yol ansız gecikmişliğin erken yolcusu duruk serçe gıdam gıdık gel omzuma urunda güvercin kanıt, saç baş sarıl kuytuma
lal u lal kalmış kıyı fenerli göçük esir ninni, söyle kuşlarına gelsinler yakın sahranın cam özü söyle serpilsin koynuma sarışın ebe ısırığını yakın tut hatmime ıkındım da bitiyor hitabım ey ilkel kalıntı söyle gelsin tenine savaş açılan soy yurduma oylum sancı söyle dokunsun dokuma
ni-san zişan’ı uyandırmadan söyle yağışına gelsin şar î nas güz fiili söyle kubbeye salıncaklı bir dua dinletsin çocuğuma dağ püskülü nergis, söyle tenindeki kokuya gelsin şim-o ses ile sun fesleğeni héja naz çeçemo sarsın ferini şewda söyle muzur yanına gelsin
alnında tarihin yüzü asılı kadın söyle inandığına versin aldığını ey bin yılların şahidi zılgıt çek derin nefesini de söyle gelsin
on dört bahar soluğu solgun oda söyle sarışın çocuk ela sen söyle şimdi neden di bu veda doğduğu gün söyle rab söyle neden di bu veda rab ver Muhammed’in hatırına söyle gelsin söyle
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ela niye bu veda şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ela niye bu veda şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
on dört bahar soluğu solgun oda söyle sarışın çocuk ela sen söyle şimdi neden di bu veda doğduğu gün söyle rab söyle neden di bu veda rab ver Muhammed’in hatırına söyle gelsin söyle
söyle söyle gelsinn söleee............. yüreğine sağlık
Gidene yazmak çok zordur. Bunu en iyi bilenlerdenim Kalem dostum babalar da çok yanar kavrulur. Ciğere ateş düşer analara düştüğü gibi. Sizin ki doğduğu gün, benimki büyüyüp genç kız olunca Yaradan ne yazmış ne dilemişse o Boynumuz kıldan ince Gidene dur denmez ALLAH çağırınca yerine Sabır sabır sabır
Gardaş, Yine geldim, yine dinledim ve yine yüreğim dağlandı ve bende sustum, ne diyeyim Rabbim yüreğinize ferahlık ihsan eyler inşallah; ve işte şiir bu demeden gitmek istemedim, şiir, insan yaşanmışlığını, hayatı anlatan sözlerin tılsımlıfısılkısı değil mi... Allah kaleminize bereket versin... Selam ve saygılarımla...
Değerli Şair.. Kaleminizin ustalığını dizelerinizi uzun zamandır takip ettiğim bir okuyan olarak biliyorum çok teşekkür ediyorum ayrıca edebiyat adına sesinize sözünüze emeklerinize hiç nasıp olmamıştı gelip yorum yazmak zaten sessiz sedasız yutkunamadığım kıymetli mısralarınızın en zoruna geldim üç beş nöbetlerimin birinde Temmuz bu kadar üşür mü sağanaklarımın gölgesinde kaldı öyle çok ellerimle uğurladım ki en sevdiklerimi dönülmez yollara emin olun gönülden hissediyorum acınızı Melekler hep duyarmış lâl hıçkırıkları ve hiç ölmezlermiş şair seher dualarım meleğimle Yaradanım sabır versin duamla En güzelime emanetsiniz ...
Giden gelmez..gelen bilmez..bu dünya bir misafirhane..lâkin kor düşmüş ata yüreğine..üflesen yanmaz, su döksen sönmez.. Sabır diliyorum kalana.. Gidene rahmet.. Saygımla..
nasıl bir cevap yazılır inanın bilmiyorum secki almasıyla daha bi dağlandı yürek sussam kızarmısınız bilmiyorum bilmiyorum saygılarım eşliğinize var olun her daim gülümseme umuduyla kalın...
nasıl bir cevap yazılır inanın bilmiyorum secki almasıyla daha bi dağlandı yürek sussam kızarmısınız bilmiyorum bilmiyorum saygılarım eşliğinize var olun her daim gülümseme umuduyla kalın...
nasıl bir cevap yazılır inanın bilmiyorum secki almasıyla daha bi dağlandı yürek sussam kızarmısınız bilmiyorum bilmiyorum saygılarım eşliğinize var olun her daim gülümseme umuduyla kalın...
