Güzelliğimi sereceğim Ve sen bende secde edeceksin Tanrıya... Enkazından yaratılan bir eser gibi Bakarken Ölümü çağıracaksın Melekler kollarında çaresizliğin iki yana açılmış hali Bana dokunmayacaklar Uzanıp öpeceksin Ağzımda cennet kokusu Şaraplık üzümlerin bağından Kışkırtacağım seni… Günahlarını sevmeyi öğreneceksin Bedeninde Düşlerini erteleyeceksin Zincirler yetmeyecek arzularını Düğümleyen Diline…
Ben mi?
Kanatlarını Kopardığın Şimdi Şeytanın soytarılık ettiği Aşk meleği…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜNAHA AŞKTIR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜNAHA AŞKTIR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirlerini sevdiğim, anlatımını beğendiğim, duygu aktarımlarına güvendiğim şairleri okurken her zaman bir tedirginlik duyarım; ya göze batan bir hata varsa, diye! Herhangi bir şiirde duygular anlatımı ikinci planda bırakıyorsa, şiirden çok o duyguya odaklanıyor okur da! Bu bazen yoğun bir aşk, yoğun bir yalnızlık, yoğun bir nefret, yoğun bir kıskançlık olabiliyor. Elbette buna benzer duygular anlatılır her şiirde; ama bu duyguları dizelerin tamamında keskin kelimelerle anlattığınız zaman temanın rengi şiire baskın çıkıyor. Bu şiirde gördüğüm renk ise çok koyu olarak kendini öne atmış. İntikam!.. Ama her nasılsa bu intikamın gölgesi sitem olarak da düşmüş şiire.
Şiire ilk dizeden girdiğimizde bir sonraki dizelerin nasıl olacağını da tahmin etmek o kadar zor olmasa gerek.
Şimdi sıra bende! Bu dizenin sonuna konulan ünlem (!) çok önemli, eğer ünlem konulmasaydı şairin bu üç kelimeyle kurduğu dizenin önemini anlayamazdık; bunu bilen şair de ünlemi kullanmış (sevinç, tasa, kıvanç, korku, şaşma gibi duyguların anlatıldığı cümleler sonunda kullanılır; bunların yanına, nefret ve intikam gibi duyguları da ilave etmekte bir sakınca yoktur) ve çok da doğru yapılmış! Şimidi sıra bende! Sonunda ünlem olan bir cümlede hemen şu anlaşılır. Sen görürsün gününü, sana öyle bir ders vereceğim ki aklın duracak… Sonraki dize ise gerçekten şiire yön veriyor. Ne diyor, “Güzelliğimi sereceğim” Bu dizeden ilk anlaşılan şairin cinsiyeti. Güzelliğini sermekten bahseden biri olsa olsa bir kadın olur, diye düşünmek o kadar zor değil! Yani, bu şiiri yazan bir kadın. (şaire değil, ressame değil, yazare değil ya da meslek olarak şöföre hiç değil) Kadın şairlerimizden biri. Tamam, cinsiyetini de ilk dizede verdikten sonra , aynı dizede şiirin muhatabına nasıl günün göstereceğini de belirtmiş, “Güzelliğimi sereceğim” Ve sen bende secde edeceksin /Tanrı’ya… Burada “Tanrı’ya” kelimesini bir alt dizeye taşıması anlatımı yanlış yöne kaydırabilirdi; ama sanıyorum bunu düşünen şair, “Tanrı’ya”dan sonra üç nokta koyarak bu ismin bir üst dizeye ait olduğunu belirtmek istemiş, aksi halde alt dizelere ait olarak düşünecek olursak şöyle bir iddia çıkardı. Tanrı’ya/Enkazından yaratılan bir eser gibi/ Bakarken Bunu söyledikten sonra alt dizelere geçelim. Enkazından yaratılan bir eser gibi/Bakarken/Ölümü çağıracaksın Şimdi soralım! Burada eser olan nedir? İkinci dizede belirtmemiş miydi, güzelliğimi sereceğim, diye!.. Enkaz… Güzellik… Eser… Bu üç sözcüğün yükü kullanımda anlatım sapması gibi algılansa da öyle değil, senden kalan ben, yani senin bıraktığın bu enkaz işte böyle güzel bir eser haline dönüştü, denilmekte. Aynı dizede bulunması gereken kelimeleri bir alt dizeye taşıyarak yalnızlıştırmayı oldum olası anlamış değilim; ancak, bunun da bilinçli bir tercih olduğunu düşünerek, yalnızlaştırılmış kelimelerin üstüne basılması gerekliliğine dikkat çekilmiş olabilir. Tanrı’ya/Bakarken/Bedeninde/Düğümleyen/Diline… gibi. Diğer dizeler de “pişman olacaksın, acı çekeceksin…” anlamında anlatımlarla devam etmiş; ama son dizeler çok ilginç. Ben mi? Kanatlarını/Kopardığın/Şimdi/Şeytanın soytarılık ettiği/Aşk meleği… Kim kime soytarılık eder? Önce bu sorunun cevabını verelim. Güçsüz güçlüye, emir veren emir alana… Kralların soytarıları krallarını eğlendirmez mi! Burda Şeytan, Aşk meleği’ne soytarılık ediyorsa bu önemlidir. Çünkü, Şeytan kötülüm ve olumsuzluk olarak kullanılmış. Benim kanatlarımı kopararak yarı yolda bıraktığın için, senden intikamımı almak ve sana pişmanlık yaşatmak için her türlü kötülüğü kullanacağım, hem de aşk ile!
Kısa şiirde çok şey anlatılmış. Duygular şiirin önüne geçse de güzel bir şiir okudum. Tebriklerimle Yıldız Parlak.
Kanatlarını Kopardığın Şimdi Şeytanın soytarılık ettiği Aşk meleği…
Alacağım senden geriye benden aldığın ne varsa. çok iddalı çok güzel kendinden emin dizeler tebrikler sevgili şaireme başarıların bitimsiz olsun selam sevgimle.