ALLAH CC
Allah; Zat’ı, sıfatı, fiilleri kaplayan,
Yarattığı her şeyi, kendisinde toplayan. Bu ismin özelliği, pek büyük ve yücedir, Anlayış ve akılla, müşahede nicedir? Yakine mazhar olan, Zat isminden nasibi, Korku ve şaşkınlıktır, olsa bile habibi. Ümitsizlik başlar, heybetli Celalinden, Arzu ile bakana, ünsiyet Cemalinden. Ünsiyet olmasaydı, yörüngeler sapardı, Ariflerin eklemi, birbirinden kopardı. Hiç şüphe yok ki Allah, İhsanda bulunandır, Yalnız ondan istenip, ona kul olunandır. Harflerin heyulası, Elif ile başlayan, İçinde; ezel, ebet, sırlarını saklayan. Nefeslerin ortaya, çıkışı Eliftendir, Harflerinde zuhuru, onun suretindendir. Nefesin uzaması, önceki mertebesi, Belirlenmeden önceki, gaybi icmalin sesi. Böyle bir mertebede, tüm harflerin zahiri, Elif ile noktada, silinmiştir kahiri. Elif noktalardandır, harfler ise elifin, Sırrını ayan eder, bir hadisi şerifin. “Allah var, onunla başka bir şey yok idi” Hazreti Ali ise “Elan da öyle” dedi. Bütün harfler, elifin yazı âlemindeki, Doğrusal hareketi ve suretindedir ki; Yukarıdan aşağı, aşağıdan yukarı, Azameti Kibriya, celali ve vakarı. Bu Mele-i aladan, yeryüzünü kapsar, Göklerde yerde olan, ne şaşırır ne aksar. Üstlük altlık nispeti, Hak için müsavidir, O her yerde tek İlah, her şeye de havidir. Genleşmedir Elifin, ikinci hareketi, Bu harfin adı “B” dir, birliğin bereketi. “B” ki Elifin, birlik mertebesinden çıkan, İlk harf ve elifin ruhu, neticesidir o an. Çünkü çıkan B harfi, Elifin ilk ürünü, Çokluğun kaynağıdır, artırır dil türünü. Üçüncü Elif hali, döngüsel harekettir, Devri ihata eden, İlahi bir halettir. Bu hareketin başı, sonu ile kardeştir, İkilik noktasında, başıyla sonu eştir. Sınırlı mazharlardan, ilk mutlaklığa derç olup, Âlemi şahadetten, âlemi gayba dolup, Karanlık zilletinden, nur fezasına gider, O yüce yüksekliğe, özde işaret eder, Elifin başka hali, yazı suretinden geçmek, Tüm harflerden ayrılıp, kendisiyle bitişmek. Elifin bu son hali, zatın münezzehliğe, Kendisinin dışında, ilişki kesilmişliğe, Buda; işaret eder ki, mutlak ve mukayyetin, Ortadan kalkmasıdır, Özüdür bidayetin. Eliften sonra gelen, lamların birincisi, “Her şeyin melekûtu elinde” elince sidir. İkinci Lam ise “Lehu/Ona ait”tir anlamı, “kahhar olan Allah’a ait” mülkün tamamı. Varlıklar Allah’tandır ve onun kabzasında, Dönüşlerde onadır, oluşun arkasında. “Nerede olurlarsa, Hak onlarla beraber” “Şah damarından yakın” diye veriyor haber. İlk Lam tüm varlıkların, zuhuruyla görünür, Melekût hakikatler, cisimlere bürünür. Şahadet âleminden ve mülkün nizamından, Cömertlik tecellisi, görünür hitamından. Melekût hakikatin, levhasına işaret, Cisimler ve nefisler, kabul eder nihayet. Bu noktada ki feyzin, kabulüne ortaklar, Vasıta olmaksızın, birlikte olacaklar. Bundan daha ziyade, nice hikmetler vardır, “Bizim emrimiz bir göz açıp kapatmak kadardır” İkinci Lam, el-Melik, el-Aziz, el-Cebbar’ın, Mülk âlemlerindeki, tüm tecelligahlarının, Melekût ve melekûtunun hakikatlerindeki, El-Melik kudretinin, tafsilat yerindeki, Hakikat sırlarına, işaret etmektedir, Bu sırlar ezelden, ebede gitmektedir. Mülk Lamı, melekût Lamıyla birleşince, Hakikatin esrarı, zahirdir neşesince. Mülk melekût ve gaybin bineği, taşıyıcısı Şahadet taşınanı, devir’i tamamlayıcısı. “Allah” ,ismi bilinen her şeyden daha yüce, Âlem dediklerimiz, bir isimdir sadece. Bu isimle birlikte, tüm isimleri boyar, Sıfatlarla niteler, Zat’ın yerine koyar. Diğer güzel isimler, bu isme izafedir, Allah’ta toplanışı en güzel ifadedir. Allah’ın bu özel ismi, Zat’ Ahadiyet’e, Delalet etmesidir, en büyük fazilete, Tüm kemal sıfatları, Zat’ında toplamıştır, Yalnız “Allah” adıyla her şeyi kaplamıştır. İbadet edilen zat oluşundan değil de, Allah olduğu için ibadetler edil de. Ona her şey ibadet ve de kulluk borçludur, İnkâr edenler bile, böyledir illa budur. İlahi isimlerin, Yerini tek alıyor, Başka esmalar değil, yalnız “Allah” kalıyor. Kendi Zatı’na özel, ezel ebet nihayet, Bu ismin yüceliği, Kâmilen Ahadiyet, Bildirdiğinden başka, dilimizden ne gelir? Şüphesiz doğrusunu, Cenabı Allah bilir. 11.08.2011…M.YARALI |
Şüphesiz doğrusunu, Cenabı Allah bilir.
Esmai hüsnanın sıfatlarının hepsini içerisinde barındıran tek ALLAH ismidir.
Çok teşekkür ederim hocam yüreğine emegine sağlık. Allah razı olsun sizden.