nasıl bir cevap yazılır inanın bilmiyorum secki almasıyla daha bi dağlandı yürek sussam kızarmısınız bilmiyorum bilmiyorum saygılarım eşliğinize var olun her daim gülümseme umuduyla kalın...
gidenlerin arkasından şiir yazmak özellikle ithaf şiirlerini kaleme almak zordur...sesli şiileri ilk önce sessizlik içersinde okurum daha sonra Şairin sesinden dinlerim...sayfaya gelir gelmez zaten damarlarımıza işleyen bu ağıtlı türkü ve ardından gelen bu ağıtlı sesten sonra sesi kapatma gereği duymadım...çünkü bu haliyle derdini bana daha iyi duyuruyor ve anlatıyor şiir...doğruyu söylemek gerekirse şiirde bir kaç kelimenin anlamını bilmediğim halde sesinizden dinleyince bunun farkına bile varmadım...o derece etkili bir ses ve yorum...iyi ki seslendirdiniz...sadece şiir sayfada olsaydı ne biz içinizde yaşadığınız o derin acıyı anlayacak ne de hissedecektik...demem o ki; acıyı anlatmak bile öyle kolay değil aslında...ama Siz birebir o acıyı aynı o şekilde bize derinden hissettirdiniz...öyle yüreğimizi titrettiniz...
nasıl bir cevap yazılır inanın bilmiyorum secki almasıyla daha bi dağlandı yürek sussam kızarmısınız bilmiyorum bilmiyorum saygılarım eşliğinize var olun her daim gülümseme umuduyla kalın...
En unutulmaz şiirleri acı yazdırır derler. Acıya eğilinir mi, eğiliyor insan. Dünden bu yana kaç kez dinledim, kaç kez doldum, kaç kez derinden çizildi yüreğim. Böyle bir vedaya teselli olur mu, cennette küçük, maviş gözlü, al yanaklı bir meleğiniz olduğu? Şair yüreği tebrik etmek pek bir boş geliyor bu şiirde, yüreğinize serinlik dilemekten başka bir şey gelmiyor elden... Saygımla.
nasıl bir cevap yazılır inanın bilmiyorum secki almasıyla daha bi dağlandı yürek sussam kızarmısınız bilmiyorum bilmiyorum saygılarım eşliğinize var olun her daim gülümseme umuduyla kalın...
nasıl bir cevap yazılır inanın bilmiyorum secki almasıyla daha bi dağlandı yürek sussam kızarmısınız bilmiyorum bilmiyorum saygılarım eşliğinize var olun her daim gülümseme umuduyla kalın...
nasıl bir cevap yazılır inanın bilmiyorum secki almasıyla daha bi dağlandı yürek sussam kızarmısınız bilmiyorum bilmiyorum saygılarım eşliğinize var olun her daim gülümseme umuduyla kalın...
nasıl bir cevap yazılır inanın bilmiyorum secki almasıyla daha bi dağlandı yürek sussam kızarmısınız bilmiyorum bilmiyorum saygılarım eşliğinize var olun her daim gülümseme umuduyla kalın...
nasıl bir cevap yazılır inanın bilmiyorum secki almasıyla daha bi dağlandı yürek sussam kızarmısınız bilmiyorum bilmiyorum saygılarım eşliğinize var olun her daim gülümseme umuduyla kalın...
Yürek k/anıyorken hüzünle derinden, yürek sesi ç-ağlıyorken acıyla; ilmek ilmek d-okunurken keder: 'Şiir' çok güzel olsa da nasıl derim güzeldi diye:( Yüreğin ateşi düşüp yakmış kalemi:((
Sözün bittiği andayım. İlk kez sayfanıza gelmemiş-okumamış olmayı isterdim şu an:(( Ve.. Keşke.. Ah keşke böylesi büyük acı yaşanmamış olaydı da; ne bu şiir yazılıp, ne de güne seçilseydi:((
Ölümün soğuk, karanlık ve kaçınılmaz yüzünü çok defa yaşamış biri olarak, nasıl sızladı-acıdı yüreğim anlatamam:(( Hayat denilen acımasız bazen. Akla gelmeyenleri yaşatıyor insana... Sınav yeri bu dünya.. Sabır tartılıyor 'Şair'..
