Ben En Çok Türkülerde AğladımŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Kimi hayat hikayeleri vardır ki, dinlediğinizde -birinci ağızdan- yaşanmış acıları ta yüreğinizde hissedersiniz.
Benim dinlediğim hayat hikayesi de işte böylesine acı bıraktı yüreğime ve döküldü dizelere içimi sızlata sızlata... Ah, hayat! .................................. Yusuf tutan Efsanesi. Hz. Yusufu kardesleri kıskandığı için babalarından izin isteyip onunla ava çıkacaklarını söylerler. Hz. Yakup ise oğullarının küçük oglu Yusufu kıskandıklarınn farkındadır. Bu yüzden kaygısını dile getirir ve ogullanna korkarım Yusufu kurt kapar? der. Kardesleri ise hemen itiraz eder ve o bizim kardeşimiz onu biz koruruz, derler. Yusufu yanlarına alarak ava çıkarlar. Kardeşlerin amacı Yusufu öldurmektir. şehirden uzaklaşıp bir dağ başına geldiklerinde Yusufu nasil öldüreceklerini tartışırlar. Bunun uzerine en küçük kardeşleri 0 bizim kardeşimiz. Onu öldürmeyelim. Bir kuyuya atalım. ğömlegini de bir hayvan kanıyla kirletip onu kurt kaptığı söyleyelim demiş. Hepsi bu fikri benimsemiş. Yusufun gömleğini çıkarıp avladıkları bir kuşu kamayla kana bulandırmışlar. Yusufu da kör bir kuyuya atmışlar. Yusuf kuyuda iken sesini sedasını duyacak kimse yokmuş. Bu sırada bir kus gelip kuyunun başına konmuş ve «Yusuf’umu tutun anlamında «Yusufumu tu tu tu Yusufumu tu tu tu» diye ötüyormuş. Yusuf kaç gün bu kuyuda kalmış ise o kadar gün hep başucunda bu kuş ötüyormuş. Bir zamansonra oradan bir kervan geçmiş. Kuşun bir kör kuyu başında «Yusufumu tu tu tu» diye öttüğünü görünce gelip kuyuya bakmışlar. içinde bir çocuk. Ve Yusuf’u kuyudan çıkarıp Mısırda köle olarak satmışlar. Urfa’daki yaygın inanca göre, işte bu kuş kumru kuşudur. Halk arasında ona Yusufututan kuşu derler. Avlamazlar ve etini yemezler. Onu öldürmeyi çok büyük günah sayarlar. (alıntı)
|
“Değmen Benim Gamlı Yaslı Gönlüme” diyesim var
Baharı özlemişliğim
Üşümüşlüğüm
Kış ortası, duldasız kalmış kuşlar misali
Ölesim var ve avazım çıktığı kadar bağırasım!
“Değme Felek!”
Eski türküleri hatırlattı bana onlarla uyanırdık
güzeldi tebrik eder saygılar sunarım
Osman AKSOY