fayda eder mi sence okkalı bir çin işkencesi hınca hınç bir mihrabı köreltmeye arada ecnebi şîvelere dadanmış olsa da vaz geçer mi susku dili ahrazlıktan komşu ve en enfarktüs hâlde bile direnmiş o infazı belinde bolşevik küle düşünce söner mi kireç üşür mü hiç baharı koynunda besleyen kışlar beni öldüren sen değilsin o ’olmasa mektubun’ bakışlar!
ölüm ezgileri dolanırken dal budak kalemine ve şiirin aklından bile geçmezken ölmek inan, sürçülisanıma bile uğramaz o kurşun geçirmez küfürler fâilin yüklendiği inançsa sebep idâma ve asıl öldüren ne diye sorarsan seni seviyorum der gibi bakan işte o iki protest damla!
yamasız mıdır hayatı söküğüyle ölürse bir terzi ya da tam tersi sen doludizgin sevdiğini haykırırken susmuyorsa o boğazına dikilen sayha ya da en sevdiğin yerinden kopuyorsa ve boşa t ü k e n i y o r biliyorsan o ezbere bildiğin şarkı grameri bozuk kadere kahrederek olmazsa olmazlarını mı terkeder insan! . . .
sevi olmasa ya da sevgili nasıl yaşar insan hele şairse adamdan bile değildir yazmasa mesafe ıradıkça aşktan düşer nefes irtifa aldıkça düşer a r a l ı k kaygısı baş sayfada yazılıdır kabuğunu tanımayan yara olmaz ve en başından bilir insan kaybetmek, kazanmanın yazgısıdır!
hangi kıvamda düşer bir şiirin gardı ölür mü şair karaladığı dizeleri aklanmadıkça onun elleri susar mı ya da konuşur mu başka bir dili o serseri sevmek, yarı iletken bir tutku analizidir birazı kağıda düşer! gerisi ise bir tomar dudak izi...
ve ’dur gitme’ derken hangi düğümdedir giz ölmek için bile iki şahit gerekirken
milyonlarca dilek kipi eşliğinde ’seni seviyorum’ demek yeterli midir!
ToprağınSesi
( Bir şiirime daha sesini, emeğini dahası tüm yüreğini koyan değerli Nebiha MURADÎ hocama en derin hürmetlerimle teşekkürler)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir Çin İşkencesi Ve İki Protest Damla şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir Çin İşkencesi Ve İki Protest Damla şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hocam nerde kılı kırk yarmak :))) o kadar bakıyorum biliyorsunuz ama yine de bir iki yerde yanlış yazmışım :) ama her ne olursa bu şiirin içindeki ruhu o kattığınız cana zarar vermez buna eminim. hem nazarlık da lazım azcık :)
fayda eder mi sence okkalı bir çin işkencesi hınca hınç bir mihrabı köreltmeye arada ecnebi şîvelere dadanmış olsa da vaz geçer mi susku dili ahrazlıktan komşu ve en enfarktüs hâlde bile direnmiş o infazı belinde bolşevik küle düşünce söner mi kireç üşür mü hiç baharı koynunda besleyen kışlar beni öldüren sen değilsin o ’olmasa mektubun’ bakışlar!
emeklerinize saglık..şiirdi..nefesdi.. mutlu yıllarınız olsun.. saygımla her dem!
İçimi delik deşik eder sesi.. Sağolsun. Canını koyar Şiir'e. Sende fena yazmışsın be Usta. Hakkını yeme lütfen. Ve kadife ruh demişsin ya bana, çok hoşuma gitti. Hiç denmemiş bir hitaptı. Her zaman de olur mu :) Daim Dostlukla Can...
Bu gece, içinde yaşadığımız bu yıl da bitecek; yani bir şiiri daha geride bırakacağız…
Şiir dedik ya…
Daha önce de ifade etmiştim,bazı şairlerin bazı şiirleri bir başka dokunur insana.İşte Serhat Akdeniz de bu bazı’ların içinde yer alır.
Şairi takip edenler çok iyi bilir,ama yine de söylemek istiyorum: şairin şiirlerinde biraz da ironi vardır. Ve bu ironilik o kadar yakışıyor ki bu kaleme,anlatamam. Okuyup, sonra da çekip gitmek gerek belki de bu şiirleri. Ya da okuyup kendini orada bırakmak…
Bu şiir,evet bu şiir!
En az Dicle kadar duru,en az Fırat kadar deli… Başlık diğer şiir başlığını anımsatıyor.Ve bu başlığa aldanıp, her zamanki gibi bir Serhat Akdeniz şiiri’ diyebilirsiniz; ama şiiri okudukça aslında hiç de öyle düşünüldüğü gibi bir şiir olmadığını hemen anlayacaksınız. Yukarıda da değindim zaten,çok ayrı bir tadı var bu şiirin, çok.
Ve eklemek istediğim bir şey daha:
Şiiri yorumlayanı çok iyi tanıyorum,hatta girişte söylediğim şeyler Seslendiren şairimiz için de geçerli. Fonda da çok sevdiğim bir şairin şiirinin arkasındaki müzikal olunca daha da keyif aldım doğrusu.
Kaliii"mmm, canım benim iyiyi isteyeceğiz, iyi olacak inşallah :) Mutlu, sağlıklı ve sevgi dolu yıllar dilerim. Çok çok pek çok öperim. İçten sevgiler Kali'm :) <3
Basit bir karalamaya hem de yılın şiiri apoleti takmak sana çok pahalıya patlar demedi deme :) içeri atarlar maazallah :))))
kıymetli arkadaşıma ulufe gibi dağıttığı neşe için, bir güvercin beyazı güzelliğindeki tertemiz yüreğii için bir yıllık değil bir ömür boyu sürecek temennilerle teşekkürler... mutlu yıllar
sevi olmasa ya da sevgili nasıl yaşar insan hele şairse adamdan bile değildir yazmasa
evett aynen öyle sevgili Sairim ,
iste sairim demekle de sair olunmuyor... hani, alilim demekle alim olunmaz... kralim demekle de kral....
mazallah bugün " Kralim " desen zaten yaka paca götürüler kolsuz elbiseyii giydirip :-))
"bos cuvali dikine tutamazsiniz .. cuval ancak doluysa dikine durur . " kime aittir bu söz bilmiyorum ama öyle aklimdan gecti bir an .
ve sen benim sairimsin ... Sevgili Serhat yazmadan duramazsin da zaten ve ne de cok yakisiyor sana yazmak. ellerine , usuna ... o güzel yüregine saglik .
ve her yazilan siir bir güvercindir. ucmak ister... o siire kanat takip gökyüzünde ucuran sevgili Nebiha Hanim'a da cok tesekkürler. dinlemek cok büyük zevkti ................
her iki dostumu da can -i gönülden kutluyorum ....
Yeni Yiliniz Kutlu Olsun ...
Sevgimle...
_ZERRE_ tarafından 12/31/2011 6:47:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Teşekkür ettim efendim, naif ve duyarlı olduğu kadar asil de olan yüreğinize...
Umarım ve dilerim o asalet pınarı hiç dinmez yeni yılda da eksilmez inşallah o yüzünüzdeki tomurcuklar ve kucağınıza düşer inşallah aklınızda yüreğinizde ne varsa saygılar sunarken değerli kalemine hep umutla sevinçle k a l E m i n e kal emi!