Ruhum Toprağı çekiyorum haberin olsun Ölüm buyruğunu yakında verir cellât Bunca kavga nedendi diye sorma sakın Zamanın sarkacında tükenmiş a-bı hayat
Ruhum Sen bedenimi seçtiğin zaman Anamın kanıyla besleniyordum Bir kuyudaydım ki sorma Kör değildim ama göremiyordum
Ruhum Sen hep sol yanımda taşıdığım bilmece Ne nerden geldiğini bilirdim Ne kim olduğunu Doğruyu söyle; Bir kafes mi sana bedenim Yoksa ben sana mahkûm muyum? Bu kader benim mi? Yoksa sen misin yaşananların suçlusu?
Ruhum Neden en derin çizgiler benim yüzümde? Çıkarken yığılan basamaklarda Neden yığılıp kalan hep benim? Umudun içinde her zaman bir umut varsa Bedenimin içindeki de sensin Can çıkmadan umut kesilmez dedikleri sen misin?
Ruhum Bir çocuğun masumluğumudur içimde taşıdığım Çarmıha gerilmiş nefsim mi sakladığım Püsküren çiçekler gibiyken sevmelerim Daha kaç nota var bam telimde çalmadığım
Ruhum Fotoğraflardaki yüzler benim yüzüm Seni yansıtmıyor hiçbir ayna Gerçek olan ruhsa Ruhsuz beden olmuyorsa Neden sen hep gizlidesin?
Ruhum Saçmalıyorsun deme bana sakın Yokluğunda kımıldamıyorsa ellerim Koşmuyorsa bu bacaklar Tavır, davranış, eda, huysa Can çıkmadan huy çıkmaz dedikleri buysa Can içinde ki can sen misin?
Ruhum Can =Ruh mu bu denklemin sonucu Günahlarımın suçlusu Sevaplarımın cennet yolcusu Bu naçiz beden toprağa karıştığında Sen ilelebet yaşayacaksın Bedenimi seçtiğin için mutlu musun?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
RUHUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
RUHUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ruh ve beden ikilemi her dönem tartışılmıştır aslında... Kimse de somut hiç bir şey söyleyememiştir ne yazık ki. Şiir diliyle ne gizel aktarılmış bu ikilem.. Bravo dost şair...
Ruhum Neden en derin çizgiler benim yüzümde? Çıkarken yığılan basamaklarda Neden yığılıp kalan hep benim? Umudun içinde her zaman bir umut varsa Bedenimin içindeki de sensin Can çıkmadan umut kesilmez dedikleri sen misin?