haramdan, emmare almasın haz,
Mutmain olsun yürek, konmasın asla maraz…
Şükür! “Hakka teşekkür, bir lokmaya bin defa,
Müşrikler varsın sürsün, dünyada zevki safa,
Mü’min olan kulların, yükü çok çeker cefa,
Bir nefesin şükrünü, edemem asla eda…
Allâh kulu yaratmış, güzellikler bahşetmiş,
Gerek olan her şeyi, kulun önüne sermiş,
Arzı arşı kul için, bir güzelde bezemiş,
Tek istediği kuldan, hamd-i senalar imiş…
Emine erdem. 26/nisan/12 Selamlar Saygılar.
Sizden izin almadan şiirimi buraya koydum İnşallah bir masuru yoktur?
emine erdem tarafından 4/27/2012 2:19:24 AM zamanında düzenlenmiştir.