Ben seni hiç böyle sevmedim Hep ırağını soydum içimde Durulan özlemlerimi suladım Hep içime yıktım seni Peki ya sen Sen niye yıktın kendini
Ben seni hiç kırmadım oysa Ellerinle vuruldum küsmedim Koynunda saklandım uzunca
Yağmurlarında ıslandım hiç üşümedim Yürek kırgınlığımı göğsüne sakladım Kime kırıldın yıktın kendini Neydi senin bu harabe özlemin
Kim eğdirdi yüzünü de çöktün dizlerine Ağlattın sana sığınanları Sarılmıyor ağrıları Üstüme çökük şehrim İçimde ölen şehrim Ben seni böyle hiç sevmedim
’yıkılmayan bir ülke dileğiyle duyarlı yüreklere saygım ve sevgilerimi iletiyorum çok teşekkürler’
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
7.2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
7.2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hiç gelmeyecek acılar bir gün ansızın konar kucağımıza. Tanışırız bir başkasının acısıyla.. öyle sahidir ki anlattıklarımız... o zaman tüm yazdıklarımız, dediklerimiz, söylediklerimiz, gördüklerimiz ve duyduklarımız hakikattir... Çünkü acı artık bizim olmuş ve o bize kendini en derin tarafı ile tanıtmıştır...
7.2 'nin Acısıyla, Kimbilir Kim'e Sonuçsuz Bir Mektup!
Acılar üst üste geliyor. Bitmeyecekmiş gibi gelen şehit haberleri, bizi derinden yaralarken, şimdi de deprem acısı. İnsanoğlu (daha doğrusu bizim insanımız) Bilimin ışığından yararlanmadıkça, Doğaya saygı duymadıkça (ağaçları kesip ormanları yaktıkça, kentlerde soluk alınacak yeşil alan bırakmadıkça ve rant uğruna bu kaptıkaçtı inşaat anlayışı değişmedikçe, daha çok canımız yanacak. Mühendisler Odasının 2003 yılında hazırladığı rapor var, Erçiş Depreminin olacağına dair. Fay kırıklarını önemsemeden, eksik mühendislik bilgisi, eksik ustalık, eksik malzeme ile yapılan binaların kâğıt gibi yıkılıp, un ufak olması... Kader mi? Elbette değil. Japonya'da sürekli deprem oluyor ama bizdekinin neredeyse %1'i kadar bile zayiat olmuyor. Kamu binalarının (hapishane, yurt gibi) büyük hasar görmesine ne demeli? Daha yakınlarda Karadeniz'de ve Antalya'daki sel felaketlerini anımsamakta yarar var: Dere yataklarına ev yapmak, Akla/Bilime aykırı değil mi? Yaradan, Kuran-ı Kerim'deki pek çok ayette, defalarca uyarıyor bizi:" Siz, hiç akıl etmez misiniz?" diye. Ne yazık ki akıl etmiyoruz. Haberlerde izledim. Yine bir caminin derme çatma minaresi yerle bir olmuş. Ne gerek var bu kadar yüksek minare yapmaya? (Osmanlı, görkemli örneklerini bize bırakmış zaten) Şimdi, minareye çıkıp da ezan okuyan mı var? Afrika ülkelerindeki minare örneklerine bakıyorum, bizdekinin dörtte biri, hatta beşte biri yüksekliğinde... Şimdi depremde ilk aklımıza düşen, minare üzerimize yıkılır mı? * Cehalet, her alanda kuşatmış toplumun büyük kesimini. İslamiyetin, derinliğini, inceliklerini, insan olma, hakiki mümin olma ve adalet duygusunu bir türlü kavrayamıyoruz. İçselleştiremiyoruz. Sokağa tükürmeyen, çekirdek atmayan insan. Trafikte kural ihlali yaptığında, kendisini uyarana bıçak çekmeyen, levye göstermeyen insan... Müşterisine söz verdiği saatte giden usta. Kırık dökük malzeme kullanmayan, işini itinalı yapan teknisyen. Vergisini hakkaniyetle ödeyen esnaf/tüccar var mı? Duyarlı öğretmen, bankacı, belediye görevlisi, radyocu vs. Boş vaatlerde bulunmayan siyasetçi, devlet adamı.
Afganistan'taki Taliban cehaletinin boyutları; Buda Heykellerini bombalama barbarlığına kadar varıyor... Halbuki İslamiyet böylesine bir algının, yakınından bile geçmiyor. Aklı,hoşgörüyü, tevazuyu, paylaşmayı, adaleti öneriyor. *
Bir Cemal Süreya şiiri ile selamlamak istedim sizi: AFYON GARINDAKİ
Afyon GarındakiAfyon garındaki küçük kızı anımsa, hani, Trene binerken pabuçlarını çıkarmıştı; Varto depremini düşün, yardım olarak Batı'dan Gönderilmiş bir kutu süttozunu ve sutyeni.
