İndik ana rahminden; yerküre "er meydanı" Dostun kim, düşmanın kim; Rabbin kim? İyi tanı! Gelipte kündelere sevindirme şeytanı Şanı Yüce Sultan’ı, üzmek meziyet değil!
Âlimin vazifesi âcizi Hakk’a davet Amelin zâyi olmaz; zannetme boşa gayret Sanattan sayılsa da "yalan, iftira, gıybet" Sen dilini ayar et! Bozmak meziyet değil!
Dizginle azgın hırsın dünyevî telaşını Ye’se düşen kaybeder nefsiyle savaşını Bir fırtına esmeyle çatma hemen kaşını! Sabreyle, eğ başını; kızmak meziyet değil!
Akrep ile yelkovan zamanı sürüklerken Takvimler feryâd ile mâziye gün eklerken Azrâil baş ucunda emâneti beklerken Secdeler "diz çök" derken, gezmek meziyet değil!
Hakikat güneş gibi; kör olsa bulur insan! Can kafeste kuş gibi! Gün gelir ölür insan! Kim âlemin sahibi? Düşünse bilir insan" Âciz kalsa da lisan; sezmek meziyet değil!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* MEZİYET DEĞİL! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* MEZİYET DEĞİL! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.