Gitme, dur Ey Yolcu! Selam ver bâri! Kaldır başını da halime bir bak! Sor, neden çok üzgün Yorgun Süvari! Düne dek ışırken gözlerde feri Neden kara yazmış Kader Defteri Neden hüzün kokar bu Gamlı Konak?"
Sor ki sayıp sana sayısız sebep Teselli bulayım, dağılsın efkâr. Yaram aynı yara, derdim aynı hep; İhanet, nankörlük, bozulan nesep... Hepsini yazmaya âciz mürekkep Kolay mı gerçeği kalemden inkâr?
Kitabımız vardı mutenâ rafta! Yol sarpa sardıkça açıp bakardık Ne oldu da bize kaldık ârafta? Neden tüm fikirler haçlı sarrafta? Müslüman münkirle aynı tarafta Doğruyu yanlışa ne zaman kardık?
"Kızıl Elma"mıza kurt nasıl girdi? Nerede kaldı o şanlı Akıncı? Halbu ki davamız, yolumuz birdi Umutsuzluk kalbe lekeydi, kirdi "Mürşit" hakikatti, "doğru fikir"di Neden bizden olan bana yabancı?
Aynı kapta aşa lokma banardık Atadan yadiğâr şanımız vardı. Hakikati söyler, Hakk’ı anardık Mazlumun âh’ıyla biz de yanardık Kökleri âtide koca çınardık Bizi biz olmaktan kimler çıkardı?
Sakın "kader" deme; iftira, yalan! Tevekkül, gayrete, tedbire tabi! Akrep yaklaşırken, tıslarken yılan Sen, ben, o; biz idik, tepkisiz kalan, İrtifa kaybeden... hergün alçalan... O yüzden bak bugün üstte ecnebi!
Durdurmak ne mümkün hüzün selini Kalbimde ok gibi hakikat bana. Öyle özledim ki bir dost elini Sayarak en başta "can" bedelini Emanet alırken NAZLI GELiN’i Verdiğim sözleri hatırlat bana!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* EY YOLCU! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* EY YOLCU! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.