Ey Huseyn-i Can! Kahpelikler gölgesinde Dost olamam seninle Yezid’in emrinde Yürüyen uşak güçlere Tek yürek sevda Zeynep’le birlikte Yeğenlerin geride Hasret kaldın, Kerbela çöllerinde Bir içli yüreğe… Suyun gölgesine Hasret kalmış birine Bunları nasıl anlatırım söyle, Asla dost olamazsın benimle Yüreğimi harcıyorum horca, Hem de tepe tepe Her gün renkli gecelerde! Bu yüreğe, Yiğitlik tohumları ekilir mi? Yiğitlik bahçesi Kerbela çöllerinde, Sevdasız yiğitlik yeşerir mi? Ölümden önce Giydirelim bu gençlere Şenlik var önümüzde, Ölüm geldi İşte düğün Armağan bize, Bu güzellikleri Sen yiğitçe yaşadın Tüm hücrelerinde Ben dost olamam seninle… Korkaklık var iliğimde Hüseyin! Hüseyin diye Aşkın yanarsa yüreğimde O zaman işte o zaman Gelirim belki yanına… Rahat uyu, Gelmesin sıcaklık mezarına Bir damla suyu Bırakmadılar dudağına, Nasıl dost olurum sana Söyle bu ahmak adama… Ey Huseyin! Yiğitlik tohumları Yandı Güneşte Kerbela Çöllerinde, O tohumlar ulaşmadı Emevi seddinden bu yana Biz korkak tohumların Filiz vermeyen çocukları, Bilmiyoruz sana dost olmayı, Batı başımızın tacı Ne yapalım kader böyle yazdı(!) Coniler kuşattı Bağdat’ı Kemiklerini sızlatmayı bize bıraktı Ey Huseyn-i Can! Unuttuk hayatı yaşamayı Pembe hülyalar süsledi, akşamları Ruhlarımız bulandı, Sildik Kerbelayı,… Ey Huseyin! Sen sen bize öğret ki, Yiğitçe yaşamayı Belki yüreğimiz anlar dost olmayı, Ey Huseyin! Yaramız derinde Tuz döktüler yanıyor her yanı, Dost olamadık sana Kızma bu serseri uşaklara!.... Yıl:09.01.2005 Saat:19.30-20.00 Kuzguncuk/İST EROL KEKEÇ NOT: Bağdat’ın acılarına atfen yazılmıştır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HUSEYN-İ CAN! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HUSEYN-İ CAN! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Emeğinize sağlık, selam ile