Ruhun şad olsun Ela:( Rabbim acınızı unutturacak acı vermesin. Sabır diliyorum:(( Saygımla...
on dört bahar soluğu solgun oda söyle sarışın çocuk ela sen söyle şimdi neden di bu veda doğduğu gün söyle rab söyle neden di bu veda rab ver Muhammed’in hatırına söyle gelsin söyle
dost yangın içi kavurmuş ALLAH sabır ve metanet versin duygular sel olmuş akmış kutlarım kal sevgilerde...
Bazen sözün bittiği yer olur, nefesiniz tıkanır. Göğsünüzde birikmiş bir haykırışı salmak istersiniz, çıkmaz. Benimde cümleler çıkmıyor, Allah diyorum, sabır diyorum. Çok etkilendim değerli kardeşim, Allah bahtınızı açık etsin, acılarınızı dindirsin selamlarla
"yol ansız gecikmişliğin erken yolcusu duruk serçe gıdam gıdık gel omzuma urunda güvercin kanıt, saç baş sarıl kuytuma"
Ve yol gecikmişliğin gerdanına jilet kesiği ağıtlar yakmış taşlarla dolu... Bir omzun demine sağılırken dizenin giz nişanesi, kelimelerdir şahitliği resmileştiren... Kuytularında zifiri sabahları emzirenindir umudun salkım saçak duruşu ...Kimbilir!...
...
"lal u lal kalmış kıyı fenerli göçük esir ninni, söyle kuşlarına gelsinler yakın sahranın cam özü söyle serpilsin koynuma sarışın ebe ısırığını yakın tut hatmime ıkındım da bitiyor hitabım ey ilkel kalıntı söyle gelsin tenine savaş açılan soy yurduma oylum sancı söyle dokunsun dokuma"
sınırlarımın toprak kokulu inleyişine sarıl ninnisini feveranın mahzeninde yitiren kadın! Sana eyyy diye seslenişimin kusursuz kutaslında demliyorum bizi... Seni yurdum kadar seni ruhumun en bakir çığlığı kadar seni ben kadar içiyorum içime !...
...
"ni-san zişan’ı uyandırmadan söyle yağışına gelsin şar î nas güz fiili söyle kubbeye salıncaklı bir dua dinletsin çocuğuma dağ püskülü nergis, söyle tenindeki kokuya gelsin şim-o ses ile sun fesleğeni héja naz çeçemo sarsın ferini şewda söyle muzur yanına gelsin "
Bir dağın bir şehrin bir özlemin, kahverengi eteklerindeki kırlangıçlar kadar coşkuluyum şu an.. Sana yetecek kelimelerimin huzura banmış mistik gülüşleri... Fesleğen kokulu nabzımın sevda duruşunda yollar aşacak yolculuğun rahmindeki gelecek tesellisi ...Hadi!...
...
"alnında tarihin yüzü asılı kadın söyle inandığına versin aldığını ey bin yılların şahidi zılgıt çek derin nefesini de söyle gelsin"
Zılgıtına kınasız düğünlerin ıslak duasını yakan kadın dinle!... Bir tarihin izindeki gölgeleri kıvrandıran güneşi kadar senininm şimdi... Alnımdaki ter imgelerimdeki ateşin k/özü kadar gerçek...
...
"on dört bahar soluğu solgun oda söyle sarışın çocuk ela sen söyle şimdi neden di bu veda doğduğu gün söyle rab söyle neden di bu veda rab ver Muhammed’in hatırına söyle gelsin söyle "
Feveranın bir çocuk susuşuna gömülen kasveti söyle! Bir nefesin zamana kafa tutuşundaki vuslatsı çığlığı söyle! Hangi devinim durdurur içimdeki korunaksız sevinin yaşama bigane terennümünü...
Ağrıyan yanınızın ezgisindeki hikayenin gerçek içeriği nedir sarışın çocuk elamı vedadaki? neyiniz oluyordu Tanrının yüce kulu Muhammedin hatırına geri çağırdığınız bu çocuğa ne oldu resimdeki bebişi öpesim geldi
bahçeden zehirli bir ot yiyip 14 gün komada yattı doğum gününde vefat etti abimin kızı sarışın ela gözlüydü bu resimdeki kız ona çok benziyor ama ben onun resmini koyamadım... tşkr
sarışın çocuk ela sen söyle şimdi neden di bu veda
doğduğu gün söyle rab söyle neden di bu veda
rab ver Muhammed’in hatırına söyle gelsin söyle
söyle söyle gelsinn söleee.............
yüreğine sağlık