El-Hafıd
Dilediği kimseyi, ceza ile alçaltan,
Veyahut da yüceltip, en yüksekte tutan. Alçaklaşan şakiler, yüceltilen veliler, Bu hükmü Allah verir, el-Hafıd böyle diler, Mümkün olan hadiste, bu ismin tesirleri, Ortalığa çıkışı, kevni taayyün yeri. Bunun nedeni ise, hadisin varlığının, Kadim mertebesinden, sonra gelişi bağın. Kadim’e hiçbir kimse, asla karşı koyamaz, Böyle bir mertebede, çatışmak da olamaz. Mertebe hazretleri, alır ve verebilir, Kendisi dileğince tasarruf edebilir. Sonra gelenin ise, böyle özelliği yok, Kadim’in tasarrufu, elbette ki daha çok. Tasarrufta üst makam, önce olana ait, Bundandır Hak münezzeh, fakat ayan-ı sabit. Mutlaklığın ardından, kullara nüzul etmiş, Onların hükümlerini, hükmü ile yönetmiş. Sonrada kendisini, bundan tenzih ederek, Hadisliğin kirinden, pek yüce olsa gerek. Birinci itibarla “El-Aziz”, “El-Cebbar” İkinci “Mütekebbir” esma hakikati var. Bütün var olanların, ekvan mertebeleri, “Hafd” makamındadır, ta ezelden beri. Ya Rabbi cümlemizi, rezili rüsva etme, Bilmeden yanılarak, incitsek de incitme. 17.02.2012…Mustafa Yaralı |
İkinci “Mütekebbir” esma hakikati var.
Bütün var olanların, ekvan mertebeleri,
“Hafd” makamındadır, ta ezelden beri.
Ya Rabbi cümlemizi, rezili rüsva etme,
Bilmeden yanılarak, incitsek de incitme.
amin amni dedim bende
ne güzel anlatmışsınız
saygılarımla herdaim