sağır seslerin duvarlara kamçısı gibi sızımız Eva -sözümona- acımasız ağrısız ağlamasız alçılarla sıvalı neredelerin sobesiz saatlerine saklanmış perdeler gibi nasıl bir mikropsa bu sürülmüş yarası, sahiplerine de senkronize ışıltılı irislerden sembolik temaşalara üye ki; bir yanından kiracılık değildi yapılan ödeme peki kimin hakkıdır sence gözlerinden kara sancılı bu güruh- bakiye hatırladığım kadarıyla! tümüyle benimdir diyeydi pazarlığım rüçhan hakkı benimdi ölesiye!
seyret şimdi filmi inancınca Eva ki; koynunda büyüttüğün tüm yıldızlar yabancı sana hayretinden zor kabulü dilinin koyakları kekrek, tarif edemeğince tarumar düşünme hiç, ki; nasıl olur bu hasret boyunduruk tutar bu nasıl bir film olacaksa kahramanları birbirine yabancı, ezbere bildiği halde su suya kırılırsa ne kalır geride Eva, ne! kim nasıl akıl giydirir bu usa kim ne akılla bu serencama inanır da gider gönlü tehcire yoksa dünden haberdar olanları mı yok etmeli önce!
böleceksin bir narı içinden parmakların çıkmayacak mesela Eva uyuyacaksın da gözlerin yarı fani suçlu uyanmayacak nasıl olacaksa dilinde bildik bir tat ama, bu korkuyu ecelden saymayacaksın! müşküller sardığında boğazını acabalı ağlarla vitrin mankenleri gibi aşınacak bedenin ama sen kımıldanayacaksın nasıl olacaksa hadi buncanın emeğine acıma da tanıdım, kokladım, ezbere bilirimleri küle gömdün yürüdüm ben bu yollarda yıllarca gözü kapalı, yasaklı yüzün düşerken müntehir kadavra elleri gibi dünyaya tamam, gezmedi hiç gamzelerin dolaşmadı saçların hiç şu avuçlara kabul ki; hâlâ fani dünya!
ve sen Eva bir cesedi nasıl olacak da hiçbir şey yokmuş gibi yeniden, döndüreceksin yaşama!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Eva'ya Yağmurdan Mektuplar / Rüçhan Hakkı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Eva'ya Yağmurdan Mektuplar / Rüçhan Hakkı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şiirinizi beğenerek okudum ve arkada ki fon müzikte hoşuma gitti, genelde şiir okurken kapatırım fon müziği ve seslendirmeleri ama bu sefer öyle olmadı :)
şiirinizi beğenerek okudum ve arkada ki fon müzikte hoşuma gitti, genelde şiir okurken kapatırım fon müziği ve seslendirmeleri ama bu sefer öyle olmadı :)
tebrik ediyorum