Rüzgârın savurduğu saç teline Mısralar dolusu övgü yazıyorum Riya ile gökyüzünü işgal etmiş Gökkuşağı’nı kıskandırıyor Sarıya kesiyor evren
Ve miski amber kokusu sarıyor Sevgi örtüsümü Yoksa magmamıdır canıma Çekiyorum içime Nefes veriyor, aşkına yürüyorum
Sılamdan uzakta pençesindeyim âlemin Mehtabı-na çıkıyorum zifiri geceden Yele verilmiş deniz gözlüm saçların Tel tel cilveleşip üstüme dökülüyor Gönül ilacımdır, öze tacımdır Dört yanımı sardı her yanım sevinçte Topluyorum güneş taşı gibi gökten Yarama basıyorum Saçlarını tel tel.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
farsça tamlamalar arka arkaya getirilmiş ve kafiyelendirmiş, öyle bir havanın devam edeciğini düşünürken birden ses kesiliyor ve şiire hiç yakışmayan kötü! bir dize " ergenliği yaşıyorum" ağabey böyle bir dize yazılır mı :) en son dizede de hiçbir şey yok. Dizeler kopuk ve ne anlatmak istediğini veremiyor üzgünüm ama söylemem gerek bunları. Daha öncede söylemiş olmam gerekiyor şu klişelerden uzak durunuz diye ve daha anlaşılır kılın şiiri en azından sezdirin tabiki de asıl manayı bilemeyiz.
"Zihnime kazıyorum içre içre ezgini Söze esir çocukluğumu unutup Bıyıklarımın terlemesini nadasa bıraktım Sonu utku olan bir yol bu -yürüyorum-"
hani heceyle düz yazı arasında gibi olmuş, aslında hiçbiri olmuş. Bu bölümden daha doğrusu tüm şiir içerisinden şiiriyeti tek güçlü dize : "Bıyıklarımın terlemesini nadasa bıraktım" harika! keşke sadece bu kalsa. Diğerlerini silebilirsiniz. Neyi anlatmaya çalıştığınızı bu dizeyle açıklayabilirim. Bu bana yeter. Güçlü ve neyi vermek istediğini dolaylı olmasada sezdiren güçlü bir dize. Sizi yoran çok düşündüren ve bundan alı koyan bir duygulanmanın sonucunda bekletmek eylemini dokunmamak eylemini zihnimde canlandırabiliyorum.
"Rüzgârın savurduğu saç teline Mısralar dolusu övgü yazıyorum Riya ile gökyüzünü işgal etmiş Gökkuşağı’nı kıskandırıyor Sarıya kesiyor evren"
burda klişeler ve arabesk söylemler cirit atıyor. "Rüzgârın savurduğu saç teline" artık bu gibi dizelerin tarihi karıştığını düşünüyorum büyüdükçe bir yazar için :) ağabey bırakın liseli ergenler yazsın bu dizeyi. Ve seste yok dize sonlarında. Hiç emek vermemeişsiniz ağabey. Sanki bize değil sadece siz yalnız okuayacakmışsınız gibi yazılmış. "Sarıya kesiyor evren" :Evren nasıl sarıya keser düşünüyorum veya neden. Bana bir şey çağrıştırmıyor.
"Ve miski amber kokusu sarıyor Sevgi örtüsümü Yoksa magmamıdır canıma Çekiyorum içime Nefes veriyor, aşkına yürüyorum"
ah ağabey ne desem bilemedim ki. Daha önce güzel bir iki şiirini okuduğum bu kişi nasıl olurda kötü yazar bu kadar. Seviye gittikçe yükselmeli alçalmamalı. Zikzaklar çizmemeli. Ne kadar arabesk ve basit dizeler.
"Sılamdan uzakta pençesindeyim âlemin Mehtabı-na çıkıyorum zifiri geceden Yele verilmiş deniz gözlüm saçların Tel tel cilveleşip üstüme dökülüyor Gönül ilacımdır, öze tacımdır Dört yanımı sardı her yanım sevinçte Topluyorum güneş taşı gibi gökten Yarama basıyorum Saçlarını tel tel."
Bitirişte çok kötü çok sıradan ve klişe başlıkta öyle. Sanırım siz bu şiiri yazmak zorunda özellikle üstüne basa basa söylüyorum yazmak zorunda hissetmişsiniz. Liriğin dibine vurmuşsunuz ağabey :)
Ve miski amber kokusu sarıyor Sevgi örtüsümü Yoksa magmamıdır canıma Çekiyorum içime Nefes veriyor, aşkına yürüyorum
Sılamdan uzakta pençesindeyim âlemin Mehtabı-na çıkıyorum zifiri geceden Yele verilmiş deniz gözlüm saçların Tel tel cilveleşip üstüme dökülüyor Gönül ilacımdır, öze tacımdır Dört yanımı sardı her yanım sevinçte Topluyorum güneş taşı gibi gökten Yarama basıyorum Saçlarını tel tel.
"gözlerinin kahvesinden koy ömrüme, kırk yılın hatırına 'sen' kalayım."
der gibiydi hatta daha fazlasıydı bu şiir sevgili dikçe... kutlarım, çok ama çok sevdim. şiir yedim. gelir bu sofradan her zaman yine aynı iştahla yerim, bilirim.
Sılamdan uzakta pençesindeyim âlemin Mehtabı-na çıkıyorum zifiri geceden Yele verilmiş deniz gözlüm saçların Tel tel cilveleşip üstüme dökülüyor Gönül ilacımdır, öze tacımdır Dört yanımı sardı her yanım sevinçte Topluyorum güneş taşı gibi gökten Yarama basıyorum Saçlarını tel tel.
DUYGULARIN COŞKUNLUĞU BU OLMALI DOST KUTLAR SEVGİLER SUNARIM...
Sılamdan uzakta pençesindeyim âlemin Mehtabı-na çıkıyorum zifiri geceden Yele verilmiş deniz gözlüm saçların Tel tel cilveleşip üstüme dökülüyor Gönül ilacımdır, öze tacımdır Dört yanımı sardı her yanım sevinçte Topluyorum güneş taşı gibi gökten Yarama basıyorum Saçlarını tel tel.
HARİKA BİR ESER OKUDUM KUTLUYORUM YAZAN KALEMİ YÜREĞİNİZ HİÇ SUSMASIN EFENDİM SAYGILARIMLA...
Saygılar.....