(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÂYİN DEHLİZİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÂYİN DEHLİZİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sehpası hazırda idam fermansa Çöker darağacı sine harmansa İnletir zemini yaşam dermansa Dik ve sarp hedefte kaderden bezdik.
Harika bir yorumdu kaleminize yüreğinize sağlık değerli şairem.Beğeniyle okudum haz aladım güçlü kaleminizi yüreğinizi kutlarım en içten saygılarımı sunar Nice mutlu yıllar dilerim..
Kerem ile Aslı efsane olmuş, Bu gönlümüzde bir gizemli yolmuş. Şiir en güzel satırlarla dolmuş, Aşkın güzelliği böyle yazdırıyor... HakanKURTARAN Yürekten Tebrik ederim Nezahat hanım. Saygılarımla ...
az önce zamanım olmadı.tekrar geldim... okadar moralım bozuk olduğu bir anda okudumki.iyi geldi okudum okudum okudum,okuyacağim canım. selam ve sevgiler.
Ayin dehlizinde Yusuf 'ca esir yaşamak senle benim Kerem'le Aslı'nın sevdasına banzese de sevdamız, yide de bir fark arada .
"Riyâsız çıkarsız güzel bakarak Ufacık pay alıp keder yıkarak Ömür ikliminde öze akarak Yaşam kıyısında umudu süzdük "
Şiirin özü,duygusu ve vermek isteiği masajı kadar önemli olan bir başka yönü de , şiirin sunuluşu.. Yani; sayfa düzeni, resim ve müziği, noktalama ve yazım kurallarına uyum, görselin iç dokuyu tamamlaması .. Bu tesbit, benim kişisel düşümcemdir elbette.
Şiir sanat/sa,sanat da estetik ve güzellik demekse, bunlar da önemli kurallar olarak öne çıkmalı ve şiirde değerlendirmeye esas alınmalı derim. Bu kalemin bu konulardaki hassasiyetini ve özen göstermesişni de taktirle karşılarım hep..
Kutluyorum değerli şair Nezahat Hanım sizi, Selam ve saygılarımla..
Söz hacet bırakmaz duruşta beyan Gönül gözümüze sevdamız ayan Can , canda kıbleye dönerken her an Ruhu mesken tutup sırrını çözdük
Riyâsız çıkarsız güzel bakarak Ufacık pay alıp keder yıkarak Ömür ikliminde öze akarak Yaşam kıyısında umudu süzdük
Buluşmuş yürekler vuslata vurgun Derinden yol alır hisli ve durgun Şevkatle tutkuyu sararken yorgun Mecâlsiz tek nefes yanyana gezdik
Bizi, bize bağlar hüsnü’ce bakış Usulca sokulur tenedir yakiş Utanır bedende zamana akış Feyzin eşiğinde ateşten közdük
Kimi zaman âciz dilden mütesir Âyin dehlizinde Yusuf’ca esir Sığındık duaya soluğu tesir, Müjdesi yarına verilmiş hazdık
Sehpası hazırda idam fermansa Çöker darağacı sine harmansa İnletir zemini yaşam dermansa Dik ve sarp hedefte kaderden bezdik.
----------------------
Sen sen isen o seni görmüş Aşk ve sevgi her gönülde birdir Sırt sırta dayanmak güzelliktendir Siz sizi bilmişseniz,ne niyazdan nede nazdandır Aşk mühürü bir kez yüreğe yazılmıştır Aşkınıza yıllanmış şarapla yad ettiniz Alemi cihan ilan edildiniz Acısı da bir kederi de Hayat müşterektir hiçte dertten değildir Can,candandır o bellidir Kıbleye dönerek yeminiz aynıdır Söze hacet kalmaz olan olmuştur Hiç telaşa gerek yok Her şey yürekte tescil edilmiştir Vuslata varışınız bellidir Sevda yolunda tutkusuz ve yorgun Hiçbir şey kar etmez sevginize Varın gidin hakka niyaz ediniz…
Sevgim sevin olsun can dost,sevgi ve saygılarımla...
... oysa vuslat sevgide ve sevgilide ... iki us'un arası kadar uzak bence ... yanındayken de ; kimi yüreklere ve zamana dair çok ama çok uzakta olabilirler, o sevgililer !...
... güzel çalışma ve temaya bağlı kalarak sonlandırılan bir final ... emeğinize yüreğinize ve kaleminize saygılar,
Oldum olası sevemedim matematiği. Matematik hocamı da sevmezdim zaten:)) O yüzden hiç anlamam hesap kitaptan, parmak hesabından. Belki de sırf bu sebeple okusam da ilgi ve bilgi alanım içerisinde olmadı hece şiirleri.
Bildiğim; Hece sayısı aynı zamanda o şiirin kalıbı demektir ve hece ölçüsüyle yazılmış bir şiirin bütün mısralarında eşit sayıda bulunması gerektiğinden öte değildir. Hem bu işi siz ve sizin gibi ustalarına bırakmalı dedikten sonra; Ben; bir okuyucu g-özüyle itiraf etmeliyim ki eserde dizelerin akışı bütünlüğü bir kalıba sığdırılmadan serbest özgür-özgün yazılmış tadındaydı büyük keyifle okudum 'Şiir'i. Çok güzeldi.
Riyâsız çıkarsız güzel bakarak Ufacık pay alıp keder yıkarak Ömür ikliminde öze akarak Yaşam kıyısında umudu süzdük
Bizi, bize bağlar hüsnü’ce bakış Usulca sokulur tenedir yakiş Utanır bedende zamana akış Feyiz eşiğinde ateşten közdük
Yaşam inişli çıkışlı,engellerle dolu uzun bir yol.Bu yolculuk sırasında bazen acı,bazen huzurlu anlar yaşıyoruz.En önemlisi onurlu yaşamak,riyasız ve çıkar ilişkilerinden uzak.Her şeye güzel bakabilmek;en önemlisi nasıl yaşadığımızı bilmek. Tebrik ederim.Yüreğinize sağlık.Saygı ve selamlarımla...
Şairem bu sözün yazılsın taşa Nesiller okusun Canlarda yaşa Ozandık ışıktık arif bakışa Şık ve sert sedefte haberden cüzdük... bu da benden olsun hocam baştan çıkarıcıydı son mısrayı tam uyak yapamadım acemilik işte :))
telkök tarafından 12/29/2011 3:58:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
Dik ve sarp hedefte kaderden bezdik.
Finali mükemmel.Samimi tebriklerimi kabul buyurunuz.
Saygı ile.