Adam süttozuyla evinin duvarlarını badana etmişti, Karısıysa saklamıştı ne olduğunu bilmediği sutyeni, Kulaklık olarak kullanmayı düşünüyordu onu kışın; Tanrım gerçekten çocukluk günlerinizde mi?..
Eşiklere oturmuş bir dolu insan Keşke yalnız bunun için sevseydim seni. ***
Kim eğdirdi yüzünü de çöktün dizlerine Ağlattın sana sığınanları Sarılmıyor ağrıları Üstüme çökük şehrim /İçimde ölen şehrim/ Ben seni böyle hiç sevmedim **
Küçük Prens kitabının Fransız yazarı S.Euxperry der ki: "İnsan olmak, sorumlu olmak demektir" **
Sevgili Şairim,
Öncelikle, büyük geçmiş olsun. Başka acılar olmasın. "İçimde ölen şehrim" derken; ne Erciş ne Van, kendi kendine çökmedi, kendini öldürmek istemedi aslında. Keşke her birey, eylemlerini/amellerini, sorumluluk bilinciyle yapabilseydi; toplum olarak, insan olma hallerini içselleştirebilseydk keşke... Kuran'ın uyarısıyla: "Siz, hiç akıl etmez misiniz?" e, kafa yorsaydık biraz.
şiir çok güzel üstat. Van şehrimize ve milletimize geçmiş olsun. Vefat eden vatandaşlarımıza da Allah RAhmet eylesin. Ailelerine Allah sabırlar ihsan eylesin.
yüreğinizin sesine ve emeğinize sağlık. bu şiirle Van şehrimizin acısını yüreğimizde hisettirdik. Saygımla
Allahımm ! acımız üstüne acı verme:(( duyarlı vefalı yüreğinize sağlık harika bir yürek sesi çok geçniş olsun diliyorum milletimize RAHMETLER diliyorum hayatını kaybeden vatandaşlarımıza ,ALLAH'TAN gelene diyecek sözümüz yok ne yazık ki :( saygımla.
yıkılan bir şehir değil bin şehirdir şimdi... ölüm dokundu gözlerine ölüm üfledi ansızın üşüyen enseleri yürekleri zaten serindi... insanlık isli bir gömlek gibi şimdi üzelerinde ah! ağıdım ağlayan mezarsızım sınama yürekleri kör topal halleriyle utancımdan ölesim insanlıktan kaçasım gelir...
Rabbim yar ve yardımcımız olsun inş. yine büyük bir acıyla imtihandayız. HAYATINI KAYBEDEN KARDEŞLERİMİZE rABBİMDEN RAHMET YARALILARa ACİL ŞİFALAR DİLİYORUM. dua ile.
Allah böyle acıları yaşatmasın....... Mekanları cennet olsun ölenlerin. Acı zordur ve can yakar. Unutulmayacak bir acı.... Duyarlı yüreğinizi kutlarım. Saygılarımla
can gardaşım çok geçmiş olsun.....çok üzgünüm acını yürekten paylaşıyorum ölenler rahmet diliyorum ......... allahım korkunç bir birşey sözlern bitiği yerdeyim ablası:(((( canabi hak yardımcınız olsun dualarım sizinle saygılarıla zaralıcan
Bu ay çok sarsıntılı geçti bir yandan terör bir yandan bugünkü büyük deprem.Çok üzgünüm ne desem ne yazsam az gelir.Rabbim bizlere dayanma gücü versin.Vanlı kardeşlerimizin acılarını derinden paylaşıyorum.Bu soğuk havada kimbilir ne sıkıntılar çekiyorlardır.Kardeşlerim şundan emin olsunlar ki bizimde içimiz üşüyor asla rahat değiliz burada.Ancak ateşin düştüğü yeri yaktığı gerçeği apayrı.Rabbim bizleri taşıyamayacağımız acılarla muhatap etmesin inşallah.
Van'lı kardeşlerimizin Allah yardımcısı olsun. Hayatını kaybedenlere rahmet, yakınlarına baş sağlığı ve sabır diliyorum. Dilerim korkulan kadar can kaybı olmaz.
Ölen kardeşlerimize rahmet, yaralılara acil şifalar diliyorum.Enkaz altında olanlara bir an evvel ulaşılır inşallah.ALLAH başka afet göstermesin diliyorum.Kış yüzünü gösterdi. ALLAH yar ve yardımcıları olsun kardeşlerimizin.BİR'e emanetiz hepimiz.